I варіант
1. Виберіть правильне твердження
А. Усна народна творчість, або фольклор(від англійського folk-lore — народна мудрість, народне знання),— це твори, які виникли в сиву давнину і передавалися в писемній формі.
Б. До усної народної творчості належать авторські пісні, думи, пригодницькі романи, казки, легенди, перекази, загадки, прислів’я та приказки тощо.
В. Твори усної народної творчості нерозривно пов’язані з життям, думками та прагненнями народу.
Г. У давнину в складанні фольклорних творів брала участь одна особа, а не багато людей.
2.Перун був богом
А. Грому і блискавки
Б.Скотарства та поезії
В. Ковальства
Г. Темряви,ночі, зими,холоду, сну.
3. Білобог перетворив ящерів на ( міф про Берегиню)
А. Дерева
Б. Скелі
В. Гори
Г. Ріки
4. Люди, якщо хотіли когось виділити з-поміж інших за його доброчинність і духовну красу, то прирівнювали до Дажбога і називали ( міф «Дажбог»)
А. Красним сонечком.
Б. Зорею ясною
В.Захисником дітей
Г.Світом ясним
5. Переказ – це
А. Усне народне оповідання про чудесну подію, що сприймається як достовірна.
Б. Розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу.
В. Твір усної народної творчості, у якому розповідається про історичні події та народних героїв.
Г. Твір усної народної творчості, в основу якого покладено захопливу розповідь про вигадані події.
6. Карпо ненавидів тих ( легенда «Як виникли Карпати»)
А.Хто обробляв землю
Б.Хто були сильнішими від нього
В. Хто були слабкими
Г. Хто панові дуже низько кланявся, до землі нагинався.
7. Два королі — польський та угорський — об’єднали свої війська і підступили до стін славного міста (легенда «Неопалима купина»)
А. Києва
Б. Дорогобужа
В. Львова
Г. Смоленська
8. Одними з найдавніших є казки
А.Чарівні
Б. Про тварин
В.Соціально-побутові
9. Яка тема казки «Мудра дівчина»?
10. Чого навчає казка «Летючий корабель»?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 ( Орієнтовна відповідь) |
10( Орієнтовна відповідь) |
В |
А |
Б |
А |
В |
Г |
Б |
А |
Зображення звичайної дівчини, яка вміє користуватися своїм розумом та розв'язувати складні завдання. |
Казка навчає ,що немає безвихідних ситуацій, а справжні друзі завжди прийдуть на допомогу.
|
1б
|
1б |
1б |
1б |
1б |
1б |
1б |
1б |
2б |
2б |
Контрольна робота №1.
Вступ. Світ фантазії та мудрості
I I варіант
1. Виберіть правильне твердження
А. Фольклор — творчість індивідуальна , і йому не властива варіантність.
Б. Літопис — це твір, у якому розповідь про події велася за роками (літами).
В. До видів мистецтва належить художня література, кіно, музика, але не належить архітектура і скульптура.
Г. Вживання образних слів не збагачує наше мовлення.
2. Волос(Велес) був богом
А. Грому і блискавки
Б.Скотарства та поезії
В. Ковальства
Г. Темряви,ночі, зими,холоду, сну.
3. пішла по Землі слава про Берегиню як захисницю ( міф про Берегиню)
А. Білої Хати.
В. Ящерів
В. Чорнобога
Г. Мари
4. Кожну з ’яву Дажбога урочисто оповіщав своїм співом ( міф «Дажбог»)
А.Соловей
Б. Півень
В .Жайворон
Г.Орел
5.Легенда – це
А. Усне народне оповідання про чудесну подію, що сприймається як достовірна.
Б. Розповідь про богів, духів, героїв, надприродні сили, які брали участь у створенні світу.
В. Твір усної народної творчості, у якому розповідається про історичні події та народних героїв.
Г. Твір усної народної творчості, в основу якого покладено захопливу розповідь про вигадані події.
6. Слуги й служниці велетня Силуна жили ( легенда «Як виникли Карпати»)
А. У прекрасному палаці
Б. У дерев’яних зрубах та землянках.
Г. У білих хатинках
В. Разом з воїнами
7. Неопалима купина є символом (легенда «Неопалима купина»)
А.Любові до рідної землі
Б. Сміливості захисиків
В. Віри у перемогу
Г. Незнищенності української землі і її народу.
8. Усі казки можна поділити на
А. Три групи
Б. Дві групи
В. Чотири групи
Г. П’ять груп
9. Яка тема казки «Про правду і кривду»?
10. Чого навчає казка “Яйце-райце”?
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 ( Орієнтовна відповідь) |
10( Орієнтовна відповідь) |
Б
|
Б
|
А
|
Б
|
А
|
Б
|
Г
|
А
|
Зображення пошуків небожем справедливості. |
Казка навчає слухати порад людей, які тобі бажають добра. Також цей твір навчає нас виконувати свої обіцянки. |
1б
|
1б |
1б |
1б |
1б |
1б |
1б |
1б |
2б |
2б |