Планування складено на 2019-2020 навчальний рік відповідно до нової програми.
Українська мова
6 клас
(Відповідно до навчальної програми: Українська мова. 5 -9 класи.
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською
мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013
(зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 №804)
122 год на рік
3,5 год на тиждень
І семестр – 64 год (4 год)
ІІ семестр – 58 год (3 год)
Форми контролю |
І |
ІІ |
Перевірка мовної теми
|
4 |
4 |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
твір |
–
|
1 |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
Говоріння:
І семестр |
ІІ семестр
|
діалог – 1 |
читання вголос – 1
|
усний переказ – 1 |
усний твір – 1
|
№ п/п |
Зміст навчального матеріалу |
К – сть год |
Дата |
Примітка |
1 |
Вступ. Краса й багатство української мови |
1 |
|
|
2 |
Урок мовленнєвого розвитку №1. Види мовленнєвої діяльності. Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресат мовлення, адресант мовлення, тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування |
1 |
|
|
3 |
Урок мовленнєвого розвитку №2. Повторення вивченого про типи мовлення |
1 |
|
|
4 |
Урок мовленнєвого розвитку №3. Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування, пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки спілкування телефоном та в мережі Інтернет |
1 |
|
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого |
|
|
|
5 |
Словосполучення. Речення. Головні і другорядні члени речення. Просте речення |
1 |
|
|
6 |
Однорідні члени речення, вставні слова і звертання в простому реченні |
1 |
|
|
7 |
Складне речення. Пряма мова. Діалог |
1 |
|
|
8 |
Урок мовленнєвого розвитку №4. Ділові папери. Оголошення для розміщення на шкільному веб-сайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію |
1 |
|
|
9 |
Правопис префіксів, суфіксів, голосні в коренях і на межі значущих частин слова та основ |
1 |
|
|
|
Лексикологія |
|
|
|
10 |
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів |
1 |
|
|
11 |
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично) |
1 |
|
|
12 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): букви и, і |
1 |
|
|
13 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): правопис знака м’якшення й апострофа |
1 |
|
|
14 |
Написання слів, що увійшли в українську мову з інших мов (слова іншомовного походження): подвоєння букв у загальних і власних назвах іншомовного походження |
1 |
|
|
15 |
Активна і пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми |
1 |
|
|
16 |
Групи слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні, професійні слова й терміни, просторічні слова |
1 |
|
|
17 |
Пароніми (практично) |
1 |
|
|
18 |
Контрольна робота № 1. Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого. Лексикологія |
1 |
|
КР №1 |
|
Фразеологія |
|
|
|
19-20
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологічний словник |
2 |
|
|
21 |
Урок мовленнєвого розвитку №5. Повторення вивченого про текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично) |
1 |
|
|
22 |
Урок мовленнєвого розвитку №6. Складний план прослуханого або прочитаного тексту; простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму |
1 |
|
|
23 |
Джерела українських фразеологізмів |
1 |
|
|
24 |
Урок мовленнєвого розвитку №7. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму |
1 |
|
|
25 |
Прислів’я, приказки, афоризми, крилаті вислови як різновиди фразеологізмів |
1 |
|
|
26 |
Урок мовленнєвого розвитку №8. Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі («Чому я пишаюся своїм товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів |
1 |
|
|
27 |
Урок мовленнєвого розвитку №9. Аналіз письмового твору |
1 |
|
|
28 |
Фразеологізми в ролі членів речення |
1 |
|
|
|
Словотвір. Орфографія |
|
|
|
29 |
Змінювання і творення слів. Твірне слово |
1 |
|
|
30 |
Основні способи словотворення |
1 |
|
|
31 |
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слов |
1 |
|
|
32 |
Зміни приголосних при творенні іменників із суфіксом –ин (а) від прикметників на –ський, -цький; буквосполученням –чн- (-шн-) |
1 |
|
|
33 |
Зміни приголосних при творені відносних прикметників із суфіксами -ськ, -цьк, -зьк та іменників -ств(о), -цтв(о), -зтв(о) |
1 |
|
|
34 |
Контрольний текстовий диктант |
1 |
|
Диктант |
35 |
Складні слова. Сполучні -о, -е в складних словах |
1 |
|
|
36 |
Творення і правопис складноскорочених слів |
1 |
|
|
37 |
Правопис складних слів разом і через дефіс |
1 |
|
|
38 |
Написання слів з пів- |
1 |
|
|
39 |
Контрольна робота №2. Фразеологія. Словотвір. Орфографія |
1 |
|
КР №2 |
|
Морфологія. Орфографія Іменник |
|
|
|
40 |
Іменник як частина мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
41 |
Іменники загальні й власні, конкретні та абстрактні (повторення й поглиблення). Збірні іменники |
1 |
|
|
42 |
Урок мовленнєвого розвитку №10. Будова опису приміщення. Визначення ролі іменників в описі приміщення |
1 |
|
|
44 |
Велика буква і лапки у власних назвах |
2 |
|
|
45 |
Рід іменників. Іменники спільного роду |
1 |
|
|
46-47 |
Урок мовленнєвого розвитку №11-12. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення |
2 |
|
Контр. переказ |
48 |
Число іменників. Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини |
1 |
|
|
49 |
Відмінки іменників. Кличний відмінок. Відмінювання іменників |
1
|
|
|
50 |
Контрольна робота №3. Іменник |
1 |
|
КР №3
|
51 |
Поділ іменників на відміни й групи |
1 |
|
|
52 |
Відмінювання іменників І відміни |
1 |
|
|
53-54 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. Особливості відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку. Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду другої відміни |
2 |
|
|
55 |
Урок мовленнєвого розвитку №13. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі |
1 |
|
|
56 |
Відмінювання іменників III відміни |
1 |
|
|
57 |
Відмінювання іменників IV відміни |
1 |
|
|
58 |
Відмінювання іменників, що мають форму лише множини |
1 |
|
|
59 |
Особливості написання іменників у кличному відмінку |
1 |
|
|
60 |
Написання й відмінювання чоловічих і жіночих прізвищ, імен по батькові |
1 |
|
|
61 |
Не з іменниками |
1 |
|
|
62 |
Букви е, и, і в суфіксах -ечок, -ечк, -ичок, -ичк, -інн(я), -ення(я), -н(я), -инн(я), -ив(о), -ев(о) |
1 |
|
|
63 |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення) |
1 |
|
|
64 |
Контрольна робота № 4. Іменник |
1 |
|
КР №4 Усний переказ Діалог |
|
Прикметник |
|
|
|
65 |
Прикметник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
66-68 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників із однієї групи в іншу |
3 |
|
|
69 |
Урок мовленнєвого розвитку №14. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису) |
1 |
|
|
70 - 71 |
Ступені порівняння якісних прикметників, творення їх
|
2 |
|
|
72-73 |
Відмінювання прикметників |
2 |
|
|
74 |
Урок мовленнєвого розвитку №15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи |
1 |
|
|
75 |
Прикметники твердої і м’якої груп |
1 |
|
|
76 |
Контрольна робота № 5. Прикметник |
1 |
|
КР №5 |
77 |
Творення прикметників. Перехід прикметників в іменники |
1 |
|
|
78 |
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -цьк-, -зьк- |
1 |
|
|
79-80 |
Урок мовленнєвого розвитку №16-17. Контрольний докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи |
2 |
|
Контролн. переказ |
81 |
Урок мовленнєвого розвитку №18. Аналіз письмового переказу |
1 |
|
|
82 |
Букви е, о, и в прикметникових суфіксах -ев-(-єв-), -ов-(-йов-, -ьов-), -ин-,-ін-, -ичн- |
1 |
|
|
83-84 |
Написання не з прикметниками |
2 |
|
|
85 |
Урок мовленнєвого розвитку №19. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів А. Куїнджі, С. Васильківського, І. Айвазовського та ін. |
1 |
|
|
86 |
Урок мовленнєвого розвитку №20. Аналіз письмового твору |
1 |
|
|
87 |
Написання -н- і -нн- у прикметниках |
1 |
|
|
88-89 |
Написання складних прикметників разом і через дефіс |
2 |
|
|
90 |
Написання прізвищ прикметникової форми |
1 |
|
|
91 |
Контрольна робота № 6. Прикметник |
1 |
|
КР №6 |
|
Числівник |
|
|
|
92 |
Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
93 |
Числівники кількісні й порядкові |
1 |
|
|
94 |
Контрольний текстовий диктант |
1 |
|
Диктант |
95 |
Узгодження числівників з іменниками |
1 |
|
|
96 |
Числівники прості, складні і складені |
1 |
|
|
97-99 |
Відмінювання числівників |
3 |
|
|
100 |
Буква ь на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. Роздільне написання складених числівників |
1 |
|
|
101 |
Написання разом порядкових числівників з – тисячний |
1 |
|
|
102103 |
Правильне вживання числівників на позначення дат і часу |
2 |
|
|
104 |
Контрольна робота № 7. Числівник |
1 |
|
КР №7 |
|
Займенник |
|
|
|
105 |
Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль |
1 |
|
|
106 |
Розряди займенників за значенням |
1 |
|
|
107 |
Урок мовленнєвого розвитку №21. Контрольний письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі ( «Що я роблю для здійснення своєї мрії», «У чому полягає гідність людини», «Що важливіше – наполегливість чи скромність») з використанням займенників, що належать до різних розрядів |
1 |
|
Контр. твір |
108 |
Урок мовленнєвого розвитку №22. Аналіз письмового твору |
1 |
|
|
109 |
Особові займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах особових займенниках |
1 |
|
|
110 |
Зворотний займенник себе, його відмінювання. Присвійні займенники, їх відмінювання |
1 |
|
|
111 112 |
Вказівні й означальні займенники, їх відмінювання. Приставний н у формах вказівних займенників |
2 |
|
|
113 |
Урок мовленнєвого розвитку №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Кого можна назвати патріотом рідної землі», «У чому полягає життєвий успіх») |
1 |
|
|
114 |
Питальні й відносні займенники, їх відмінювання |
1 |
|
|
115 116 |
Заперечні й неозначені займенники, їх правопис і відмінювання |
2 |
|
|
117 |
Написання займенників із прийменниками окремо |
1 |
|
|
118 |
Контрольна робота № 8. Займенник |
1 |
|
КР №8 |
|
Повторення в кінці року |
|
|
|
119 |
Лексикологія . Фразеологія |
1 |
|
|
120121 |
Словотвір та орфографія |
1 |
|
|
122 |
Морфологія й орфографія
|
2 |
|
Усний твір Чит. вголос |