Підкресліть у реченнях граматичні основи. Накресліть схеми речень. Не забувай: ти завжди відповідаєш за всіх, кого приручив (А де Сент-Екзюпері). Якщо люди довго сперечаються, це показує: або предмет суперечки незрозумілий для них самих і потребує серйозного вивчення, або обидві сторони не мають переконливих аргументів (Вольтер).
Підкресліть у реченнях граматичні основи. Накресліть схеми речень. Не забувай: ти завжди відповідаєш за всіх,кого приручив (А. де. Сент-Екзюпері). Якщо люди довго сперечаються, це показує: або предмет суперечки незрозумілий для них самих і потребує серйозного вивчення, або обидві сторони не мають переконливих аргументів (Вольтер).
Вставте пропущені розділові знаки. Не хвалися завтрашнім днем ніхто не знає що той день уродить. Щастя подібне до низки перлин якщо одна упаде розсиплються всі. У всякої Домашки свої замашки одна любить ложки та чашки а інша сережки та пряжки. Чудний бублик кругом його об’їси а всередині нема нічого.
Вставте пропущені розділові знаки. Не хвалися завтрашнім днем: ніхто не знає, що той день уродить. Щастя подібне до низки перлин: якщо одна упаде, розсиплються всі. У всякої Домашки свої замашки: одна любить ложки та чашки, а інша сережки та пряжки. Чудний бублик: кругом його об’їси, а всередині нема нічого.
1. Укажіть складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку ( сполучниковим і безсполучниковим)А. Нема друга – шукай, знайшов – бережи. Б. Яку дружбу заведеш, таке й життя поведеш. В. Давай дружити: то я прийду до тебе, то ти запросиш мене до себе. Г. Одежа краща нова, а друзі кращі старі.
2. Познач складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим)А. Заблукати –не сором, соромно йти хибним шляхом: помилившись, не соромся виправитись (Сократ). Б. Найнещасливіша людина – неук, який не бажає вчитися: у ньому поєднано відразу два недоліки (Платон). В. Будьте самоуками й не чекайте, щоб за ваше навчання взялося саме життя (С. Є. Лєц). Г. Кожен має переважно братися за те, що йому корисно й що для нього доступно (Арістотель)
3. Укажіть складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку(сполучниковим сурядним і безсполучниковим)А. Говорімо те, що думаємо; думаймо те, що говоримо; нехай слова будуть у згоді з життям (Сенека). Б. Тільки розпочніть суперечку сучасного з минулим, і ви виявите: майбутнє втрачено! (В. Черчилль)В. Дурня впізнають за такою ознакою: він охоче висловлюється про те, про що його не питають (Платон). Г. Галас нічого не доводить: курка часто кудкудаче так, наче вона знесла планету (Марк Твен).
4. Укажіть складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку(сполучниковим підрядним і безсполучниковим)А. Якщо ви і я маємо по одній ідеї, ми поділимося ними, і в кожного виявиться по дві ідеї (Б. Шоу). Б. То навіть добре, що Діоген був приречений на заслання: там він узявся до філософії. (Г. Сковорода). В. У давнину вчилися, щоб удосконалити себе, а зараз учаться, щоб сподобатися іншим (Конфуцій). Г. Живи так, наче цей день для тебе останній, учися, наче ти безсмертний (Махатма Ганді).