Контрольна робота (твір) за розділом «Просвітництво», 9 клас.

Про матеріал

Тема. Контрольна робота (твір) за розділом «Просвітництво».

Мета: здійснити контроль знань за розділом «Просвітництво»; розвивати творчі здібності та письмове мовлення учнів; вчити висловлювати власну думку, добирати матеріал до твору; сприяти збагаченню словникового запасу учнів; виховувати культуру писемного мовлення та прагнення досягти найкращого результату.

Обладнання: презентація, роздаткові картки «Встанови відповідність», словникова робота, зразок учнівської роботи, word-документ: пам'ятка «Як писати твір».

Тип уроку: узагальнення та контроль знань, умінь, навичок.

Хід уроку

Усе рухалося, вирувало, було

охоплено думкою, як жити далі

Вольтер

Перегляд файлу

Основні цінності епохи Просвітництва у ХХІ столітті

 

ХVІІІ століття увійшло в історію європейської літератури як епоха Просвітництва, як доба Розуму. Просвітництво, розум, свобода – саме ці три гасла визначають головні ідейні орієнтири епохи та сенс духовних пошуків людини ХVІІІ століття.

Чи є важливими для нас знання про добу Просвітництва? Який внесок внесла вона у сьогодення?

Як казав відомий письменник та митець того часу Жан Жак Руссо: «З усіх здібностей людини розум, що представляє собою об’єднання всіх інших, розвивається найважче і пізніше всього». Саме тема розуму найбільше розкривалась в літературі та мистецтві доби Просвітництва. На мою думку, наш час дещо схожий з часом Розуму, адже як і в ХVІІІ столітті ми розвиваємо різні науки, свої знання. Сучасний світ – це світ машин, нових винаходів, відкриттів.У нас швидко розвивається медицина, культура, наука. А якби люди ХVІІІ століття зупинилися у своєму розвитку, якби вони не продовжили знаходити відповіді на різні запитання, чи мали б ми це все? Ні ! Чесно кажучи, я не уявляю сучасний світ без сучасних інноваційних технологій, без комп’ютерів, мобільних телефонів. Як казав Вольтер про свою епоху : «Все рухалося, вирувало, було охоплено думкою». Саме це і є цінністю для нас – їхні старання, прагнення, постійний рух уперед.

Епоха Просвітництва стала передвісником нового часу, показавши людям гідний приклад для наслідування і подальший шлях розвитку. Ми повинні завдячувати просвітителям, філософам того часу за той вклад, який вони внесли в історію людства.

Я вважаю, що епоха Просвітництва – це велика цінність для кожної людини ХХІ століття і вірю, що сучасна епоха стане гідним продовженням всіх надбань і переконань доби Розуму.

 

 

Перегляд файлу

Пам’ятка

 

 

 

1. Твір складається з вступу, основної частини і висновку.

2. Вступ і висновок разом повинні складати не більше однієї третини всього твору.

3. Щоб робота вийшла логічною, обов’язково складіть план.

4. Зберіть та систематизуйте необхідний матеріал.

5. Зміст твору повинен знаходитися в колі головного питання — теми роботи.

6. Дотримуйтеся послідовності у викладі думок. Правильно і доречно цитуйте, чітко висловлюйте свої думки.

7. Висловлюйте своє ставлення до того, про що пишете, робіть висновки, узагальнення.

8. Твір не повинен бути простим переказом тексту.

9. Треба намагатися проявляти ерудицію й уміння зіставляти, використовуючи в роботі приклади із інших творів, із життя.

10. Текст твору повинен бути поділений  на абзаци, дотримуйтеся пропорційності частин твору.

11. Пишіть акуратно, логічно, грамотно. Виправляйте, редактуйте написане.

 

Перегляд файлу

9 клас

Тема. Контрольна робота (твір)  за розділом «Просвітництво».

Мета: здійснити контроль знань за розділом «Просвітництво»; розвивати творчі здібності та письмове мовлення  учнів; вчити висловлювати власну думку, добирати матеріал до твору; сприяти збагаченню словникового запасу учнів; виховувати культуру писемного мовлення  та прагнення досягти найкращого результату.

Обладнання: презентація, роздаткові картки «Встанови відповідність», словникова робота,  зразок учнівської роботи, word-документ: пам’ятка «Як писати твір».

Тип уроку: узагальнення та контроль знань, умінь, навичок.

Хід уроку

Усе рухалося, вирувало, було

охоплено думкою, як жити далі

Вольтер

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Інформаційне гроно на тему «Просвітництво».

Завдання: учні по черзі виходять до дошки, записують ключове слово відповідне добі Просвітництво, пояснюють написане.

  1. Вправа «Установи відповідність». (На початку уроку учні у довільному порядку отримують роздатковий матеріал).

Завдання: спочатку до дошки виходять учні із картками-іменами просвітителів, коротко розповідають про них, прикріплюють картки до дошки; потім учні працюють із напрямками – знаходять відповідність.

Література – Ф. Шиллер, Дж. Свіфт, Вольтер, Й.В. Гете, Д. Дефо.

Філософія – К.А. Гельвецій, Дж. Локк.

Живопис – Ж.Б. Грез, В. Хогарт.

Музика – Й.С. Бах, Й. Гайд, К. Глюк.

Скульптура – Ж.А. Гудон, Е.М. Фальконе.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Робота з епіграфом.

  1. Слово вчителя. Ми з вами характеризували добу Просвітництва, дізналися про особливості розвитку літератури цього періоду, її найяскравіших представників, кожен з яких, незалежно від переконань, свято вірив у Людину та її Розум. Ж.-Ж. Руссо писав: «Людина народжена вільною… Поки народ, який змушений коритися, скоряється, він діє добре, але як тільки, маючи можливість скинути ярмо, народ скидає його, він діє краще…»
  2. Бесіда.
  • Як ви розумієте слова великого філософа-просвітителя, поета?

(Всесвітньо-літературний процес ніколи не зупиняється: одна літературна доба змінюється іншою, історія не стоїть на одному місці, вона розвивається, оновлюється, збагачується, відкидає старе, народжує нове).

  • До чого закликає поет? (Людина повинна вміти зберегти все найкраще, що створено попередніми поколіннями, передати досвід майбутньому, тільки тоді вона буде жити у віках).

ІV.  Робота над темою уроку.

  1. Теоретичне визначення.

Твір – це робота над висловлюванням особистої думки, яка спирається на необхідну кількість даних. Для правильного висловлювання власних думок потрібно визначити стиль і тип мовлення, вміти послідовно висловлюватися відповідно до теми.

  1. Робота з пам’яткою «Як писати твір».

(Кожен учень отримує памятку, пропонує ознайомитись із нею та використати під час роботи).

  1. Написання контрольного твору.

Теми контрольної роботи.

  1. Вічні художні образи у творах письменників-просвітителів.
  2. Ідеї Просвітництва, актуальні в наш час.
  3. Основні цінності епохи Просвітництва у ХХІ столітті.

V.  Домашнє завдання.

Для всіх учнів. За підручником історії повторити відомості про ситуацію в Європі наприкінці ХVІІІ – початку ХІХ ст.;  підготувати відповідне повідомлення.

 Випереджувальні завдання.

  1. Підготувати повідомлення «Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві».
  2. Створити презентацію (5-7 слайдів) з ілюстраціями до теми «Романтизм у різних країнах».

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Усе рухалося, вирувало, було охоплено думкою, як жити далі Вольтер

Номер слайду 2

Твір – це робота над висловлюванням особистої думки, яка спирається на необхідну кількість даних. Для правильного висловлювання власних думок потрібно визначити стиль і тип мовлення, вміти послідовно висловлюватися відповідно до теми.

Номер слайду 3

1. Твір складається з вступу, основної частини і висновку. 2. Вступ і висновок разом повинні складати не більше однієї третини всього твору. 3. Щоб робота вийшла логічною, обов’язково складіть план. 4. Зберіть та систематизуйте необхідний матеріал. 5. Зміст твору повинен знаходтитися в колі головного питання — теми роботи. 6. Додержуйте послідовності у викладі думок. Правильно і доречно цитуйте, чітко висловлюйте свої думки. 7. Висловлюйте своє ставлення до того, про що пишете, робіть висновки, узагальнення. 8. Твір не повинен бути простим переказом тексту. 9. Треба намагатися проявляти ерудицію й уміння зіставляти, задіюючи в творі приклади з інших творів, з життя. 10. Текст твору повинен бути поділений на абзаци, додержуйте пропорційності частин твору. 11. Пишіть акуратно, логічно, грамотно. Виправляйте, перероблюйте, покращуйте написане.  

Номер слайду 4

1. Вічні художні образи у творах письменників-просвітителів. 2. Ідеї Просвітництва, актуальні в наш час. 3. Основні цінності епохи Просвітництва у ХХІ столітті.

Номер слайду 5

1. Підготувати повідомлення «Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві». 2. Створити презентацію (5-7 слайдів) з ілюстраціями до теми «Романтизм у різних країнах».  

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Подгайная Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
31 серпня 2018
Переглядів
41627
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку