Опорні плани з літератури
План біографії письменника
-
Чим характерна історична епоха, в яку жив письменник?
-
Сім’я, в якій формувався і розвивався внутрішній світ його?
-
Портрет письменника.
-
Роль книги в його самовихованні.
-
Життєві віхи біографії.
-
Люди, з якими спілкувався, дружив. Недруги.
-
Що любив і що ненавидів письменник?
-
Його уявлення про соціальний лад.
-
Творча праця письменника (жанр, публіцистика, переклади).
-
Громадянська активність.
-
Нагороди за життя, посмертна слава, вшанування пам’яті.
Значення творчості письменника
-
Чиї і які традиції продовжив?
-
Що незвичайного було в його біографії?
-
Жанрове та тематичне багатство його творів.
-
Особливості стилю, в чому неповторність таланту?
-
Що нового вніс у розвиток світової культури , літератури?
-
Що найбільше вас особисто вразило в житті письменника?
-
Що сподобалось із літературної творчості? Чому?
План аналізу прозового твору
-
Життєва основа твору.
-
Тема, проблематика, конфлікт.
-
Ідея твору. Головна думка.
-
Сюжет (експозиція, зав’язка, розвиток дії, кульмінація, розв’язка).
-
Образи – персонажі, дійові особи.
-
Позасюжетні елементи:
-
назва твору, її роль у розумінні теми та ідеї;
-
присвята, епіграф;
-
описи (пейзаж, портрет, інтер’єр);
-
відступи ( ліричні, публіцистичні, філософські, історичні…).
-
Мова художнього твору.
План аналізу ліричного твору
-
Які життєві обставині викликали поезію до життя (історія написання)?
-
Мотив і вид поезії.
-
Які художні засоби і віршові розміри використано в поезії для передання роздумів і почуттів героя?
-
Мої роздуми.
План до образу літературного персонажа
-
Місце персонажа в творі.
-
Роль портрета в розкритті психологічного стану та характеру образу.
-
Яка ця людина за її вчинками і діями?
-
Проблематика образу, засоби його змалювання.
-
Формування світогляду героя, його минуле.
-
Мета в житті. Яка ця людина в досягненні її, якими шляхами йде до неї?
-
Духовне багатство і моральна краса або убозтво і потворність.
-
Над чим змусив задуматись, чим схвилював, чого навчив, від чого застеріг, що виховав, чим близький мені цей образ, які риси огидні, в чому переконав?