Контрольна робота з біології для 9 класу включає два варіанти різнорівневих завдань для перевірки та узагальнення знань учнів з теми "Принципи функціонування клітини".
Контрольна робота з біології у 9 класі з теми
«Принципи функціонування клітини»
Варіант І
І рівень (з вибором однієї правильної відповіді) 0,5 бали
А організм; Б органела;
В ядро; В клітина.
А целюлоза; Б хітин;
В крохмаль; Г глікоген.
А відсутність мітохондрій;
Б наявність каріоплазми;
В наявність основних білків (гістонів);
Г наявність ядра.
А мембранах тилакоїдів; Б піреноїдах;
В мембранах карбоксилом; Г хлоросомах.
А ядерна оболонка; Б хроматин;
В ядерце; В ядерний сік.
А усіх ферментативних реакцій клітини;
Б реакцій біосинтезу;
В реакції гідролізу;
Г реакція каталізу, що відбуваються з виділенням тепла.
ІІ рівень (з вибором кількох правильних відповідей) 1 бал
А рибосоми, нуклеоїд; Б рибосоми, мітохондрії;
В комплекс Гольджі, ендоплазматична сітка; В мезосоми;
Г хроматофори, газові вакуолі.
А фагоцитоз і піноцитоз; Б перенесення вуглеводнів;
В осмос; Г ендоцитоз і екзоцитоз;
Д дифузія і полегшена дифузія.
А синтез білків та ліпідів; Б депонування йонів Са2+;
В розщеплення білків і жирів; Г синтез нуклеїнових кислот;
Д фотосинтез.
ІІІ рівень (завдання на встановлення відповідності та послідовності) 1 бал
А 6 СО2 + 24 Н+ → С6Н12О6 + 6Н2О;
Б СО2 + 6 Н2О → С6Н12О6 +6О2 ;
В АДФ + Ф → АТФ;
Г НАДФ + Н+ →НАДФ∙Н2 ;
Д 4 ОН- → 2 Н2О + О2 ↑.
1 біосинтез; А відбувається за участі сонячного світла;
2 фотосинтез; Б характерний для прокаріотів;
3 хемосинтез. В кінцевий продукт – поліпептидний ланцюг;
Г кінцеві продукти – СО2 і Н2О.
А сформульовано основні положення клітинної теорії;
Б запропоновано термін «протоплазма»;
В запропоновано термін «клітина»;
Г відкрито клітинне ядро;
Д відкриті бактерії та найпростіші.
IV рівень (завдання відкритого типу) 3 бали
Варіант ІІ
І рівень (з вибором однієї правильної відповіді) 0,5 бала
А вкрита целюлозною оболонкою;
Б має багато мітохондрій;
В має одну велику вакуолю;
Г містить пластиди.
А світлової енергії в механічну;
Б хімічної енергії в хімічну;
В світлової енергії в хімічну;
Г хімічної енергії в механічну.
А вуглеводнів; Б жирів;
В білків; Г нуклеїнових кислот.
А реакцій біосинтезу;
Б реакцій розщеплення з поглинанням енергії;
В реакцій розщеплення з виділенням енергії;
Г усіх ферментативних реакцій клітини.
А синтез АТФ;
Б розщеплення АТФ;
В окиснення органічних речовин до СО2 і Н2О;
Г синтез білка.
А підготовчий; Б кисневий;
В безкисневий; Г заключний.
ІІ рівень (з вибором кількох правильних відповідей) 1 бал
А забезпечення коло обігу речовин;
Б надходження азоту в атмосферу;
В поява озону в атмосфері;
Г накопичення органічних речовин;
Д перетворення світлової енергії на енергію хімічних зв’язків.
А розщеплення складних органічних речовин на прості;
Б поглинання Оксигену й виділення Карбон діоксиду;
В синтез органічних сполук;
Г виділення Оксигену й виділення Карбон діоксиду;
Д накопичення Оксигену.
А віруси; Б ціанобактерії;
В бактерії; Г найпростіші;
Д зелені водоості.
ІІІ рівень (завдання на встановлення відповідності та послідовності) 1 бал
А реакція зв’язування СО2 відбувається з поглинанням енергії:
6СО2 + 24 Н+ → С6Н12О6 + 6Н2О;
Б відновлення НАДФ (переносник гідрогену):
НАДФ + Н+ →НАДФ∙Н2 ;
В фотоліз води: Н2О → Н+ + ОН- ;
4 ОН- → 2 Н2О + О2 ↑;
Г сумарне рівняння фотосинтезу:
енергія
6СО2 + 6 Н2О −−→ С6Н12О6 + 6 О2↑ ;
Хлорофіл
Д фото циклічне фосфорилювання: АДФ + Ф → АТФ.
А Рослинна клітина 1) ядро 2) рибосоми 5) вакуоля 6) ЕПР
Б тваринна клітина 2) пластиди 4) комплекс Гольджі
7) мітохондрії 8) клітинна стінка
12. Виберіть усі правильні твердження про структуру ядра.
1. Оточене подвійною мембраною.
2. Мембрана ядра непроникна для низькомолекулярних речовин.
3. Мембрана ядра містить порові комплекси.
4. Усередині ядра утримується ядерний матрикс.
5. Ядро тісно асоційоване з апаратом Гольджі.
6. Ядро тісно асоційоване з ЕПР.
7. Рибосоми пов’язані з ядерною мембраною.
8. ДНК ядра найчастіше організована в петлі, що можуть зв’язуватися із внутрішньою мембраною ядра.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
IV рівень (завдання відкритого типу) 3 бали
13. У чому суть космічної ролі зелених рослин ?