«Українська література 1920-1930-х рр. Поезія».
Мета (формувати компетентності): предметні: узагальнення й систематизація вивченого про життя і творчість П. Тичини, М. Рильського, Є. Плужника; ключові: інформаційну: виявлення в учнів за допомогою запропонованих завдань рівня знань та вмінь із вивченої теми, закріплення їх, застосовуючи на практиці теоретичні знання; загальнокультурні: розвиток уваги, пам'яті, об'єктивності, удосконалення навичок самостійної роботи, інтересу до наслідків власної праці.
Тип уроку: урок контролю та корекції знань, умінь і навичок.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
III. ОСНОВНИЙ ЗМІСТ УРОКУ
· 1. Інструктаж учителя
I рівень — завдання 1-8 — з однією правильною відповіддю — 0,5 б., завдання 9 — встановлення відповідності — 2 б.
II рівень — завдання 1-3 — дати коротку відповідь на запитання — 1 б.
III рівень — міні-твір на одну з тем — 3 б.
· 2. Виконання тестової роботи
Відповіді:
1 варіант
1. а
2. г
3. г
4. б
5. в
6. б
7. б
8. б 9. Відповідь: 1-Д, 2-В, 3-А, 4-Б.
2 варіант
1. б
2. в
3. в
4. а
5. в
6. в
7. б
8. а 9. Відповідь: 1-А, 2-Д, 3-Б, 4-Г
І варіант
І рівень
1. Слова Євгена Маланюка «Від кларнета твого — пофарбована дудка зосталась. В окривавлений Жовтень — ясна обернулась весна» присвячені
А Павлу Тичині
В Володимиру Сосюрі
Б Максиму Рильському
Г Олександру Олесю
2. На ранній творчості П. Тичини позначився такий художній напрям, як
А романтизм
В експресіонізм
Б реалізм
Г символізм
3. Поезія Павла Тичини «Арфами, арфами...» ідейно співзвучна твору
А Марусі Чурай «Віють вітри, віють буйні»
Б Івана Франка «Чого являєшся мені у сні?»
В Лесі Українки «Contra spem spero»
Г Миколи Вороного «Блакитна панна»
4. Головний мотив твору Павла Тичини «О, панно Інно...»
А краса людських почуттів
Б туга за безнадійно втраченим коханням
В докір за нерозділене кохання
Г гімн жінці
5. У якому творі П. Тичини осмислюється трагедія під Крутами:
А) «До кого говорить?»
Б) Похорон друга»
В) «Пам’яті тридцяти»
Г) «Одчиняйте двері»
6. До поетів-неокласиків належить
А П. Тичина
В В. Сосюра
Б М. Рильський
Г Є. Плужник
7. Євгену Плужнику належать поезії, ОКРІМ:
А «Для вас, історики майбутні...»
Б «Запрошення»
В «Вчись у природи творчого спокою...»
Г «Річний пісок...»
8. Прочитайте рядки
Одчиняйте двері —
Наречена йде!
Одчиняйте двері —
Голуба блакить!
В уривку використано
А порівняння
Б алегорію
В метонімію
Г інверсію
Д асонанс
9. Установіть відповідність
Назва твору |
Мотив |
1 «Арфами, арфами...» 2 «Ви знаєте, як липа шелестить...» 3 «Одчиняйте двері...» 4 «Пам'яті тридцяти» |
А національно-визвольне пробудження народу Б світлі сподівання українців і жорстока реальність В краса кохання весняної ночі Г роль митця в житті суспільства Д єдність природи й високих почуттів Людини |
ІІ рівень
Дати коротку відповідь:
1. «Розстріляне відродження» — це...
2. Символізм — це...
3. Визначити тему та ідею одного з вивчених віршів М. Рильського.
ІІІ рівень
Написати міні-твір на одну з тем:
□ Мої враження від збірки П. Тичини «Сонячні кларнети»
□ Євген Плужник — найвидатніший митець національного відродження
ІІ варіант
І рівень
1. Перша збірка творів П. Тичини має назву
А «Золотий гомін»
В «Замість сонетів і октав»
Б «Сонячні кларнети»
Г «Вітер з України»
2. Прочитайте текст: «Феномен Тичини — феномен доби. Його доля свідчитиме про наш час не менше за останні розповіді істориків: поет жив у час, що заправив генія на роль блазня. І поет погоДився на цю роль...»
Ці слова належать
А Максиму Рильському
В Василю Стусу
Б Євгену Маланюку
Г Олександру Довженку
3. Твір Павла Тичини «О панно Інно...» належить до лірики
А філософської
В інтимної
Б пейзажної
Г громадянської
4. Трагічні події під Крутами П. Тичина відтворив у поезії
А «Пам'яті тридцяти»
Б «Одчиняйте двері»
В «Ви знаєте як липа шелестить?»
Г «Арфами, арфами...»
5. Лексичні засоби, використані П.Тичиною «самодзвонними, златоцінно, ніжнотонними, дитинно» - називаються
А) синоніми
Б) порівняння
В) авторські неологізми
Г) риторичні фігури
6. Синтез словесних і музичних способів вираження думки, поєднання зорових, живописних, слухових образів – це ознака стилю, що називається:
А) футуризм Б) неоромантизм В) кларнетизм г) експресіонізм
7. Яку назву мала перша збірка Павла Тичини?
А. «Замість сонетів і октав»
Б. «Сонячні кларнети»
В. «Золотий гомін»
Г. «Вітер з України»
8. До «п'ятірного грона неокласиків» не належав:
А Є. Плужник
Б Ю. Клен
В М. Драй-Хмара
Г П. Филипович
9. Установіть відповідність
Художній засіб |
Цитата |
1 неологізм 2 порівняння 3 персоніфікація 4 алегорія |
А Сестру я Вашу так любив — Дитинно, злотоцінно Б Ви знаєте, як сплять старі гаї? Вони все бачать крізь тумани В Сміх буде, плач буде Перламутровий Г Одчиняйте двері — Наречена йде! Д Я Ваші очі пам'ятаю, Як музику, як спів. |
ІІ рівень
Дати коротку відповідь:
1. «Розстріляне відродження» — це...
2. Неокласицизм — це...
3. Визначити тему та ідею одного з вивчених віршів П. Тичини.
ІІІ рівень
Напишіть міні-твір на одну з тем:
□ Мої враження від збірки П. Тичини «Сонячні кларнети».
□ Євген Плужник — найвидатніший митець національного відродження.