29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Контрольна робота Українська мова 9 клас (тести) "Складне речення"

Про матеріал
Матеріал розрахований на виявлення рівня знань учнів 9 класу за темою "Складне речення"
Перегляд файлу

Контрольна робота (тести) українська мова 9 клас

1. Виберіть складносурядне речення.
A) На світі вже давно ведеться, що вищий перед нижчим гнеться (Л. Глібов).
Б) Дерева в саду хитає вітер, жовтий лист летить до ніг мені (В. Сосюра).
B) Праця садівника неспокійна, але почесна і самою своєю суттю мирна (О. Гончар).
Г) Не лише сльози проливала Леся, а й заклик був у віршах до борні (В. Гуртовенко).

2. Виберіть складносурядне речення, частини якого поєднані за допомогою протиставного сполучника.
A) Фронт мовчав, чи його чутно не було витряпицею (О. Гончар).
Б) Лиш небо гуде неокрає, та сім’я журавлина на крилах весну підіймає (А. Малишко).
B) Між нами ґрат нема, та ними і не можна троянду й солов’я навіки розлучить (Леся Українка).
Г) І марили айстри в саду восени про трави шовкові, про сонячні дні, і в мріях ввижалась їм казка ясна 

3. Виберіть речення, що відповідає схемі [ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено).
A) Дунув вітер понад ставом і сліду не стало (Т. Шевченко).
Б) У кожного чоло життя і жаль порили і в оці кожного горить любові жар (І. Франко).
B) Місяць зійшов над морем і скелі ближчими стали (М. Коцюбинський).
Г) В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба (Ю. Мушкетик).

4.Складнопідрядними називаються речення, що складається з двох…

 А) нерівноправних частин, зєднаних сполучником або сполучним словом;

 Б) рівноправних частин;

 В) рівноправних або нерівноправних частин, зєднаних інтонаційно.

5. За значенням і будовою СПР поділяються на такі види:

 А) означальні, зясувальні, обставинні місця; Б) означальні, обставинні часу, наслідкові;

 В) означальні, зясувальні, обставинні.

6. Яке з наведених речень є СПР із зясувальною частиною?

 А) Хто може випити Дніпро, Хто властен виплескати море, Хто наше злото-серебро Плугами кривди переоре? ( М. Рильський).

 Б) Груша стара ніяк не може збагнути, чому ж тепер така довга осінь?

В) Поглянь, уся земля тремтить в палких обіймах ночі ( Олександр Олесь).

 Г) Я знаю: кожній дитині потрібна ласкава увага батьків

7.Серед наведених речень визначте СПР з підрядним означальним.

 А) Мов тихоплинь ріки, розплилася музика: вона одразу брала кожного за серце, виймала з найчерствішої душі власну струнку…( В. Качкан).

 Б) Наука є найкращою, міцною, найсвітлішою опорою у житті, якими б не були її мінливості ( К. Тімірязєв).

 В) Чого тільки не розповість дорога, биття яких сердець не поєднає!

Г) У роки дитинства я розкривав перед дітьми яскраві образи людей, імена яких стали для багатьох поколінь провідною зіркою

8.Позначте відповідність між реченням та його характеристикою

 А) Просте речення з вставним словом.  1. Щасливий я не тим, що маю

 Б) Складносурядне речення.                       квіти…( Л. Дмитерко).

 В) СПР з підрядним обставинним.         2. Позаздриш долі берези, верби,

                                                                       явора, калини, що зеленіють у

                                                                       людській памяті ( Є. Гуцало).

Г) СПР з підрядним означальним.             3. Як мовиться, хмара сонце не

                                                                        заступить ( М. Подолян).

                                                                       4.  Коли вже й справді світ

                                                                         почавсь од слова, то слово те

                                                                         було єдине – «брат»

                                                                         ( Б. Олійник).

                                                                        5. Ще квітнуть зорі, і в діброві

                                                                         зозулі ще не одцвілись

 

9.Підрядна частина у СПР:

 А) не повязана з головною частиною ні за змістом, ні граматично;

 Б) пояснює всю головну частину в цілому або один якийсь її член;

 В) пояснює присудок у головній частині.

10. Укажіть СПР з підрядною допустовою частиною.

 А) І де б я не був за далекою даллю, тебе, Україно, завжди я пізнаю…

Б) Збоку дивитися легко, одначе не так воно просто бігти ( О. Гончар).

 В) Хай у колі і справ, і пісень найсердечніше будуть в нас стрічі 

Г) Хай говорить серце… Невиразно воно говорить, як весняна річка

12.Напишіть міні-есе на тему: « У чому полягає щастя людини?», використовуючи СПР.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Мостика Лілія
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
15 травня
Переглядів
181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку