Контрольна робота (тести) з теми: "Кайдашева сім*я

Про матеріал
Ця робота допоможе перевірити рівень знань десятикласників до твору "Кайдашева сім*я " І. Нечуя-Левицького.
Перегляд файлу

І рівень (1 п итання  - 0, 25 бала. Максимум – 3 бали)

  1. Якого кольору фарбу розлили під час першого залицяння Мотря та Карпо?

а) жовтогарячого й жовтого;

б) синього й сірого;

в) червоного й білого;

г) зеленого;

д) срібного.

  1.                 Первісток/тки Карпа та Мотрі:

а) хлопчик;

б) дівчинка;

в) двійня;

г) трійня;

д) стать у тексті не вказана.

3. Хутір у Бієвцях, де проживала Мелашка:

а) Зачепилівка;

б) Затишенці;

в) Заріченці;

г) Западинці;

д) Запиленці.

4. Із ким чи з чим автор порівняв Мотрю двічі: коли взяла до рук своє мотовило, коли їх відділили:

а) із ясним сонцем;

б) із царем;

в) із паночкою;

г) із Кайдашихою в молодості;

д) із погожою весною.

5. Яким дієсловом скористався автор, щоб означити підсмажування яєчні господинею?

а) нагромадила;

б) спрягла;

в) насковородила;

г) учинила;

д) сотворила.

6. Коли Лаврін уперше побачив Мелашку?

а) під час косовиці;

б) під час возовиці;

в) під час поїздки на млин;

г) під час ярмарку;

д) під час сусідських хрестин.

7. Які монетки дала Маруся Кайдашиха малим Балашатам під час сватання?

а) шаг;

б) гривеник;

в) дукат;

г) п’ятак;

д) динарій.

8. Який «знак» на голові отримала Кайдашиха, коли  приїхала на сватання молодшого сина?

а) побачила сиве волосся;

б) знайшла у себе залисини;

в) посадила гулю;

г) набила синяка;

д) пофарбувала волосся.

9. До кого завернули Кайдаші після першого знайомства із Балашами?

а) до сестри;

б) до куми;

в) до самотньої  панночки;

г) до попаді;

д) до свахи.

10. Про яке «чудо» не велася річ серед семигірців, що відвідали церкви у Києві?

а) у одного чоловіка виріс хвостик;

б) проклята батьками, дівчина почала говорити голосами тварин;

в) син приріс руками до материних кіс.

11. Який сюжет із Біблії ілюстрував київський фонтан, згаданий у творі?

а) Давид убиває Голіафа;

б) Архангел Гавриїл звіщає Марію про народження Спасителя;

в) Гедеон зупиняє сонце;

г) Самсон роздирає пащу лева;

д) перед Йосипом схилилися місяць і зорі.

12. Кому в уста автор уклав слова пісні?

а) Мотрі;

б) Мелашці;

в) Марусі;

г) Палажці Солов’їсі;

д) Парасці Гришисі.

ІІ рівень (1 питання – 1 бал. Максимально – 3 бали)

  1. Як називали Марусю Кайдашиху за її пихате «проше»? Пані економшею.
  2. Що автор назвав «Мотриною кумедією»? Прикидання хворою, як це робила свекруха.
  3. Чим частували Кайдашів під час сватання

Довбиші

Балаші

 

 

 

ІІІ рівень (1 питання – 1 бал. Максимально – 3 бали)

  1. Дайте відповіді на питання:

Чому Омелько Кайдаш не мав поваги від синів?

  1. Що допомагало Мелашці «не чути» більшої частини дорікань?
  2. Чи є, на Вашу думку, позитивні герої у соціально-побутовій повісті Нечуя-Левицького?

ІVрівень (1 питання – 1 бал. Максимально – 3 бали)

 

  1. Пронумеруйте послідовність подій:

Проскурниця ховає Мелашку у свою хату.

Лаврін із сопілкою йде «на вулицю».

Мотря і Маруся сперечаються за борщ і кашу.

Лаврін із тещею і свекрухою прямують до Києва.

Хлопці «перебирають» сільських дівчат.

Бабу Палажку ведуть у волость.

На Паликопу Кайдаші збираються на ярмарок.

  1. Об’єднайте предмет та епізод повісті, де він згадується:

Мотовило

Жовті чоботи

Проскура

Чорна хустка у квітках

 

Кайдашиха привозить із ярмарку «подарунки» для старшої невістки.

Старий Омелько трагічно помирає.

Мелашка вирішує залишитися в Києві.

Кайдашиха їде на возі на сватання.

Маруся залишається без ока.

  1. Складіть сенкан-характеристику одного із персонажів «Кайдашевої сім’ї».

 

 

docx
Додано
28 січня 2023
Переглядів
399
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку