Тестові завдання як підсумок вивчення теми "Еміграційна література. "Празька поетична школа". Мета : запропонованими різнорівневими завданнями виявити в учнів рівень знань, умінь, навиків з вивченої теми, закріплення їх; розвивати увагу, навики аналізувати літературні та історичні процеси, художні твори; давати зв*язну відповідь, формуючи творче мислення; виховання наполегливості та відповідальності.
Контрольна робота з української літератури в 11 класі з теми «Еміграційна література. Українська поезія та її представники. «Празька поетична школа»
Варіант 1
А Підручник з літератури, виданий за кордоном.
Б Двомовний тлумачний словник з літератури.
В Суперечливі погляди на літературу за кордоном.
Г Література, написана українськими письменниками в еміграції.
А Поети-емігранти просили дозволу влади публікувати свої критично осмислені твори про радянську дійсність.
Б Поети-емігранти одностайно почали страйкувати видавництва.
В Поети- емігранти перестали писати на знак протесту.
Г Поети-емігранти за кордоном мали більшу свободу художнього вираження та осмислення про події на Україні.
1 |
2 |
3 |
|
|
|
А Поразка національно-визвольних змагань Д Відсутність обігу коштів у державі
Б Епідемії на Україні Г Низький рівень культури в державі
В Друга світова війна Е Неродючість землі
Г Трудовлаштування Ж Втрата майна
1.МУР А Юрій Дараган, Євген Маланюк, Олег Ольжич
2. Празька поетична школа Б Юрй Тарнавський, Емма Андієвська, Богдан Рубчак
3.Нью-Йоркська школа В Іван Багряний, Віктор Петров, Юрій Косач
5. (0,5б.) За стилем написання творів «пражани» були:
А неоромантиками
Б сентименталістами
В реалістами
А не в кайданах вік звікувати. Б О. Стефанович
Тоді вожді - її поети. Г Ю. Клен
Куди не глянеш – жовто-блакитні.
Від кларнета твого – пофарбована дудка зосталась,
В окривавлений жовтень твоя обернулась Весна.
А «Стилет чи стилос»
Б «Земля і залізо»
В «Перстень Полікрата»
Г «Гербарій»
Стилет чи стилос? – не збагнув. Двояко
Змагаються трагічно терези.
Не кинувши углиб надійний якор,
Пливу й пливу повз береги краси.
Варіант 2
А Підручник з літератури, виданий за кордоном.
Б Двомовний тлумачний словник з літератури.
В Суперечливі погляди на літературу за кордоном.
Г Література, написана українськими письменниками в еміграції.
А Поети-емігранти виїхали за кордон з метою налагодження видавництва своїх творів.
Б Поети-емігранти запропонували владі свій художній стиль творів.
В Поети- емігранти, замість поетичних творів, почали створювати шедеври з образотворчого мистецтва.
Г Поети-емігранти за кордоном мали більшу свободу художнього вираження та осмислення про події на Україні.
1 |
2 |
3 |
|
|
|
А Поразка національно-визвольних змагань Б Закриття церков
В Епідемії на Україні Г Розстріл рідних
Д Друга світова війна Е Поганий настрій
Ж Трудовлаштування З Бажання побачити світ
1.МУР А Олександр Олесь, Юрій Клен, Олена Теліга
2. Празька поетична школа Б Емма Андієвська, Богдан Бойчук, Марія Ревакович
3.Нью-Йоркська школа В Улас Самчук, Іван Багряний, Ігор Костецький
5. (0,5б.) Філософською заглибленістю і любов *ю до класичних форм написання творів «пражани» споріднювалися з:
А неокласиками
Б сентименталістами
В реалістами
6. (1,5б.) Установіть відповідність між поетичними рядками та їх авторами:
1.Як же ж не вчув призначення свого,- А Олег Ольжич
Ти ще не жив, і ще не вартий вмерти. Б Юрій Липа
2.Як в нації вождів нема, В Євген Маланюк
Тоді вожді – її поети. Г Олена Теліга
3.Ми жали хліб. Ми вигадали млин.
Ми знали мідь. Ми завжди воювали.
7.(2б.) Напишіть коротке міркування, чому й про кого із сучасних поетам-емігрантам поету радянської України присвячено рядки:
Краси, веселий кондетьєре,
Несете хрест свій там, ген-ген
Серед похмуро-рідних прерій…
Ви алхімік мудрих слів.
8. (1б.) Установіть послідовність виходу у світ поезій Є. Маланюка:
А «Перстень і посох»
Б «Серпень»
В «Остання весна»
Г «П*ята симфонія»
9. (3б.) Напишіть власне висловлювання щодо рядків поезії Л. Мосендза:
Встає майбутнє. Із могили.
Вчорашні – це його межа.
Яка ж це мука буть безсилим
Під лезом смертного ножа.
Правильні відповіді:
Варіант 1
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Г |
Г |
1Г2А3В |
1В2А3Б |
А |
1В2А3Б |
П. Тичина, бо присячував поезії партіі та її вождям |
АГБВ |
|
Варіант 2
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Г |
Г |
1Ж2А3Д |
1В2А3Б |
А |
1Б2В3А |
М. Рильсь кий, бо брав участь у перекладницькій діяльності та упорядкуванні українського словника, при цьому відстою вав громадянсь ку позицію |
1Г2В3Б4А |
|