Контрольна робота з біології за ІІ семестр 9 класу
• сімейна форма навчання
Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь. Варіант – 1 |
|||
I рівень (3 бали) У завдання 1 – 6 із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. |
|||
1. Георг Мендель сформулював закони спадковості, провівши досліди з: а) кукурудзою; б) житом; в) горохом; г) дрозофілою.
|
|||
2. . Особина з генотипом АаВВ утворює гамети: а) АВ і ав; б) тільки АВ; в) АВ і аВ; г) АВ; Ав; ав; аВ.
|
|||
3. Критерій виду, який характеризує схожість зовнішньої і внутрішньої будови організмів одного виду: а) морфологічний; б) фізіологічний; в) екологічний; г) географічний.
|
|||
4. Організми, клітини яких мають зазвичай одне ядро й клітинну стінку, що містить целюлозу: а) бактерії; б) гриби; в) рослини; г) тварини.
|
|||
5. Виберіть вид тварини, який занесений до Червоної книги України: а) жук колорадський; б) скойка перлова; в) їжак вухатий; г) лисиця руда.
|
|||
6. За допомогою генетично модифікованих бактерій у промислових масштабах виробляють: а) людський інсулін; б) ламінарин; в) крохмаль; г) лимонну кислоту.
|
|||
IІ рівень (3 бали) |
|||
І. Закінчіть речення (1 – 2), вибравши із запропонованих термінів ОДИН. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б. 1. Галузь біотехнології, яка розробляє й використовує технології виділення генів з організмів і окремих клітин, їх видозмінення й уведення в інші клітини або організми – це ______________ . 2. Форма симбіозу, за якої один з симбіонтів отримує користь від сумісного існування і завдає шкоди іншому – це ___________________ . 1. трансплантація; ферментація; генетична інженерія; клітинна інженерія. 2. хижацтво; мутуалізм; коменсалізм; паразитизм. |
|||
ІІ. Установіть відповідність між назвами основних груп живих організмів та їхніми характеристиками. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б. |
|||
|
1. Еукаріоти
2. Бактерії |
А. Неклітинна форма життя. Можуть розмножуватися в клітинах інших організмів. Містять у своєму складі тільки одну нуклеїнову кислоту – або РНК, або ДНК. |
|
|
|
Б. Організми побудовані з клітин. У клітинах немає ядра й мембранних органел. Відрізняються значною різноманітністю біохімічних процесів у клітинах. Генетичний матеріал зазвичай представлений великою кільцевою молекулою ДНК. Можуть мати плазміди. Гени не містять інтронів.
|
|
В. Організми побудовані з однієї клітини. У клітинах по два ядра – маленьке (мікронуклеус) і велике (макронуклеус). Не має клітинної стінки. Є щільний утвір – пелікула, яка підтримує форму клітини.
|
|||
Г. Організми побудовані з клітин. У клітинах є ядра та інші мембранні органели й цитоскелет. Генетичний матеріал міститься у хромосомах і має вигляд лінійних молекул ДНК. У мітохондріях і пластидах присутні невеликі молекули кільцевої ДНК. Гени містять інтрони.
|
|||
ІIІ рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
|||
1. На які екологічні групи поділяють живі організми в екосистемах, які їх характеристики? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Порівняйте технології класичної селекції і технології створення ГМО. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|
|||
ІV рівень (3 бали) Виконайте завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю. |
|||
1. Якими органами – гомологічними чи аналогічними – є крила метеликів і птахів? Обґрунтуйте свою точку зору. Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.
2. Складіть схему схрещування. У ході розв'язку задачі свої дії прокоментуйте. Чоловік з ІІ групою крові одружився із жінкою з ІІІ групою крові. Від цього шлюбу народилося троє дітей: одна дитина з І групою крові, одна — з ІV і одна — з ІІІ групою крові. Визначте генотипи батьків. Чи можливе народження в цій сім’ї дитини з ІІ групою крові? Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.
|