УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
5 клас Урок №7
Тема. Народна казка «Про правду і кривду».
Мета:
навчальна: опрацювати ідейно-художній зміст казки «Про правду і кривду»;
розвивальна: формувати вміння аналізувати структуру казки, розвивати комунікативні навички, творчу уяву, логічне мислення, уміння виразного читання;
виховна: виховувати моральні чесноти, зосередивши увагу учнів на таких акцентах казки, як: боротьба добра і зла, красиве й потворне.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютери чи смартфони з виходом в мережу Інтернет, картки, підручники.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
«Мозковий штурм»
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Проблемне питання
Уявіть, що всі люди почали жити не по правді. Як зміниться наш світ? До чого це може призвести?
Слово вчителя
Казати правду – це добре. Якщо людина живе правдою, то гарними будуть усі її вчинки: вона не зрадить друга, не завдасть шкоди жодній живій істоті, ні на мить не забуде про обов’язок перед батьками, Батьківщиною. Правда не дасть людині забруднити серце, не поставить під сумніви її діяльність.
Кожна людина має шанс – жити чесно. Для цього їй не потрібно багато науки. Правда чи кривда? Цей вибір кожен з вас має зробити сам. Герої нашого сьогоднішнього твору теж зробили свій вибір. Давайте подивимось, до чого це призвело.
V. ЗАСВОЄННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Виразне читання казки «Про правду і кривду»
2. Словникова робота
(Пояснення незнайомих та малознайомих слів та виразів)
3. Бесіда за змістом казки
4. Установлення послідовності подій
Вправа «Що за чим?» (Робота в парах)
Використовуючи сторінку Інтернету «Картинки», доберіть 5-6 ілюстрацій до казки «Правда і кривда» і розташуйте їх послідовно за подіями твору. (Додаток 1)
5. Робота над характеристикою дійових осіб.
Випишіть із прикметників на картці ті, які, на вашу думку, характеризують героїв казки. (Додаток 2)
Орієнтовна відповідь
Дядько: жадібний, заздрісний, зажерливий, скупий, несправедливий.
Небіж: добрий, сміливий, правдивий, порядний, мудрий.
VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ, УМІНЬ, НАВИЧОК
1. Інтерактивна вправа в онлайновому сервісі Learning Apps
Скануйте QR-код і виконайте вправу, установивши зв’язок між героєм казки та його дією в казці. (Додаток 3)
2. Вправа «Асоціативне гроно»
Правда Кривда
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ. ОЦІНЮВАННЯ
VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.Складіть сенкан «Правда» або «Кривда» (на вибір).
2. Прочитайте казку «Мудра дівчина» або прослухайте її в аудіо записі.
Додаток 1
(Зразок)
Додаток 2
Добрий, сміливий, упевнений, відвертий, уважний, дотепний, правдивий, працьовитий, мудрий, розумний, порядний, ледачий, жадібний, заздрісний, зажерливий, скупий, вигадливий, несправедливий.
Додаток 3