Контрольна робота «Українська література 1920-1930-х рр. Поезія П. Тичина та Є. Плужника».

Про матеріал
Мета (формувати компетентності): предметні: узагальнення й систематизація вивченого про життя і творчість П. Тичини, М. Рильського, Є. Плужника; ключові: інформаційну: виявлення в учнів за допомогою запропонованих завдань рівня знань та вмінь із вивченої теми, закріплення їх, застосовуючи на практиці теоретичні знання; загальнокультурні: розвиток уваги, пам'яті, об'єктивності, удосконалення навичок самостійної роботи, інтересу до наслідків власної праці.
Перегляд файлу

«Українська література 1920-1930-х рр. Поезія».

Мета (формувати компетентності)предметні: узагальнення й систематизація вивченого про життя і творчість П. Тичини, М. Рильського, Є. Плужника; ключові: інформаційну: виявлення в учнів за допомогою запропонованих завдань рівня знань та вмінь із вивченої теми, закріплення їх, застосовуючи на практиці теоретичні знання; загальнокультурні: розвиток уваги, пам'яті, об'єктивності, удосконалення навичок самостійної роботи, інтересу до наслідків власної праці.

Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь і навичок.

ПЕРЕБІГ УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ

·  1. Інструктаж учителя

I рівень — завдання 1-8 — з однією правильною відповіддю — 0,5 б., завдання 9 — встановлення відповідності — 2 б.

II рівень — завдання 1-3 — дати коротку відповідь на запитання — 1 б.

III рівень — міні-твір на одну з тем — 3 б.

·  2. Виконання тестової роботи

Відповіді:

1 варіант

1. а

2. г

3. г

4. б

5. в

6. б

7. б

8. б  9.  Відповідь: 1-Д, 2-В, 3-А, 4-Б.

2 варіант

1. б

2. в

3. в

4. а

5. в

6. в

7. б

8. а    9. Відповідь: 1-А, 2-Д, 3-Б, 4-Г

І варіант

І рівень

1. Слова Євгена Маланюка «Від кларнета твого — пофарбована дудка зосталась. В окривавлений Жовтень — ясна обернулась весна» присвячені

А Павлу Тичині

В Володимиру Сосюрі

Б Максиму Рильському

Г Олександру Олесю

2. На ранній творчості П. Тичини позначився такий художній напрям, як

А романтизм

В експресіонізм

Б реалізм

Г символізм

3. Поезія Павла Тичини «Арфами, арфами...» ідейно співзвучна твору

А Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні»

Б Івана Франка «Чого являєшся мені у сні?»

В Лесі Українки «Contra spem spero»

Г Миколи Вороного «Блакитна панна»

4. Головний мотив твору Павла Тичини «О, панно Інно...»

А краса людських почуттів

Б туга за безнадійно втраченим коханням

В докір за нерозділене кохання

Г гімн жінці

5. У якому творі П. Тичини осмислюється трагедія під Крутами:

А) «До кого говорить?» 

 Б) Похорон друга» 

 В) «Пам’яті тридцяти»   

Г) «Одчиняйте двері»     

6. До поетів-неокласиків належить

А П. Тичина

В В. Сосюра

Б М. Рильський

Г Є. Плужник

7. Євгену Плужнику належать поезії, ОКРІМ:

А «Для вас, історики майбутні...»

Б «Запрошення»

В «Вчись у природи творчого спокою...»

Г «Річний пісок...»

8. Прочитайте рядки

Одчиняйте двері —

Наречена йде!

Одчиняйте двері —

Голуба блакить!

В уривку використано

А порівняння

Б алегорію

В метонімію

Г інверсію

Д асонанс

9. Установіть відповідність

Назва твору

Мотив

1 «Арфами, арфами...»

2 «Ви знаєте, як липа шелестить...»

3 «Одчиняйте двері...»

4 «Пам'яті тридцяти»

А національно-визвольне пробудження народу

Б світлі сподівання українців і жорстока реальність

В краса кохання весняної ночі

Г роль митця в житті суспільства

Д єдність природи й високих почуттів Людини

 

ІІ рівень

Дати коротку відповідь:

1. «Розстріляне відродження» — це...

2. Символізм — це...

3. Визначити тему та ідею одного з вивчених віршів М. Рильського.

ІІІ рівень

Написати міні-твір на одну з тем:

 Мої враження від збірки П. Тичини «Сонячні кларнети»

 Євген Плужник — найвидатніший митець національного відродження

 

ІІ варіант

І рівень

1. Перша збірка творів П. Тичини має назву

А «Золотий гомін»

В «Замість сонетів і октав»

Б «Сонячні кларнети»

Г «Вітер з України»

2. Прочитайте текст: «Феномен Тичини — феномен доби. Його доля свідчитиме про наш час не менше за останні розповіді істориків: поет жив у час, що заправив генія на роль блазня. І поет погоДився на цю роль...»

Ці слова належать

А Максиму Рильському

В Василю Стусу

Б Євгену Маланюку

Г Олександру Довженку

3. Твір Павла Тичини «О панно Інно...» належить до лірики

А філософської

В інтимної

Б пейзажної

Г громадянської

4. Трагічні події під Крутами П. Тичина відтворив у поезії

А «Пам'яті тридцяти»

Б «Одчиняйте двері»

В «Ви знаєте як липа шелестить?»

Г «Арфами, арфами...»

5. Лексичні засоби, використані П.Тичиною «самодзвонними, златоцінно, ніжнотонними, дитинно» - називаються

А) синоніми   

Б)  порівняння   

В)  авторські неологізми    

Г)  риторичні фігури

6. Синтез словесних і музичних способів вираження думки, поєднання зорових, живописних, слухових образів – це ознака стилю, що називається:

А) футуризм   Б) неоромантизм     В) кларнетизм     г) експресіонізм

7. Яку назву мала перша збірка Павла Тичини?
А. «Замість сонетів і октав»
Б. «Сонячні кларнети»
В. «Золотий гомін»
Г. «Вітер з України»

8. До «п'ятірного грона неокласиків» не належав:

А Є. Плужник

Б Ю. Клен

В М. Драй-Хмара

Г П. Филипович

9. Установіть відповідність

Художній засіб

Цитата

1 неологізм

2 порівняння

3 персоніфікація

4 алегорія

А Сестру я Вашу так любив —

Дитинно, злотоцінно

Б Ви знаєте, як сплять старі гаї?

Вони все бачать крізь тумани

В Сміх буде, плач буде

Перламутровий

Г Одчиняйте двері —

Наречена йде!

Д Я Ваші очі пам'ятаю,

Як музику, як спів.

ІІ рівень

Дати коротку відповідь:

1. «Розстріляне відродження» — це...

2. Неокласицизм — це...

3. Визначити тему та ідею одного з вивчених віршів П. Тичини.

ІІІ рівень

Напишіть міні-твір на одну з тем:

 Мої враження від збірки П. Тичини «Сонячні кларнети».

 Євген Плужник — найвидатніший митець національного відродження.

 

docx
Додав(-ла)
Morgun Veronichka
Додано
19 квітня 2021
Переглядів
5335
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку