Контрольна робота. Складне речення з різними видами зв’язку.

Про матеріал
ТЕМА : Контрольна робота. Складне речення з різними видами зв’язку 1. Прочитати текст. (виконати завдання до тексту) 2.Дослідити його синтаксичну організацію. 3.Списати. 3. Виділити частини складних речень, підкресливши граматичні основи. 4. Указати на засоби зв’язку (інтонація, сполучники, сполучні слова). Сіре небо кошлатилося брудними отарами, блищала дорога, а над річкою і над калюжами підіймався серпанок. Тхнуло мокрими парканами, які простягалися з одного боку їхнього завулку і з другого у глибину того туманцю, і там пропадали, ніби туман їх поїдав. Пахло ще травою й мокрим листям; брудні хмари хиталися й вигинались, погойдуючи вкритими вологим болотом спинами (В. Шевчук). 5. Довести, що в перших двох складних реченнях наявні різні види зв’язку. 6. Пояснити вживання крапки з комою в останньому реченні. 7. Установити відповідність між схемами і вжитими в тексті складними реченнями. 1. [... ім. ] , (сп. сл. які ...) , і [ ... ], (спол. ніби ...). 2. [ ... ] ; [ ... ]. 3. [ ... ] , [ ... ] , а [ ... ]. 2. Записати складні синтаксичні конструкції. 1.Виділити засоби зв’язку в них. Указати на тип конструкції: а) з безсполучниковим і сурядним зв’язком; б) з безсполучниковим і підрядним зв’язком; в) з сурядним і підрядним зв’язком. 1. Тільки цвіркун цвіркоче в житі, шелестить сухий колос та інколи запідпальомкає перепелиця. 2. Якось обернулася Харитя назад, щоб покласти нажату жменьку, глянула навкруги — і страх обхопив її. 3. Босі ноженята ступали по втоптаній стежці, над головою, межи колосками, синіло небо, а з обох боків, як стіни, стояло жито й шелестіло вусатим колоссям. 4. Харитя почула, що її маленьке серце заболіло, наче хто здавив його в жмені; сльози затремтіли на її довгих віях. 5. Торік Харитя була ще маленька, маленькими рученятами вона не могла вдержати серпа, а тепер вже виросла, набралася сили, і руки побільшали. 6. Ялинка затремтіла від низу до вершечка, наче злякалася несподіваного лиха, і кілька зелених глиць упало на сніг. 7. Здорові кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах; їм було байдуже, що бурхав холодний вітер... (З тв. М. Коцюбинського). 3. Дослідити синтаксичну організацію поетичних рядків. 1. Визначити складне речення, у якому наявні всі типи зв’язку: безсполучниковий, сурядний і підрядний. 1. Вітер на травах квітне, і хвиля у берег б’є, бо в серці моєму рідне було і сьогодні є... В. Підпалий 2. Шкільне минуле в пам’яті озвалось: писав я «мати» в зошиті, й мені таким широким слово це здавалось, що думав я — воно у множині. А. Бортняк 3. Людське життя не заміліє, Зробіть лиш те, що попрошу: Усі, хто про безсмертя мріє, Хай схиляться до споришу. М. Руденко 4. Проспівали півні опівнічні, І село потонуло у сні, Тільки ніч, безовидна, як вічність, Не дає забутися мені. І. Гнатюк 2. Визначити вид складних синтаксичних конструкцій. Установити відповідність між складними реченнями і їх схемами.
Перегляд файлу

21.03.2023 ТЕМА : Контрольна робота. Складне речення з різними видами

зв’язку

1. Прочитати текст. (виконати завдання до тексту)

2.Дослідити його синтаксичну організацію. 3.Списати.

3.     Виділити частини складних речень, підкресливши граматичні основи.

4.     Указати на засоби зв’язку (інтонація, сполучники, сполучні слова).   Сіре небо кошлатилося брудними отарами, блищала дорога, а над річкою і над калюжами підіймався серпанок. Тхнуло мокрими парканами, які простягалися з одного боку їхнього завулку і з другого у глибину того туманцю, і там пропадали, ніби туман їх поїдав. Пахло ще травою й мокрим листям; брудні хмари хиталися й вигинались, погойдуючи вкритими вологим болотом спинами (В. Шевчук).

5.     Довести, що в перших двох складних реченнях наявні різні види зв’язку.

6.     Пояснити вживання крапки з комою в останньому реченні.

7.     Установити відповідність між схемами і вжитими в тексті складними реченнями.

1.   [... ім. ] , (сп. сл. які ...) , і [ ... ], (спол. ніби ...).

2.   [ ... ] ; [ ... ].

3.   [ ... ] , [ ... ] , а [ ... ].

2.       Записати складні синтаксичні конструкції.

1.Виділити засоби зв’язку в них. Указати на тип конструкції:

а) з безсполучниковим і сурядним зв’язком;

б) з безсполучниковим і підрядним зв’язком;

в) з сурядним і підрядним зв’язком.

   1. Тільки цвіркун цвіркоче в житі, шелестить сухий колос та інколи запідпальомкає перепелиця. 2. Якось обернулася Харитя назад, щоб покласти нажату жменьку, глянула навкруги — і страх обхопив її. 3. Босі ноженята ступали по втоптаній стежці, над головою, межи колосками, синіло небо, а з обох боків, як стіни, стояло жито й шелестіло вусатим колоссям. 4. Харитя почула, що її маленьке серце заболіло, наче хто здавив його в жмені; сльози затремтіли на її довгих віях. 5. Торік Харитя була ще маленька, маленькими рученятами вона не могла вдержати серпа, а тепер вже виросла, набралася сили, і руки побільшали. 6. Ялинка затремтіла від низу до вершечка, наче злякалася несподіваного лиха, і кілька зелених глиць упало на сніг. 7. Здорові кострубаті дуби грізно стояли в снігових заметах; їм було байдуже, що бурхав холодний вітер... (З тв. М. Коцюбинського).

3.       Дослідити синтаксичну організацію поетичних рядків.

1. Визначити складне речення, у якому наявні всі типи зв’язку: безсполучниковий, сурядний і підрядний.

1.   Вітер на травах квітне, і хвиля у берег б’є, бо в серці моєму рідне було і сьогодні є….

                   В. Підпалий

2.   Шкільне минуле в пам’яті озвалось: писав я «мати» в зошиті, й мені таким широким слово це здавалось, що думав я — воно у множині.

                        А. Бортняк

3.   Людське життя не заміліє, Зробіть лиш те, що попрошу: Усі, хто про безсмертя мріє, Хай схиляться до споришу.

                        М. Руденко

4.   Проспівали півні опівнічні,

І село потонуло у сні,

Тільки ніч, безовидна, як вічність, Не дає забутися мені.

                              І. Гнатюк

2. Визначити вид складних синтаксичних конструкцій. Установити відповідність між складними реченнями і їх схемами.

image

pdf
Додано
24 березня 2023
Переглядів
346
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку