Контрольна робота з біології за ІІ семестр 9 класу • сімейна форма навчання

Про матеріал
Матеріал включає підбір різнорівневих завдань, які дозволять перевіряти й оцінити рівень засвоєння матеріалу з біології 9 класу за ІІ семестр навчального року в здобувачів освіти, що навчаються за сімейною формою.
Перегляд файлу

Контрольна робота з біології за ІІ семестр 9 класу

• сімейна форма навчання

Блок запитань з критеріями оцінювання за правильну відповідь.                          Варіант – 1 

I рівень (3 бали)

У завдання 1 – 6  із чотирьох варіантів виберіть ОДИН правильний.

Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1. Георг Мендель сформулював закони спадковості, провівши досліди з:   

а) кукурудзою;   б) житом;   в) горохом;   г) дрозофілою. 

 

2. . Особина з генотипом АаВВ утворює гамети:  

а) АВ і ав;     б) тільки АВ;      в) АВ і аВ;       г) АВ; Ав; ав; аВ.  

 

3.  Критерій  виду, який характеризує схожість зовнішньої і внутрішньої будови організмів одного виду:  

а) морфологічний;   б) фізіологічний;   в) екологічний;   г) географічний.

 

4. Організми, клітини яких мають зазвичай одне ядро й клітинну стінку, що містить целюлозу:

а) бактерії;   б) гриби;   в) рослини;   г) тварини.  

 

5. Виберіть вид тварини, який занесений до Червоної книги України:

а) жук колорадський;   б) скойка перлова;   в) їжак вухатий;   г) лисиця руда. 

 

6. За допомогою генетично модифікованих бактерій у промислових масштабах виробляють:  

а) людський інсулін;   б) ламінарин;   в) крохмаль;   г) лимонну кислоту. 

 

IІ рівень (3 бали)

І. Закінчіть речення (1 – 2), вибравши із запропонованих термінів ОДИН. Правильно виконане завдання оцінюється в 0,5 б.

1.     Галузь біотехнології, яка розробляє й використовує технології  виділення генів з організмів і окремих клітин, їх видозмінення й уведення в інші клітини або організми  – це ______________ .  

2.     Форма симбіозу, за якої один з симбіонтів отримує користь від сумісного існування і завдає шкоди іншому – це ___________________ .  1.  трансплантація;    ферментація;    генетична інженерія;    клітинна інженерія.

2.  хижацтво;   мутуалізм;   коменсалізм;   паразитизм.  

ІІ. Установіть відповідність між назвами основних груп живих організмів та їхніми  характеристиками.

 Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

1.       Еукаріоти

 

2.       Бактерії

А.    Неклітинна форма життя. Можуть розмножуватися в клітинах інших організмів. Містять у своєму складі тільки одну нуклеїнову кислоту – або РНК, або ДНК.

 

 

 

 

Б.   Організми  побудовані з клітин. У клітинах немає ядра й мембранних органел. Відрізняються значною різноманітністю біохімічних процесів у клітинах. Генетичний матеріал зазвичай представлений великою кільцевою молекулою ДНК. Можуть мати плазміди. Гени не містять інтронів.  

 

 

В.   Організми  побудовані з  однієї клітини. У клітинах по два  ядра – маленьке (мікронуклеус) і велике (макронуклеус). Не має клітинної стінки. Є щільний утвір – пелікула, яка підтримує форму клітини.

 

Г.   Організми  побудовані з клітин. У клітинах є ядра та інші мембранні органели й цитоскелет. Генетичний матеріал міститься у хромосомах і має вигляд лінійних молекул ДНК. У мітохондріях і пластидах присутні невеликі молекули кільцевої ДНК. Гени містять інтрони.

 

 

                                                  ІIІ рівень (3 бали)

Виконайте  завдань відкритої форми (1 – 2) з розгорнутою відповіддю.

1.     На які екологічні групи поділяють живі організми в екосистемах, які їх характеристики?

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

2.     Порівняйте технології класичної селекції і технології створення ГМО.  Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

 

ІV рівень (3 бали)

Виконайте  завдань відкритої форми (1 – 2)  з розгорнутою відповіддю.

1.     Якими органами – гомологічними чи аналогічними – є крила метеликів і птахів? Обґрунтуйте свою точку зору.  

Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 1 б.

 

2.     Складіть схему схрещування.  У ході розв'язку задачі свої дії прокоментуйте.  

Чоловік з ІІ групою крові одружився із жінкою з ІІІ групою крові. Від цього шлюбу народилося троє дітей: одна дитина з І групою крові, одна — з ІV і одна — з ІІІ групою крові. Визначте генотипи батьків. Чи можливе народження в цій сім’ї дитини з ІІ групою крові?  Виконане завдання оцінюється за шкалою 0 – 2 б.

 

 

pdf
До підручника
Біологія 9 клас (Задорожний К. М.)
Додано
2 лютого
Переглядів
260
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку