Контрольна робота
Учня (учениці) 5 класу
Сватівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Прізвище, ім’я учня(учениці)_______________________________
Варіант І
Тема: «Вступ», «Тіла, речовини та явища навколо нас»
І рівень (по 0,5 б.)
а) природничими; в) екологічними;
б) історичними; г) економічними.
2. До вимірювальних приладів не належить:
а) бінокль; в) лінійка; б) терези; г) термометр.
3. Об’єм тіла вимірюється в таких одиницях:
а) метрах; в) кілограмах; б) градусах; г) метрах кубічних.
4. В якому агрегатному стані не можуть перебувати речовини:
а) твердому; в) замерзлому; б) рідкому; г) рідкому.
5. Позначте природничу науку, яка вивчає будову і взаємодію організмів:
а) географія б) фізика в) біологія г) хімія
6. До експерименту слід віднести:
а) вивчення зоряного неба у телескоп б) спостереження за поведінкою птахів у природі в) спостереження за ростом рослин у спеціально створених умовах г) визначення довжини пенала
7. Укажіть науку, що вивчає будову і взаємодію тіл.
А фізика Б хімія В біологія Г екологія
8. У газоподібному агрегатному стані перебуває:
а) кефір б) камінь в) лід г) повітря
9. Яку фізичну характеристику тіла вимірюють за допомогою лінійки:
а) довжину б) об’єм в) масу г) густину
10. До неживої природи відносяться:
а) курча б) місяць в) собака г) хмара д) сніжинка е) м’яч
11. Властивістю газів є: (декілька варіантів).
а) не зберігають форми; в) займають весь простір;
б) текучі; г) зберігають об'єм.
12. Установіть відповідність між характеристиками тіл природи і приладами для їх вимірювання (декілька варіантів). Поряд із цифрами 1 і 2 потрібно поставити відповідні букви
1 маса 2 лінійні розміри
А підзорна труба
Б рулетка
В терези
ІІ рівень (по 1 б)
Дайте визначення понять: тіло, природознавство.
ІІІ рівень (по 2 б)
10. Дайте відповідь на запитання:
- Як виміряти об’єм фігури правильної форми?
- Назвіть методи вивчення природи. Один з них поясніть
Контрольна робота
Учня (учениці) 5 класу
Сватівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Прізвище, ім’я учня(учениці)_______________________________
Варіант ІІ
Тема: «Вступ», «Тіла, речовини та явища навколо нас»
І рівень (по 0,5 б.)
1. Метод вивчення природи за допомогою органів чуттів:
а) спостереження; в) експеримент; б) вимірювання; г) порівняння.
2. Яке обладнання використовують для проведення дослідів з фізики, хімії, біології:
а) вимірювальні прилади; в) збільшувальні прилади;
б) лабораторне обладнання; г) садовий інвентар.
3. Еталоном довжини є:
а) кілометр; в) сантиметр; б) метр; г) міліметр.
4. Укажіть прізвище видатного українського вченого-натураліста:
а) Парацельс б) Ломоносов в) Вернадський г) Дарвін
5. Все живе та неживе, що створили людина та природа називають…
А) землею Б) тілом В) водою
6. Яку фізичну характеристику тіла вимірюють за допомогою терезів?
а) довжину б) об’єм в) масу г) густину
7. Укажіть, що таке: колір, блиск, запах, прозорість. А) характеристики тіл
Б) явища природи В) фізичні властивості Г) хімічні властивості
8. У рідкому агрегатному стані перебуває:
а) кефір б) камінь в) лід г) повітря
9. Для вимірювання маси використовують:
а) ваги б) рулетку в) барометр г) бінокль
10. До експерименту слід віднести:
А вивчення зоряного неба у телескоп
Б спостереження за поведінкою птахів у природі
В спостереження за ростом рослин у спеціально створених умовах
Г визначення довжини пенала
11. Який прилад використовують для вивчення небесних тіл?
А) телескоп Б) компас В) рулетку Г) мікроскоп
12. Установіть відповідність між речовинами та їхніми властивостями (декілька варіантів). Поряд із цифрами 1 і 2 потрібно поставити відповідні букви
1. кисень А зберігав форму
2. залізо Б не зберігав форми
В заповнює весь наданий їй об'єм
Г притягується магнітом
ІІ рівень (по 1 б)
Дайте визначення понять: речовина, природа.
ІІІ рівень (по 2 б)
10. Дайте відповідь на запитання:
- Дайте відповідь на запитання: Як виміряти об’єм фігури неправильної форми?
- Назвіть властивості твердих тіл, рідин і газів. Які фізичні властивості речовин?