16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Контрольна робота. "Творчість І.Нечуя-Левицького, Панаса Мирного".

Про матеріал
Різнорівнева контрольна робота у двох варіантах передбачає перевірку знань учнів за творчістю Панаса Мирного, Івана Нечуя-Левицького.
Перегляд файлу

Творчість Панаса Мирного, Івана Нечуя-Левицького

Варіант 1

І рівень

1.Вкажіть ім’я особи, яка, йдучи до Києва молитись, «заходила в декотрі хати, щоб попрощатись з тими молодицями, з котрими вона лаялась; але як вона лаялась з цілим селом», то  їй доводилось заходити мало не в кожний двір.


а) Мотря;

б) Мелашка;

 в) Палажка;

 г) Маруся.


 

2. Вкажіть, хто з героїв твору  «…був чоловік гордий, упертий, не любив нікому кланятись, навіть рідному батькові».


а) Омелько;    

б) Лаврін;

в) Довбуш;

г) Карпо.


 

3. «Яблуком  розбрату» у сім’ї Кайданів стала


а) яблуня;    

б) тополя;   

в) груша;    

г) слива.


 

4. «Серце з перцем» у повісті мала


а) Мотря;

б) Мелашка;    

в) Палажка;    

г) Маруся.


 

5. Стару Кайдашиху в селі прозвали


а) осавулою;    

б)бояринею;    

в)пані економшею;    

г) чорноротою.


 

6. Справжнє ім’я Панаса Мирного.


а) Іван Рудченко;    

б) Панас Рудченко;    

в) Іван Білик;    

г) Іван Тобілевич


 

7. Полтавський «розбишака Василь Гнидка» став прототипом для створення образу


а) Івана Вареника;    

б) Остапа Хруща;

в) Чіпки Варениченка;    

г) Максима Гудзя.


 

8.   Вирішальним моментом у виборі Чіпкою злочинного шляху стало


а) вплив злочинного товариства;    

б) погана спадковість;

в) втрата Чіпкою землі;    

г) кохання до розбишацької дочки.


 

9. «У Чіпки серце добріше і душа чистіша», – говорить про Чіпку


а) дід Улас;    

б) баба Оришка;    

в) Христя;    

г) Галя.


 

10. Прізвисько «Махамед» піщани дали

а) панові Польськму;

б) Максимові Гудзю;

в) дідові Уласу;

г) писареві Чижику.

 

Завдання з вибором трьох правильних відповідей

11.Характеристиці образу Мотрі із роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» відповідають такі рядки:

а) «Чорне кучеряве волосся, заквітчане польовими квітками, чудово вилося коло білого чола…»

б) «Сама – невеличка, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона так і вабила до себе»;

в) «сусідська наймичка – весела, моторна й роботяща дівчина, хоч і не велика красуня»;

г) «бідна некрасива дівчина, уже таки літня, що жила в сусідах, удвох з старою матір’ю»;

д) «Не судилося… щастя. Не зазнала вона його змалку, не бачила дівкою, жінкою, не сподівалася замужньою вдовою»;

е) «Я б свого серця влупила та дала йому, коли б він тільки став чоловіком! Я б тоді вмерла спокійно».

 

12. Характеристиці Карпа із повісті «Кайдашева сім’я»  відповідають такі рядки

а) «широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця»;    

б) «широкий у плечах, з батьківськими карими очима, з блідуватим лицем»;    

в) «тонкі пружки його блідого лиця з тонкими губами мали в собі щось неласкаве» ;    

г) «гострі темні очі були ніби сердиті»;   

д) «…був дуже богомільний, ходив до церкви щонеділі не тільки на службу, а навіть на вечірню»;   

е) «він був схожий з виду на матір».

 

ІІ рівень

1. Доведіть, що твір «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість.

2. Визначити тему твору «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

ІІІ рівень

Які риси характеру Омелька Кайдаша ви вважаєте позитивними? Які людські якості Омелька викликають у вас відразу?

 

ІV рівень

Чи є, на вашу думку, не тільки Чіпка, а й Максим «пропащою силою»? Наведіть у відповіді аргументи, взяті з тексту роману.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Варіант 2

І рівень

1. Вкажіть ім’я особи, про яку у творі селяни говорили, що це «чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака».


а) Омелько;    

б) Лаврін;    

в) Довбуш;    

г) Карпо.


 

2. Вкажіть, хто з героїв твору  всі гроші, що заробляв, пропивав у шинку, заливаючи горілкою «давнє панщане горе».


а) Омелько;    

б) Лаврін;    

в) Довбуш;    

г) Карпо.


 

3. Зав’язка конфлікту у повісті настає після


а) смерті Омелька;    

б) одруження Лавріна;    

в) одруження Карпа;    

г) першої сварки Марусі і Мотрі.


 

4. Протест Мелашки проти свавілля свекрухи вилився у


а) депресію;    

б) втечу до Києва;    

в) втечу до батьків;    

г) бійку із свекрухою.


 

5. Вкажіть, хто з героїв повісті «була з поетичною душею, з ласкавим серцем»


а) Мотря;    

б) Мелашка;    

в) Палажка;    

г) Маруся.


 

6.Співавтором роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» був


а) М.Драгоманов;    

б) П.Куліш;    

в) І Білик;     

г) І.Нечуй-Левицький.


 

7. Інша назва роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»–


а) «Лихі люди»;    

б) «Пропаща сила»;

в) «Подорож від Полтави до Гадячого»;    

г) «Чіпка».


 

8. Історію свого батька Чіпка почув від


а) Максима Гудзя;    

б) діда Уласа;

в) матері;     

г) баби Оришки.


 

9. «Польовою царівною» Панас Мирний у своєму романі назвав


а) Мотрю;    

б) Христю;    

в) Галю;    

г) Явдоху.


 

10. «Начальство його любило за те, що він був до всього здатний, моторний, сильний і розумний», – сказано у романі про


а) пана Польського;

б) Максима Гудзя;

в) діда Уласа;

г) писаря Чижика.


 

Завдання із вибором трьох правильних відповідей

11. Характеристиці Лавріна відповідають такі рядки

а) «Як з нею не оженюся, то в Росі утоплюся»;    

б) «він ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди»;    

в) «…коли б ти була зозулею у гаю, то я б тебе і там упіймав би» ;    

г) «Ще хлопцем він прищепив своїми руками щепу на старому пні. Груша погналася вгору, як верба»;   

д) «чоловік гордий та жорстокий, з його буде добрий посіпака»;   

е) «він був добрий стельмах, робив панам і селянам вози, борони, плуги та рала…».

 

12.Характеристиці образу Чіпки відповідають такі рядки:

а) «Коли б можна  – ввесь би цей світ виполонив, а виростив новий!»

б) «дуже палкий погляд, бистрий, як блискавиця»;

в) «Нічого я б у світі не хотів, тільки б хату теплу, жінку любку та малу дитину»;

г) «Купивши грунт, почув себе зараз іншим, немов на аршин виріс, на корж потовщав»;

д) «полюбив діда більше батька, матері; прийшлись йому до вподоби його розкази…»;

е) «…мав добру пам'ять: з неї ніколи не виходила думка, що він «виродок»… Такому нема на світі нічого такого, чого б він злякався».

 

ІІ рівень

1. Доведіть, що твір «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»  – соціально-психологічний роман.

2. Визначити тему твору «Кайдашева сім’я».

 

ІІІ рівень

Які риси характеру Марусі Кайдашихи ви вважаєте позитивними? Які людські якості Марусі викликають у вас відразу?

 

ІV рівень

Чи є, на вашу думку, не тільки Чіпка, а й Максим «пропащою силою»? Наведіть у відповіді аргументи, взяті з тексту роману.

 

 

 

doc
Додано
30 грудня 2019
Переглядів
425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку