5 клас
Контрольна робота на тему
«Вимова приголосних звуків. Чергування голосних і приголосних звуків»
Варіант 2
1. Позначити рядок , у якому в усіх словах під час вимови відбувається уподібнення приголосних .
А Кузня, приклад, група.
Б Пісня , сумління, дошка .
В Дівчинці, обличчя, голос.
Г Вогко, боротьба, берешся .
2. Позначити рядок , у якому в усіх словах спрощення на письмі не відбувається.
А Бряз..нути, корис..ливий , чес..но .
Б Хворос..няк, допус..ний, піс..ний .
В Дириген..ський , хвас..нути, зап'яс..ний .
Г Аванпос..ний , блис..нути, виїз..ний .
3. Позначити рядок, у якому в усіх словах [о], [е] чергується з [і] при словозміні.
А Шелест, атом, гора.
Б Гомін, осінь, клекіт.
В Плітка, воля, клопіт.
Г Віз, шофер, промінчик .
4. Позначити рядок, у якому в усіх словах при словозміні відбувається чергування [о] - [а].
А Перемогти, гонить, качається .
Б Проводити, кроїти, монастир .
В Гаразд, солдат, котушка .
Г Скакати , багаття, хапати.
5. Позначити рядок , у якому в усіх словах відбувається чергування [е] - [і].
А Чесати, чекати, дірка .
Б Гребти, набріхувати, зачепити .
В Шептати , тесати, гуркіт.
Г Стріляти, клекіт, цілувати.
6. Позначити рядок , у якому в усіх словах після шиплячих відбувається чергування [е] - [о].
А Свіжість, на щоці, гонити .
Б Рожевий, шовковий , мішечок .
В Шостий , чотири , вечора.
Г Чепурний , жертва, щедрість.
7. Позначити рядок , у якому в усіх словах пишеться і.
А Щ..міти, л..тіти, ч..мало .
Б Щ..бетання , св..чка, в..шня .
В Дон..чка, п..ч..риця, л..тній .
Г Б..р, б..ліють, л..тній.
8. Позначити рядки , у яких в усіх словах при словозміні чи словотворенні можливе чергування приголосних .
А Сніг, яблучний , мазати .
Б Пасіка, подяка, хокей .
В Плакати, косити, гриміти .
Г Світити, графити, безліч.
9. Установити відповідність між словами та характером чергування приголосних, яке можливе при зміні слів.
А Світити. 1 [г]-[ж]-[з].
Б Вухо. 2 [к]-[ч]-[ц].
В Наука. З [х]-[ш]-[с].
Г Крига. 4 [т]-[ч].
Д Водити. 5 [д]-[дж].
10. Записати текст, вибираючи потрібний варіант з дужок .
Лось обтрушував із себе воду (і, й) скалки льоду . Він зітхнув
на повні груди , пирхнув — (і, й) подивився на дітей . Його очі (в, у)се ще були червоні від недавнього розпачу . А потім лось пішов . Карячкувато ставлячи ноги , ніби (в, у)се ще побоюючись льоду, він вийшов на берег, ще раз озирнувся на річку, захоплюючи своїм зором (і, й) залужжя (в, у) сріблистому серпанку, (і, й) дітей , які (в, у)се ще зачаровано дивились на нього.
(Є. Гуцало)