5 клас
Контрольна робота на тему
«Вимова приголосних звуків. Чергування голосних і приголосних звуків»
Варіант 1
1. Позначити рядок, у якому в усіх словах під час вимови відбувається уподібнення приголосних .
А Народ, лічба, водій.
Б Ліс, охоронець, дід.
В Легко, зсунути, нігті.
Г Дьогтю, журба, обріж.
2. Позначити рядок, у якому в усіх словах спрощення на письмі не відбувається.
А Сер..це, капос..ний , щас..ливий .
Б Плюс..нути, піс..ний, кіс..лявий .
В Балас..ний, хвас..ливий, турис..ський .
Г Тиж..невий, перехрес..ний, облас..ний .
3. Позначити рядок, у якому в усіх словах [о], [е] чергується з [і] при словозміні.
А Плече, школа , боєць.
Б Вогонь, водовоз, горб.
В Мед, попіл, лісок .
Г Береза, Львів, пень .
4. Позначити рядок, у якому в усіх словах при словозміні відбувається чергування [о] - [а].
А Щока , повертати, проводжати .
Б Говорити, котити, ломити .
В Скошувати, крокувати, скочити .
Г Гонити, допомога, ламати .
5. Позначити рядок , у якому в усіх словах відбувається чергування [е] - [і].
А Мета, термін, вітер.
Б Колесо, мести, пекти .
В Ребро, камінь, річ.
Г Зерно, витесаний, зелений .
6. Позначити рядок , у якому в усіх словах після шиплячих відбувається чергування [е] - [о].
А Книжечка , зачісує, шовк .
Б Копієчка, шелест, честь.
В Мішок , чепурний , жезл .
Г Вечеря, чотири , шестиденка .
7. Позначити рядок , у якому в усіх словах пишеться і.
А Г.рчиця , щ..тка, ж..нка .
Б К..слий, ч.стий , х..трий.
В Х..тати, к..дати, щ..рий .
Г Заг..бель, к..піти, ч..пляти .
8. Позначити рядки , у яких в усіх словах при словозміні чи словотворенні можливе чергування приголосних .
А Просити , скакати, берегти.
Б Кликати , жити , квасити .
В Вухо, плакати, водити .
Г Шити, нога, возити .
9. Установити відповідність між словами та характером чергування голосних, яке можливе при зміні слів.
А Бродити. 1 [е] - [і].
Б Ламати. 2 [о] - [а].
В Мести. 3 [е] - [о].
Г Гомін. 4 [е], [о] з [і].
Д День. 5 [е] з нулем звука.
10. Записати текст, вибираючи потрібний варіант з дужок .
Лось був старий (і,й) бувалий самець . Він (у,в)же звик до заповідника, (у,в) яки й потрапив з тайги , звик до людей (і,й) до того,
що його підгодовують . Чи м далі він біг, тим більше сповнювався
страхом . І хоч нічого (у,в)же не чув, ще довго не зупинявся.
Кущі (і,й) дерева струшували на нього синюватий іній .
(У,в)гамувавшись, він лизнув язико м припорошену снігом землю
(Є. Гуцало).