Урок-узагальнення знань з біології за результатами першого семестру: "Структура клітини й принципи її функціонування"

Про матеріал
Завдання контрольної роботи - різнорівневі, з трьома рівнями виконання. Складені за форматом ЗНО з біології.
Перегляд файлу

КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА І СЕМЕСТР – 9 КЛАС

Варіант 1

І рівень

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)

 

Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну

1. Укажіть прізвище вченого, який запровадив термін «клітина»:

А Р. Гук; Б Р. Вірхов; В Т. Шванн; Г. К. Бер.

2. Укажіть основну ознаку прокаріотів:

А відсутність мітохондрій;    В наявність каріоплазми;

Б відсутність ядра;     Г наявність гістонів.

3.Укажіть функцію шорсткої ендоплазматичної сітки:

А транспорт речовин, синтез білків;  В синтез жирів;

Б синтез вітамінів;     Г синтез АДФ і вуглеводів.

4. Укажіть назву організмів, клітинні стінки яких містять хітин:

А рослини; Б бактерії; В віруси; Г гриби.

5. Назвіть синонім до слова «метаболізм»:

А внутрішньоклітинний транспорт;  В обмін речовин;

Б фотосинтез;     Г клітинне дихання.

6. Укажіть, складовою якого процесу є функціонування натрій-калієвого насосу:

А полегшеної дифузії;    В активного транспорту;

Б екзоцитозу;     Г ендоцитозу.

7. Укажіть місце синтезу АТФ у клітині:

А ядро; Б рибосоми; В ендоплазматична сітка; Г мітохондрії.

8. Позначте назву сполуки, яка містить Магній:

А хлорофіл; Б ДНК; В гемоглобін; Г РНК.

 

ІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)

 

9. Установіть відповідність між характеристикою органел та їх назвою:

1) розвиваються на світлі

а) мітохондрії

2) містяться в безбарвних частинах рослин

б) хлоропласти

3) синтезують і накопичують каротиноїди

в) лізосоми

4) у них відбувається дихання

г) лейкопласти

 

д) хромопласти

10. Складіть характеристику тваринній клітині, вибравши правильні відповіді:

А Особливість поверхневого апарату

 

Б Наявність органел з подвійним шаром клітинної мембрани

В Особливості організації

цитоплазми

1. Взагалі немає

2. Наявна міцна клітинна стінка

3. Наявний глікокалікс

1. Лише мітохондрії

2. Лише пластиди

3. Пластиди та мітохондрії

1. Наявні вакуолі

2. Наявні лізосоми

3.Немає ні лізосом, ні вакуоль

11. Установіть відповідність між назвою процесу життєдіяльності та його значенням.

1. Живлення

2. Травлення

3. Подразливість

4. Екскреція

 

А сприйняття впливів середовища;

Б синтез складних речовин із простих з використанням енергії;

В розщеплення поживних речовин шляхом гідролізу до малих біомолекул;

Г надходження поживних речовин;

Д виділення чужорідних, невикористаних речовин.

ІІІ рівень

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 2 бали)

 

12. Поясніть значення хемосинтезу в природі та житті людини.

Результат пошуку зображень за запитом "хемосинтез"

 

Дайте розгорнуту відповідь на запитання (на вибір).

13. Поясніть, у чому полягає відмінність між рослинною та тваринною клітиною.

14. Порівняйте процеси фотосинтезу та хемосинтезу.

КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА І СЕМЕСТР – 9 КЛАС

Варіант 2

І рівень

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)

 

Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну

1. Укажіть прізвище вченого, який відкрив клітинне ядро:

А М. Шлейден; Б Р. Броун; В Т. Шванн; Г. К. Бер.

2. Укажіть назву організму, який не має ядра:

А хламідомонада;   В кишкова паличка;

Б дизентерійна амеба;  Г хлорела.

3.Укажіть назву органели, яка має двомембранну будову:

А лізосома; Б клітинний центр; В мітохондрія; Г рибосома.

4. Назвіть речовину, яка входить до складу клітинної стінки рослин:

А крохмаль; Б віск; В хітин; Г целюлоза.

5.Укажіть до якої групи реакцій обміну речовин належить фотосинтез:

А пластичний обмін;  В дисимиліція;

Б енергетичний обмін;  Г катаболізм.

6. Укажіть, під час якого процесу макромолекули транспортуються з клітини:

А полегшеної дифузії;  В активного транспорту;

Б екзоцитозу;   Г ендоцитозу.

7. Укажіть головне джерело енергії для синтезу АТФ:

А зовнішнє тепло; Б глюкоза; В сонячне світло; Г вода.

8. Укажіть фазу фотосинтезу, яка відбувається як на світлі, так і в темряві: А світлова; Б попередня; В темнова; Г заключна.

 

ІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)

 

9. Установіть відповідність між органелами та їхніми функціями:

1) ЕПС

а) синтез білків

2) рибосоми

б) внутрішньоклітинне розщеплення

3) лізосома

в) транспорт речовин

4) вакуоля

г)  регулює осмотичний тиск у клітині

 

д) бере участь у формуванні каріолеми

 

10. Складіть характеристику рослинній клітині, вибравши правильні відповіді

 А  Особливість поверхневого апарату

 

Б Наявність органел з подвійним шаром клітинної мембрани

В Особливості організації

цитоплазми

1. Взагалі немає

2. Наявна міцна клітинна стінка

3. Наявний глікокалікс

1. Лише мітохондрії

2. Лише пластиди

3. Пластиди та мітохондрії

1. Наявні вакуолі

2. Наявні лізосоми

3. Немає ні лізосом, ні вакуоль

11. Установіть відповідність між назвою процесу життєдіяльності та його значенням.

1. Анаболізм

2. Секреція

3. Подразливість

4. Дихання

 

А виділення речовин для взаємодії із середовищем;

Б синтез складних речовин із простих з використанням енергії;

В  надходження О2 і виділення СО2;

Г сприйняття впливів середовища;

Д  розщеплення складних речовин на прості з вивільненням енергії.

ІІІ рівень

(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 2 бали)

 

12. Поясніть значення фотосинтезу в природі та житті людини.

Результат пошуку зображень за запитом "задачі фотосинтез"

 

Дайте розгорнуту відповідь на запитання (на вибір).

13. Назвіть основні органели рослинної клітини та вкажіть їх функції.

14. Порівняйте процеси катаболізму та анаболізму.

docx
До підручника
Біологія 9 клас (Шаламов Р.В., Носов Г.А., Литовченко О.А., Каліберда М.С.)
Додано
27 січня 2019
Переглядів
2488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку