УКРАЇНСЬКА МОВА
9 КЛАС
ТЕМА: КОНТРОЛЬНА РОБОТА
«СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ З РІЗНИМИ ВИДАМИ ЗВ’ЯЗКУ»
МЕТА УРОКУ: оцінити рівень навчальних досягнень дев’ятикласників;
Правильно розрізняти види складних речень;
Перевірити знання з тем складне речення,види складних речень
Виховувати любов до української мови;
ТИП УРОКУ: урок оцінювання навчальних досягнень учнів
ХІД УРОКУ
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
3.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ознайомлення з критеріями оцінювання тестів ;
4.ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
5.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЗБІР ЗОШИТІВ ДЛЯ КОНТРОЛЬНИХ РОБІТ
6.ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯ,ЩО ВИНИКЛИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ТЕСТОВИХ ЗАВДАНЬ
7.ДОМАШНЯ РОБОТА
Повторити типи зв’язного мовлення.
1.Складне речення з різними видами зв’язку ще називають складними синтаксичними конструкціями.
Так-Ні 2. Складне речення з різними видами зв’язку поділяються на два види.
Так-Ні 3.Складному реченню із сурядним і підрядними зв’язком відповідає схема: [ ] :[ ], і[ ].
Так-Ні 4.Складне речення із сполучниковим підрядним і безсполучниковим зв’язком-це а) Ти до мене прийшла не із казки чи сну,і здалося мені,що стрічаю весну; б) На світі у кожного сонце своє;любенько живеться,як сонечко є; в) З вітром шепочуться квіти,пісня дзвенить про любов,і над річкою місяць примарний зайшов. г) Гості почали прощатись, але тут Тетяна Степанівна згадала,чого вона,властиве,прийшла.
5. Складне речення із сполучниковим сурядним і безсполучниковим зв’язком-це а) Соломію крізь серпанок диму опік лютий погляд чорних очей, і їй здавалося,що вона стріляє безперестанку,хоч могла вистрілити лише раз. б) Остап опирався бистрині з усієї сили,але його кіл мало що помагав: пліт несло серединою річки. в) Половина мене лежить на дні Дунаю, а друга чекає й не дочекається,коли злучиться з нею… г) Соломія не знала,чого вона ходить туди,але щось несвідомо тягло її в той бік. 6.До складної синтаксичної конструкції Він говорив про речі повні жаху для мене так просто й спокійно як жайворонок кидав на поле пісню а я стояв та слухав і щось тремтіло в мені (розділові знаки пропущено) входить. а) Три частини; в) П’ять частин; б) Чотири частини; г) Шість частин. 7.Схемі [ ] ,[ ] ,і[ ] . відповідає така складна синтаксична конструкція: а) Над річкою,в чистім полі,могила чорніє; де кров текла козацькая,трава зеленіє. б) Розвалювалася темрява,коли з-під неї виходила земля і вилітав жайворонок. в) Мелькають червоні жупани,вирує,кипить Дніпро, і Байда стріляє в султана,підвішений за ребро. г) Ти до мене прийшла не із казки чи сну,і здалося мені,що стрічаю весну. 8. Схемі [ ] ,[ ] ,і[ ] ,
що [ ] . відповідає така складна синтаксична конструкція: а) Настане день,настане час,і розіллється знов медами земля,що освятив Тарас своїми муками-ділами. б) Виявляється,коли їм скрута,птахи просто горнуться до людини: вони зовсім довіряють їй. в) Я краще люблю підводою,бо коли дорожиш свободою,топай,брате,як Сковорода,але то вже твоя біда. г) Колихає жита вітерець над Дніпром,вдалину лине пісня дзвінка. 9.Визначте тип речення:Остап не міг спати од того галасу: він лежав із заплющеними очима,в гарячці,і уявляв,що попав у пекло. а) Складносурядне речення. б) Складнопідрядне речення. в) Складне безсполучникове речення . г) Складне речення з різними видами зв’язку. 10. Установити відповідність між складними синтаксичними конструкціями й їх типами.
1.Сурядний і підрядний зв'язок. 2.Безсполучниковий зв'язок. 3.Безсполучниковий і сурядний зв'язок. 4. Безсполуч., сурядн., і підрядн.зв.
а) Зашепотіли листочки,оповідаючи сни свої,заметушились у травиці комашня,розітнулося в гущині голосне щебетання й полинуло високо туди,де небо грає всякими барвами… б) Ось і небо всміхнулося перед світанням ,ось і сонечко землі вродливій на добридень дало, а Хо чимчикує,поспішаючи до села,де молодий лікар,вірний своїй ідеї,мав розгорнути свою лікарську і просвітницьку практику. в) Море котилося за Остапом і Соломією невпинними,веселими хвилями,золотом розсипалося по плавнях,жерло очерет,випивало воду,підпалювало небо… г) Одчинилися двері,холод пішов по хаті, і в чорний морок сіней вскочив одразу дитячий рев. д) Остап біг за Соломією,хоч із кожним віддихом і рухом кололо його в грудях і нападали часом млості,а з-під руки,якою він затуляв рану,стікало щось тепле й мокре…