Контрольна робота: "Біорізноманіття" Варіант 1, 9 клас

Про матеріал

Контрольна робота містить різнорівневі тестові завдання для вчителів біології з метою використання їх для підсумкового контролю знань після вивчення теми, а також для підготовки учнів до незалежного зовнішнього оцінювання. Тестові завдання складено згідно вимог чинної програми з біології та методичних рекомендацій щодо критеріїв оцінювання, визначених Міністерством освіти і науки України.

Перегляд файлу

Контрольна робота 7    Варіант 1     Дата                              Оцінка

 

Біорізноманіття

Початковий рівень (3 бали)

Виберіть одну правильну відповідь

  1.               Назвіть біологічні системи, які перебувають на клітинному рівні організації:

        пріони;

        віріоїди;

        віруси;                            

        археї.


2.       Зазначте органели, спільні для клітин прокаріотів та еукаріотів:


        ядро;                             

        рибосоми;

        ендоплазматична сітка;

        мітохондрії.


3.       За наявності репродуктивного бар’єра відбувається:

        формування нових видів;                             

        збільшення частоти спарювань між особинами;

        зменшення кількості особин цього виду;

        зменшення кількості видів;                            

        нестатеве розмноження в популяціях.

4.       Зазначте, чим ціанобактерії відрізняються від інших бактерій:


        наявністю ядра;                             

        наявністю мфтохондрій;

        здатністю до фотосинтезу;

        наявністю хлорофілу.


5.       Назвіть організми, під час здійснення фотосинтезу яких не відбувається виділення кисню:


        пурпурні бактерії;                             

        червоні водорості;

        діатомові водорості;

        зелені водорості.                          


6.    Визначте, чим справжні багатоклітинні тварини відрізняються від первинних багатоклітинних:

        у них наявні диференційовані клітини;

        у них наявна нервова система;

        їхні клітини мають ядра;

         у них відсутні м’язові клітини.

Середній рівень (3 бали)

Установіть послідовність етапів

7.   Визначте послідовність розвитку груп організмів у еволюційній філогенії:

А  одноклітинні водорості;

Б   археї;

В   бактерії;

Г   одноклітинні твариноподібні;

Д   рослини;

Е   тварини;

Є   гриби.

1

2

3

4

5

6

7

 

 

Установіть відповідність

8. Порівняйте ознаки, притаманні представникам різних царств організмів:


 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

1 гриби

2 бактерії

3 рослини


4 тварини


А  мають глікокалікс

Б   клітинна оболонка містить хітин

В   клітини мають лише один тип нуклеїнових кислот

Г   у цитоплазмі відкладається крохмаль

Д   клітинна оболонка містить муреїн

Виберіть декілька правильних відповідей

9.       За допомогою яких ознак можна охарактеризувати бактерії? 


        мікроскопічні одноклітинні організми;

        у цитоплазмі наявні рибосоми та нуклеоїд;

        без’ядерні організми;

        вихідними предками бактерій є археї;

о      клітинна стінка містить полісахарид муреїн;

        серед бактерій є аеробні та анаеробні організми;

        наявні мембранні органели.

10. Дайте визначення термінам:

Систематика – це ___________________________________________________ .

Еукаріоти – це ______________________________________________________ . Пріони – це  ________________________________________________________ .

Достатній  рівень (3 бали)

Установіть відповідність

 

А

Б

В

Г

Д

Е

Є

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 11.  Установіть відповідність між науками та характеристикою груп організмів, які вони вивчають:


 1 вірусологія

2  ботаніка

3  зоологія

4  мікологія

5  бактеріологія

А особливий клас інфекційних агентів, які є низькомолекулярними білковими частинками без нуклеїнової кислоти

Б  неклітинні форми життя, які є внутрішньоклітинними абсолютними паразитами

В   група мікроскопічних, одноклітинних організмів, у яких немає ядра та мембранних органел

Г  багатоклітинні еукаріотичні організми, найзагальнішими особливостями яких є пластиди, фотоавтотрофне живлення та прикріплений спосіб життя

Д неклітинні форми життя, які являють собою низькомолекулярну одноланцюгову кільцеву РНК, що не кодує білків

Е    багатоклітинні еукаріотичні організми, найзагальнішими особливостями яких є хемогетеротрофне живлення та активний рух

Є  багатоклітинні гетеротрофні еукаріотичні організми, найзагальнішими ознаками яких є осмотичне живлення та прикріплений спосіб життя  

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із трьох груп запропонованих варіантів відповідей

12. Назвіть ознаки принципів побудови системи органічного світу.

Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика

А  Принцип філогенетичності

Б  Принцип номенклатурної упорядкованості

В  Принцип ієрархічності

1 систематичні категорії нижчого порядку об’єд-нуються в категорії ви-щого порядку

1 в системі органічного світу живі істоти класифікуються з ураху-ванням філогенетичної спорідненості організмів

1 назви таксонів мають подаватися за правила-ми, прописаними у спеціальних міжнарод-них кодексах біологічної номенклатури.

2 назви таксонів мають подаватися за правила-ми, прописаними у спеціальних міжнарод-них кодексах біологічної номенклатури.

2 систематичні категорії нижчого порядку об’єд-нуються в категорії ви-щого порядку

2 в системі органічного світу живі істоти класифікуються з ураху-ванням філогенетичної спорідненості організмів

3 в системі органічного світу живі істоти класифікуються з ураху-ванням філогенетичної спорідненості організмів

3 назви таксонів мають подаватися за правила-ми, прописаними у спеціальних міжнарод-них кодексах біологічної номенклатури.

3 систематичні категорії нижчого порядку об’єд-нуються в категорії ви-щого порядку

 

А

Б

В

 

Високий рівень (3 бали)

Дайте відповідь на одне із запропонованих запитань

13. Чому клітини одноклітинних еукаріотів зазвичай мають складнішу будову, ніж клітини багатоклітинних, що входять до складу певних тканин? ___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

14. Складіть порівняльну таблицю трьох основних царств еукаріотів.

Ознака

Рослини

Тварини

Гриби

Геном

 

 

 

Особливості будови клітин

 

 

 

Тканини

 

 

 

Органи

 

 

 

Живлення

 

 

 

Активний рух

 

 

 

Основні групи

 

 

 

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

15. Доведіть значення бактерій та архей для еволюції життя на Землі. ________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ .

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 25
Оцінки та відгуки
  1. Навроцька Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гурман Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гевко Антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Біла Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Гук Діана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Козира Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Задорожна Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Куцик Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Кушнір Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Сніжко Інеса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Бородай Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Кисіль Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Никифоров Валерій Васильович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Назарук Емілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Яцук Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Руденко Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Лагойда Мирослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Оксамит Віра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Фурман Леся
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. Дарморіз Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Богуш Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Куфтяк Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Калина Неля
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Бойко Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Nikifforov Valera
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 22 відгука
docx
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
22134
Оцінка розробки
5.0 (25 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку