ТЕМА УРОКУ: Контрольна робота. Творчість Олександра Пушкіна та Михайла Лермонтова. Тестові завдання
МЕТА УРОКУ: Проконтролювати обсяг знань, здобутих учнями при вивченні даної теми; виявити помилки у розумінні чи трактуванні теми; розвивати зв’язне мовлення та вміння правильно висловлювати свої думки у письмовій формі.
ТИП УРОКУ: Розвиток зв’язного мовлення.
ХІД УРОКУ.
І. Повідомлення теми та мети уроку. Ознайомлення учнів із завданням, яке
стоїть перед ними, з умовами написання роботи та вимогами до неї.
ІІ. Завдання для написання письмової роботи.
Варіант I
Рівень І (1 правильна відповідь — 1 бал)
-
Настрої поезії Пушкіна ліцейських часів: А.Кохання; Б.Війна; В.Радість життя; Г.Сум; Д.Власна родина.
-
Літературну славу Лермонтову приніс вірш; А.Смерть Поета; Б.Ні, не Байрон, інший я; В.Парус; Г.На дорогу йду я в самотин; Д.І нудно, і сумно…
-
Який вірш Пушкіна належить до лірики виразного громадського спрямування: А. Пророк; Б. Кавказ; В. Анчар; Г. Поет; Д. До моря.
Рівень ІІ (одна правильна відповідь — 0,5 бала)
-
Які тематичні групи поем 1830 — 1832 років виділяють у творчості Лермонтова: А. середньовічна російська історія; Б. середньовічна європейська історія; В. екзотичний кримський побут; Г. екзотичний кавказький побут; Д. кохання на тлі історичних подій.
-
У які заслання відправляли Пушкіна: А. Північне; Б. Південне; В. Західне; Г.Східне; Д. Михайлівське.
-
Частини роману Лермонтова зі «Щоденника»: А. Белла; Б.Максим Максимович; В. Тамань; Г. Графиня Мері; Д.Фаталіст.
Рівень ІІІ (3 бали)
-
Установіть відповідність між частиною роману Лермонтова і героєм:
А. Тамань — 3;
Б. Максим Максимович — 1;
В. Фаталіст — 5;
Г. Княжна Мері — 4.
1. штабс-капітан;
2. Бела;
3. Ундина;
4. Грушницький;
5. казак-офіцер.
-
На які тематичні групи можна умовно поділити лірику О.Пушкіна?
Рівень ІV (3 бали)
-
Твір-роздум на тему:
Зв’язок роману М.Лермонтова «Герой нашого часу» з історичною і духовною атмосферою епохи.
Варіант II
Рівень І (1 правильна відповідь — 1 бал)
-
У якій частині роману Лермонтова йдеться про вірну дружбу коня і господаря: А. Мазепа; Б. Бела; В.Максим Максимович; Г. Тамань; Д. Фаталіст.
-
Як назвав свій журнал Пушкін: А.Вісник; Б.Всесвіт; В.Час; Г.Епоха; Д.Сучасник.
-
У якій частині роману Лермонтова ліричний герой зустрічає Печоріна особисто: А. Бела; Б.Максим Максимович; В. Тамань; Г. Графиня Мері; Д. Фаталіст.
Рівень ІІ (одна правильна відповідь — 0,5 бала)
-
Яким темам присвячені ліричні відступи роману Пушкіна: А. роздумам про сучасну політичну ситуацію; Б. роздумам про життя; В. спогадам про давні історичні події, Г. літературним суперечкам; Д. особистим планам на майбутнє.
-
Чому Печорін закручує інтрижку з княжною Мері? А. Щиро закохався; Б. Щоб насолити другу; В. Щоб без завад зустрічатися з коханою; Г. Щоб помститись коханій; Д. Аби викликати ревнощі.
-
Які вірші Пушкіна піднімають проблему суспільного покликання, відповідальності митця. А. Пророк; Б. Кавказ; В. Анчар; Г. Поет; Д. До моря.
Рівень ІІІ (3 бали)
-
Установіть відповідність між героєм Пушкіна і дією:
А. Євгеній — 4;
Б. Володимир — 5;
В. Тетяна — 2;
Г. Ольга — 1.
1. зрадив(ла) пам'ять коханого(ї);
2. бачив(ла) пророчі сни;
3. мав(ла) двох сестер;
4. поїхав(ла) у подорож;
5. запросив(ла) на іменини.
8. Особливості композиції роману «Герой нашого часу» М.Лермонтова.
Рівень ІV (3 бали)
9.Твір-роздум на тему:
Трагедія «зайвої людини» у творчості Пушкіна та Лермонтова.
ІІІ. Домашнє завдання. Повторити вивчений матеріал; Підготуватись до уроку позакласного читання за твором М.Гоголя «Портрет».