Урок "Складне речення,його ознаки. Складне речення без сполучників та із сурядним і підрядним зв`язком."

Про матеріал
Поданий матеріал є продовженням вивчення теми: синтаксис, розпочатого у 8 класі. У 9 класі учні вивчають синтаксис складного речення, його ознаки та види, користуючись дидактично-опорним матеріалом.
Перегляд файлу

Урок з української мови, 9клас

Тема.                  Складне речення,його  ознаки.Складне речення без сполучників та із сурядним і підрядним зв`язком.

Мета.         Пізнавальна. 1.Створити умови активного дослідження ліцеїстами складних речень,обговорення результатів, поглиблення розуміння сутності досліджуваних об'єктів.

                           Розвивальна.2. Розвивати пізнавальний інтерес,вміння і навички застосовувати результати дослідження, пошукової роботи,застосування знань; розвивати образне мислення, логіку , память, уяву, навички грамотного письма.

                     Виховна . 3. Виховувати незалежність ,сміливість висловлювань ,відповідальність за отриманий результат.

 Методи уроку:індивідуально-групова робота ,робота з книгою ,бесіда

Тип уроку:ознайомлення з новим матеріалом та занурення в зміст уроку ,інтегрований урок

Обладнання:використання мультимедійного оснащення,дитячий малюнок ,схеми-опори «Синтаксис простого і складного речення ,міні-текст для самостійної роботи портрет С.Ковалевської .

 Перебіг уроку

I Мотивація навчального процесу

Вчитель. Доброго дня. Сідайте,будь ласка

Сьогодні наприкінці другої декади ХХІ ст.. недостатньо мати певну суму знань,умінь та навичок. Важливо рішуче діяти за різноманітних життєвих ситуацій,крокувати впевнено вперед,долаючи труднощі,досягаючи результату у навчанні. А для уроків  мови та літератури необхідні комунікативні навички,дотримання мовної культури.             

Діти,сьогодні незвичний для вас урок,тому що визначатимете тему самостійно,занурюючись трішки в математику. Тому зразу включаємося до активної роботи на уроці.

(На столах зошити, ,ручка ,схеми-опори(інтелектуально-дидактичний орієнтир) ,міні-текст про С.Ковалевську),підручник

l етап     На дошку спроектовано схему-опору                                             «Синтаксис…»

 Діти, спишіть з дошки епіграф (Звучить легка музика )

                  Людині дано прожити лиш раз.

 

     Але як? Не твоя це вже справа.

                                                     Не знаєш,що  буде сьогодні і   саме в цей                                                                                час ,

                                                   Не знає ніхто,окрім Бога

І  етап Що можете сказати про епіграф?

(Слухаю різні відповіді: про зміст,про види речень)

  • То які побачили речення за будовою?
  • Вам не раз зустрічалися складні речення. Може,хто скаже,якими бувають вони? (сполучникові та безсполучникові)
  • А які це безсполучникові складні речення?(прості речення в складному поєднані тільки розділовими знаками) А які це речення сполучникові?

ll етап                Звучить музика

На екран  спроектовано дитячий малюнок ( назву дають діти )

Завдання для учнів

-Скласти и записати одне БСР, якщо зможете,то змініть його на інший вид складного речення.  І вкажіть: ССР чи СПР

 

lll етап  На дошку спроектовано  портрет  Софії Ковалевської

F:\урок ковалевск\с ковалевская.jpg

 

Вчитель. Діти,скажіть,буть ласка,портрет якої жінки бачите?

 (Якщо не знають,підказую )

  • Цю молоду жінку називають «царицею» математики .
  • Так як ви  навчаєтесь на математичному факультеті, то й дізнаєтесь більше про С.Ковалевську від учителя математики .Лише скажу,що
  • С.Ковалевська народилася 1850р
  • Прожила всього 41 рік. А помирає від тяжкої хвороби: інсульту серця.
  • В якому році померла С.Ковалевська?(1891)
  • Ця жінка не тільки математик…

lV етап

Проектую текст-мініатюру про С.Ковалевську

Текст

Із дитинства С.Ковалевська не любила математики… вона її не цікавила. Але згодом Софія захопилася нею.

Вона швидко розв’язувала  задачі за допомогою різних комбінацій.

Ковалевська вже з дитячих років писала вірші й твердо знала : обов’язково стане й поетесою.

Завдання: Виписати БСР, необхідно поставити розділовий знак ( відповідає один,два учні)

V етап

Вчитель Чи хотіли б ще про щось дізнатись?(Якщо так…)

Надиктовую два речення : Та справжньою перлиною літературної творчості С.Ковалевської стали автобіографічні нотатки «Спогади дитинства. Головною її цариною все-таки залишалась  математика.

Завдання

Шановні діти,обєднайте ці два речення у складне. Який сполучник поставили? Чому?То яке це складне речення

F:\урок ковалевск\с ковалевская 2.jpg

VI етап

 Для  3-х груп роздаю по одному реченню,досліджують його, одночасно опираються на схему опору,вказують на типи  складного речення. (усно)

Приклади речень

1.речення     Розум без книги - птах без крил.

2.речення Люблю українську мову …бо вона милозвучна .

3 речення  Пригріло сонечко … обсохла земля …орач пішов у поле .

(Можна запропонувати спроектувати на дошку)

VІІ    етап    Робота з підручником.мовчки ознайомлюються з параграфами №9,10      Виконують вправу 106

VІІІ етап     Домашнє завдання.Опрацювати два параграфи, вправа 113,            2 речення,а також дослідити матеріал,у якому році отримала С.Ковалевська лауреата премії Паризької академії наук     (за відкриття Третього випадку розв`язання задач про рух твердого тіла навколо нерухомої осі)

IХ   етап Коментоване письмо. На дошці та в зошитах записують речення про С.Ковалевську: 1. Я отримала в спадок потяг до науки від предка,угорського короля Матвія Корвіна,а любов до математики,музики та поезії отримала від діда матері…(Якщо хочете знайти продовження,то ,будь ласка,знайдіть в інтернеті телефона)

2.  Відчуваю,що призначення служити істині-науці,прокладати новий шлях жінкам,бо це значить  служити справедливості.

--Поділіть  речення на частини. Скільки їх?Як поєднані між собою?

Х.   етап Клоуз-тести

D:\работа и документы\укр мова схеми-опори синтаксис\сканирование0029.jpg

 

1-Речення-це ?( Відповідь  )

2.Складне речення –це ?  ( …   )

3 Види складних речень? (    )

4. Складне речення відрізняється від простого…(    …)

 

ХІ   Підведення підсумку уроку .

Цікавинка з математики.

1.На Тайвані практично не існує цифри «4»,на китайській мові  ця  цифра означає смерть.

 

2.Часто у дітей не виходить із розв’язанням задач і прикладів, вони  отримують низькі бали; сьогодні є цьому пояснення – це наявність простого захворювання – дискалькулія . Це труднощі в розумінні математичних дисциплін. Але  навіть із цим захворюванням люди досягають неабияких успіхів у житті.

 

Тому важливо впевнено крокувати вперед,долаючи всі труднощі на своєму життєвому шляху.

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
7 червня 2019
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку