Контрольна робота з біології за ІІ семестр Біологія, 9 клас
В – І
І РІВЕНЬ (по 0,5б)
1. Назвіть чинник, що негативно впливає на здоров’я людини:
А) неправильне харчування; Б) фізична культура.
2. Шлунок – це орган:
А) парний; Б) непарний.
3. Гормони – це біологічно активні речовини, які утворюються залозами: А) внутрішньої секреції; Б) зовнішньої секреції.
4. Збудження – це:
А) поява або посилення рефлекторної реакції;
Б) послаблення або зникнення рефлекторних реакцій.
5. Рухоме з’єднання кісток – це: А) шов; Б) суглоб.
6. Ушкодження зв’язок, що з’єднують суглоби, - це:
А) розтягнення; Б) перелом.
ІІ РІВЕНЬ (по 1б)
7. Цитологія – це наука, що вивчає: А) будову і функції тканин;
Б) будову і функції клітин; В) будову і форму організму;
Г) розвиток організму.
8. Сколіоз - це:
А) бокове викривлення хребта; Б) вигин назад у грудному відділі;
В) надмірний вигин у поперековому відділі. Опишіть причини цього захворювання.
9. Аксон – це:
А) довгий відросток нейрона; Б) короткий відросток нейрона;
В) відросток довгої кістки; Г) пластини компактної речовини. Назвіть його функції.
ІІІ РІВЕНЬ(по 1б)
10. З перелічених залоз вкажіть які залози відносяться до:
А – залози внутрішньої секреції 1 – слізні
Б – залози зовнішньої секреції 2 – потові
В – залози змішаної секреції 3 – підшлункова залоза
4 – надниркові залози
5 – статеві залози
6 – щитоподібна
11. Якій системі органів притаманна здатність транспортувати кисень і поживні речовини:
А) дихальній; Б) видільній;
В) травній; Г) кровоносній.
12. Вкажіть правильну послідовність в будові системи органів дихання людини:
А – глотка Б – гортань В – бронхи Г – носова порожнина
Д – трахея Е – носоглотка Є – легені Ж – бронхіоли
ІV РІВЕНЬ (по 1,5б)
13. Теоретичне завдання:
Вкажіть, які процеси відбуваються з їжею в ротовій порожнині?
14. Практичне завдання:
Хлопчик впав з велосипеда та порізав собі передпліччя склом. Кров яскраво – червоного кольору, б’є фонтаном…
Завдання: 1. Визначте вид кровотечі;
2. Вкажіть послідовність ваших дій.
В –ІІ
І РІВЕНЬ (по 0,5б)
1. Нервові клітини називаються:
А – нейронами; Б – аксонами.
2. Кору головного мозку утворює:
А – біла речовина; Б – сіра речовина.
3. В нормі у людини на кожній щелепі розташовано по :
А – 14 зубів; Б – 16 зубів.
4. З даного переліку виберіть неорганічні речовини, що входять до складу живих організмів:
А – білки; Б – вуглеводи;
В – жири; Г – вода.
5. Для якої тканини характерна така властивість як збудливість і провідність:
А - м’язова; Б – епітеліальна;
В – нервова; Г – сполучна
6. Остеоцити – це клітини:
А – хрящової тканини; Б – кісткової тканини;
В - м’язової тканини; Г – жирової тканини.
ІІ РІВЕНЬ(по 1б)
7. Що таке пам'ять? Які види пам’яті існують. Опишіть їх.
8. Найдрібніші кровоносні судини називаються:
А – артеріями; Б – капілярами;
В – венами; Г – бронхіолами.
9. Гіпертонія – це:
А – підвищення артеріального тиску
Б – підвищення частоти кінцевих положень;
В – зниження артеріального тиску;
Г – зниження частот серцевих скорочень.
ІІІ РІВЕНЬ(по 1б)
10. Визначте правильну логічну послідовність понять, які відображають організм як єдину систему:
А – орган – тканина – організм – клітина – молекула – система органів;
Б – молекула – тканина – клітина – орган - система органів – організм;
В – молекула – клітина – тканина – орган - система органів – організм;
Г – система органів – тканина – організм – клітина – молекула.
11. Визначте, які функції виконує симпатичний відділ нервової системи, а які – парасимпатичний відділ?
А – симпатична нервова система; Б – парасимпатична нервова система;
1 – уповільнює роботу серця; 2 – розширює зіниці ока;
3 – гальмує секрецію шлункових залоз; 4 – прискорює роботу серця;
5 – звужує зіниці ока; 6 – збуджує секрецію шлункових залоз.
12. Що таке сон? Які фази сну ти знаєш?
ІV РІВЕНЬ(по 1,5)
13. Теоретичне питання:
Поясніть взаємозв’язок будови та функцій вестибулярного апарату.
14. Практичне завдання:
До вас звернувся сусід – хлопчина віком 14 років з проханням про допомогу: йому зле, бо він з’їв невідомі йому ягоди. Вдома дорослих немає. Ваші дії?