КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА І СЕМЕСТР – 9 КЛАС
Варіант 1
І рівень
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну
1. Укажіть прізвище вченого, який запровадив термін «клітина»:
А Р. Гук; Б Р. Вірхов; В Т. Шванн; Г. К. Бер.
2. Укажіть основну ознаку прокаріотів:
А відсутність мітохондрій; В наявність каріоплазми;
Б відсутність ядра; Г наявність гістонів.
3.Укажіть функцію шорсткої ендоплазматичної сітки:
А транспорт речовин, синтез білків; В синтез жирів;
Б синтез вітамінів; Г синтез АДФ і вуглеводів.
4. Укажіть назву організмів, клітинні стінки яких містять хітин:
А рослини; Б бактерії; В віруси; Г гриби.
5. Назвіть синонім до слова «метаболізм»:
А внутрішньоклітинний транспорт; В обмін речовин;
Б фотосинтез; Г клітинне дихання.
6. Укажіть, складовою якого процесу є функціонування натрій-калієвого насосу:
А полегшеної дифузії; В активного транспорту;
Б екзоцитозу; Г ендоцитозу.
7. Укажіть місце синтезу АТФ у клітині:
А ядро; Б рибосоми; В ендоплазматична сітка; Г мітохондрії.
8. Позначте назву сполуки, яка містить Магній:
А хлорофіл; Б ДНК; В гемоглобін; Г РНК.
ІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)
9. Установіть відповідність між характеристикою органел та їх назвою:
1) розвиваються на світлі |
а) мітохондрії |
2) містяться в безбарвних частинах рослин |
б) хлоропласти |
3) синтезують і накопичують каротиноїди |
в) лізосоми |
4) у них відбувається дихання |
г) лейкопласти |
|
д) хромопласти |
10. Складіть характеристику тваринній клітині, вибравши правильні відповіді:
А Особливість поверхневого апарату
|
Б Наявність органел з подвійним шаром клітинної мембрани |
В Особливості організації цитоплазми |
1. Взагалі немає 2. Наявна міцна клітинна стінка 3. Наявний глікокалікс |
1. Лише мітохондрії 2. Лише пластиди 3. Пластиди та мітохондрії |
1. Наявні вакуолі 2. Наявні лізосоми 3.Немає ні лізосом, ні вакуоль |
11. Установіть відповідність між назвою процесу життєдіяльності та його значенням.
1. Живлення 2. Травлення 3. Подразливість 4. Екскреція
|
А сприйняття впливів середовища; Б синтез складних речовин із простих з використанням енергії; В розщеплення поживних речовин шляхом гідролізу до малих біомолекул; Г надходження поживних речовин; Д виділення чужорідних, невикористаних речовин. |
ІІІ рівень
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 2 бали)
12. Поясніть значення хемосинтезу в природі та житті людини.
Дайте розгорнуту відповідь на запитання (на вибір).
13. Поясніть, у чому полягає відмінність між рослинною та тваринною клітиною.
14. Порівняйте процеси фотосинтезу та хемосинтезу.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА І СЕМЕСТР – 9 КЛАС
Варіант 2
І рівень
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 0,5 бала)
Виберіть із запропонованих відповідей одну правильну
1. Укажіть прізвище вченого, який відкрив клітинне ядро:
А М. Шлейден; Б Р. Броун; В Т. Шванн; Г. К. Бер.
2. Укажіть назву організму, який не має ядра:
А хламідомонада; В кишкова паличка;
Б дизентерійна амеба; Г хлорела.
3.Укажіть назву органели, яка має двомембранну будову:
А лізосома; Б клітинний центр; В мітохондрія; Г рибосома.
4. Назвіть речовину, яка входить до складу клітинної стінки рослин:
А крохмаль; Б віск; В хітин; Г целюлоза.
5.Укажіть до якої групи реакцій обміну речовин належить фотосинтез:
А пластичний обмін; В дисимиліція;
Б енергетичний обмін; Г катаболізм.
6. Укажіть, під час якого процесу макромолекули транспортуються з клітини:
А полегшеної дифузії; В активного транспорту;
Б екзоцитозу; Г ендоцитозу.
7. Укажіть головне джерело енергії для синтезу АТФ:
А зовнішнє тепло; Б глюкоза; В сонячне світло; Г вода.
8. Укажіть фазу фотосинтезу, яка відбувається як на світлі, так і в темряві: А світлова; Б попередня; В темнова; Г заключна.
ІІ рівень (правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 1 бал)
9. Установіть відповідність між органелами та їхніми функціями:
1) ЕПС |
а) синтез білків |
2) рибосоми |
б) внутрішньоклітинне розщеплення |
3) лізосома |
в) транспорт речовин |
4) вакуоля |
г) регулює осмотичний тиск у клітині |
|
д) бере участь у формуванні каріолеми |
10. Складіть характеристику рослинній клітині, вибравши правильні відповіді
А Особливість поверхневого апарату
|
Б Наявність органел з подвійним шаром клітинної мембрани |
В Особливості організації цитоплазми |
1. Взагалі немає 2. Наявна міцна клітинна стінка 3. Наявний глікокалікс |
1. Лише мітохондрії 2. Лише пластиди 3. Пластиди та мітохондрії |
1. Наявні вакуолі 2. Наявні лізосоми 3. Немає ні лізосом, ні вакуоль |
11. Установіть відповідність між назвою процесу життєдіяльності та його значенням.
1. Анаболізм 2. Секреція 3. Подразливість 4. Дихання
|
А виділення речовин для взаємодії із середовищем; Б синтез складних речовин із простих з використанням енергії; В надходження О2 і виділення СО2; Г сприйняття впливів середовища; Д розщеплення складних речовин на прості з вивільненням енергії. |
ІІІ рівень
(правильне розв’язання кожного завдання оцінюється в 2 бали)
12. Поясніть значення фотосинтезу в природі та житті людини.
Дайте розгорнуту відповідь на запитання (на вибір).
13. Назвіть основні органели рослинної клітини та вкажіть їх функції.
14. Порівняйте процеси катаболізму та анаболізму.