Контрольна робота з біології 11 клас ІІ семестр І варіант Включає в себе: тестові завдання, завдання на встановлення відповідності, авдання "Закінчи речення", визначити вірні твердження, завдання на розгорнуту відповідь.
Контрольна робота № 2
І ВАРІАНТ
11клас ____________
Початковий рівень ( 0,5 б. за завдання)
1.Вплив неживої природи на організми:
а) абіотичний чинник;
б) біотичний чинник;
в) антропогенний чинник.
2. Як називають періодичні підйоми та спади чисельності популяцій?
а) популяційні хвилі;
б) циклічні ритми;
в) інфрадіанні цикли;
г) дрейф генів.
3. Різновид співіснування особин різних видів, від якого вони отримують взаємну користь:
а) симбіоз;
б) анабіоз;
в) мутуалізм;
г) паразитизм.
4. Організми, які живляться автотрофно:
а) продуценти;
б) консументи;
в) редуценти.
5. Дарвін вважав рушійною силою еволюції:
а)спадкову мінливість;
б)штучний добір;
в)модифікаційну мінливість;
г)природний добір.
6. Одиницею еволюції є:
а)вид;
б)група особин;
в)особина;
г)популяція.
Контрольна робота № 2
І ВАРІАНТ
11клас ____________
Початковий рівень ( 0,5 б. за завдання)
1.Вплив неживої природи на організми:
а) абіотичний чинник;
б) біотичний чинник;
в) антропогенний чинник.
2. Як називають періодичні підйоми та спади чисельності популяцій?
а) популяційні хвилі;
б) циклічні ритми;
в) інфрадіанні цикли;
г) дрейф генів.
3. Різновид співіснування особин різних видів, від якого вони отримують взаємну користь:
а) симбіоз;
б) анабіоз;
в) мутуалізм;
г) паразитизм.
4. Організми, які живляться автотрофно:
а) продуценти;
б) консументи;
в) редуценти.
5. Дарвін вважав рушійною силою еволюції:
а)спадкову мінливість;
б)штучний добір;
в)модифікаційну мінливість;
г)природний добір.
6. Одиницею еволюції є:
а)вид;
б)група особин;
в)особина;
г)популяція.
7.Еволюційне вчення - це
а) процес необоротних змін у будові і функціях живих організмів;
б) процес оборотних змін у будові і функціях живих організмів;
8.Зміна будови організмів, що має характер пристосувань до певних умов і не змінює рівня його організації
а) ароморфоз;
б) ідіоадаптація;
в) дегенерація.
Середній рівень
І. Визначити вірні твердження. (0,5 б. за завдання)
1.Мікроеволюція — це процес формування великих систематичних одиниць: з видів — нових родів, з родів — нових родин і т. д.
2. Особини, створені в наслідок природного добору більш стійкі до виживання..
3. Наслідок боротьби за існування – природний добір.
4. Еволюційні процеси, які зумовлюють утворення над видових таксонів – макроеволюція.
ІІ. Установіть відповідність:
А) Атавізми; В) Еволюція;
Б) Рудименти; Г) ізоляція.
1. Процес незворотних змін у будові та життєвих функціях організмів у ході їх історичного розвитку;
2. Випадки появи ознак, властивих предкам.
3. Еволюційний фактор, який унеможливлює схрещування між особинами одного виду.
4. Органи, що втратили в процесі історичного розвитку свої функції та перебувають у недорозвинутому стані.
5. Загибель особин на певному етапі онтогенезу.
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Високий рівень (1 завдання на вибір 2 бали)
1. У чому схожість та відмінність еволюційних поглядів Ж.-Б.Ламарка та Ч. Дарвіна?
2. Чим аналогічні органи відрізняються від гомологічних? Наведіть приклади.
7.Еволюційне вчення - це
а) процес необоротних змін у будові і функціях живих організмів;
б) процес оборотних змін у будові і функціях живих організмів;
8.Зміна будови організмів, що має характер пристосувань до певних умов і не змінює рівня його організації
а) ароморфоз;
б) ідіоадаптація;
в) дегенерація.
Середній рівень
І. Визначити вірні твердження. (0,5 б. за завдання)
1.Мікроеволюція — це процес формування великих систематичних одиниць: з видів — нових родів, з родів — нових родин і т. д.
2. Особини, створені в наслідок природного добору більш стійкі до виживання..
3. Наслідок боротьби за існування – природний добір.
4. Еволюційні процеси, які зумовлюють утворення над видових таксонів – макроеволюція.
ІІ. Установіть відповідність:
А) Атавізми; В) Еволюція;
Б) Рудименти; Г) ізоляція.
1. Процес незворотних змін у будові та життєвих функціях організмів у ході їх історичного розвитку;
2. Випадки появи ознак, властивих предкам.
3. Еволюційний фактор, який унеможливлює схрещування між особинами одного виду.
4. Органи, що втратили в процесі історичного розвитку свої функції та перебувають у недорозвинутому стані.
5. Загибель особин на певному етапі онтогенезу.
А |
|
Б |
|
В |
|
Г |
|
Високий рівень (1 завдання на вибір 2 бали)
1. У чому схожість та відмінність еволюційних поглядів Ж.-Б.Ламарка та Ч. Дарвіна?
2. Чим аналогічні органи відрізняються від гомологічних? Наведіть приклади.