Контрольна робота з хімії 10 клас.

Про матеріал

Контрольна робота з хімії для 10 класу (академічний рівень). Контрольна робота з поелементним аназізом за перший та другий семестри, присутні розв'яки завдань.

Перегляд файлу

1

 

Контрольна робота № 1 

за І семестр

Варіант 1

 

Завдання  1-6 з вибором однієї правильної відповіді

1. Позначте якісну реакцію на хлорид-іон:

   А) ;  Б) ; 

   В) ;  Г) .

2. Вкажіть формулу кристалічної сірки:

   А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

3. Позначте речовину, яка взаємодіє з фосфор(V) оксидом:

   А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

4. Позначте метали, що реагують з розведеною сульфатною кислотою:

   А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

5. Вкажіть продукт взаємодії сірки з киснем:

    А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

6. Виберіть твердження: Алотропія – це явище існування хімічного елемента у вигляді:

А) простих речовин;  Б) двох або кількох речовин; 

В) двох або кількох простих речовин, різних за властивостями і будовою; 

Г) двох або кількох простих речовин, різних за властивостями.

7. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:

   Реагенти:                    Продукти реакції:

  А) ;         1) ;

  Б) ;      2) ;

  В) ;       3) ;

  Г) .           4) ;

                                      5) .

8. Встановіть відповідність між хімічними елементами та електронними

   формулами їх атомів:

   Елементи:                  Електронні формули:

  А) Флуор;                  1) ;

  Б) Оксиген;               2) ;

  В) Фосфор;                3) ;

  Г) Сульфур.              4) ;

                                    5) .

9. Встановіть відповідність речовин буквам у схемі перетворень:

  

   1) ;      2);      3);      4) ;      5) .

10. Встановіть генетичний ланцюжок добування цинк сульфату:

   А) сульфур(ІV) оксид;    Б) гідроген сульфід; 

   В) сульфатна кислота;    Г) сульфур(VІ) оксид.

11. Встановіть послідовність операцій на заводі з виробництва сульфатної

      кислоти:

      А) поглинання сульфур(VІ) оксиду концентрованою сульфатною кислотою;

      Б) окиснення сульфур(ІV) оксиду до сульфур(VІ) оксиду;

      В) очищення пічного газу в циклоні;

      Г) випалювання піриту.

12. Складіть рівняння реакції, коефіцієнти підберіть методом електронного балансу:

13. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:

      гідроген сульфід сульфур(ІV) оксид сульфур(VІ) оксид сульфатна

      кислота сульфур(ІV) оксид натрій сульфіт.

14. Який об’єм  сульфур(VІ) оксиду необхідно взяти для одержання 73,5 г сульфатної кислоти, якщо вихід реакції 75%?

 

 

Контрольна робота № 1 

за І семестр

Варіант 2

Завдання  1-6 з вибором однієї правильної відповіді

1. Позначте реактив, яким треба скористатися для виявлення в досліджуваному

    розчині сульфат-іонів:

   А) ;  Б) ;  В) р-н;  Г) р-н.

2. Вкажіть речовину, з якою не взаємодіє азот:

   А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

3. Позначте речовину, яку необхідно додати до амоній сульфату для одержання

    амоніаку:

   А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

4. Вкажіть колір лакмусу у водному розчині амоніаку:

    А) фіолетовий;  Б) синій;  В) жовтий;  Г) червоний.

5. Вкажіть алотропні форми Карбону, що зустрічаються у природі:

А) графіт, карбін і силікат;   Б) алмаз, карбін і карбід; 

В) графіт, алмаз і карбін;      Г) алмаз, графіт і силікат.

6. Виберіть назву кислотного залишку сульфатної кислоти:

А) сульфід;  Б) сульфат;  В) сульфіт;  Г) гідрогенсульфіт.

7. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:

   Реагенти:                           Продукти реакції:

   А) ;         1) ;

   Б) ;                  2) ;

   В) ;              3) ;

   Г) .         4) ;

                                                 5) .

8. Встановіть відповідність між хімічними елементами та ступенями окиснення,

    що їх він може виявити у сполуках:

   Елементи:            Ступені окиснення:

   А) Гідроген;         1) -1;

   Б) Флуор;             2) -1, +1;

   В) Хлор;               3) -1, +1, +3, +5, +7;

   Г) Оксиген.          4) -1, +3, +5, +7;

                                 5) -2, -1, +2.

9. Встановіть відповідність речовин буквам у схемі перетворень:

   АБВГ.

   1) ;      2) ;      3) ;      4) ;      5) .

10. Установіть генетичний ланцюжок добування барій сульфату: 

   А) сульфур(ІV) оксид;  Б) сірка;  В) сульфатна кислота;  Г) сульфур(VІ) оксид.

11. Встановіть послідовність сполук за збільшенням ступеня окиснення Сульфуру в них:

    А) ;    Б) ;    В) ;    Г) .

12. Складіть рівняння реакції, коефіцієнти підберіть методом електронного балансу:

13. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:

      амоній сульфат амоніак нітроген(ІІ) оксид нітроген(ІV) оксид нітратна кислота   натрій нітрат

14. Обчисліть масу солі, що утвориться при змішуванні кальцій оксиду масою 

      300 г  і сульфур(VІ) оксиду масою 400 г.

 

 

Контрольна робота № 2 

за ІІ семестр

Варіант 1

 

Завдання  1-6 з вибором однієї правильної відповіді

1. Вкажіть сплав на основі алюмінію:

      А) амальгама;  Б) силумін;  В) сталь;  Г) чавун.

2. Вкажіть якісну реакцію на ортофосфат-іони:

      А) ;             Б) ; 

      В) ;       Г) .

3. Вкажіть речовину, з якою не взаємодіє кальцій:     

   А) ;    Б) ;     В) ;     Г) .

4. Правильно подано закінчення твердження: «Свіжоосаджений ферум(ІІ)

    гідроксид поступово змінює свій колір на бурий внаслідок утворення …» у

    рядку:

   А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

5. Вкажіть, де найповніше подано означення добрив:

А) солі органічних кислот; 

Б) солі нітратної та ортофосфатної кислот, які вносять у ґрунт для підвищення врожайності; 

В) солі інших кислот;  Г) відходи виробництв, що викидають у ґрунт.

6. Вкажіть кислоту, при взаємодії якої з металом не виділяється водень:

А) сульфатна;  Б) хлоридна;  В) нітратна;  Г) ортофосфатна.

7. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:

   Реагенти:                      Продукти реакції:

  А) ;                 1) ;

  Б) ;                   2) ;

  В) ;         3) ;

  Г) .         4) ;

                                           5) .

8. Встановіть відповідність між назвою речовини та її хімічною формулою:

   Назва речовини:                    Хімічна формула:

  А) сода кальцинована;         1) ;

  Б) сода питна;                       2) ;

  В) поташ;                              3) ;

  Г) крейда.                             4) ;

                                                5) .

9. Встановіть відповідність речовин та умов буквами у схемі перетворень:

  

   1) ;      2) ;      3) ;      4) ;      5) .

10. Встановіть генетичний ланцюжок добування нітратної кислоти:

А) амоніак;    Б) азот;    В) нітроген(ІІ) оксид;    Г) нітроген(IV) оксид.

11. Встановіть генетичний ланцюжок сполук Феруму, що наявний у доменній

       печі:

      А) ;    Б) ;     В) ;     Г) .

12. Складіть рівняння реакції, коефіцієнти підберіть методом електронного балансу:

13. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:

      хром(ІІІ) сульфат хром(ІІІ) хлорид хром(ІІІ) гідроксид хром(ІІІ) оксид хром(ІІІ) нітрат хром(ІІІ) ортофосфат. 

14. У розчин сульфатної кислоти, що містить 0,5 моль кислоти, опустили зразок

       заліза масою 44,8 г. Розрахуйте об'єм газу, що утворився.

 

 

Контрольна робота № 2 

за ІІ семестр

Варіант 2

 

Завдання  1-6 з вибором однієї правильної відповіді

1.  Вкажіть найпластичніший метал:

      А) алюміній;  Б) золото;  В) срібло;  Г) мідь.

2. Позначте метал, що не взаємодіє з водою:

    А) ;  Б) ;  В) ;  Г) .

3. Позначте реактив, яким потрібно скористатися для виявлення в

    досліджуваному розчині карбонат-іонів:

   А) розчин кальцій гідроксиду;     Б) розчин барій хлориду; 

    В) розчин аргентум нітрату;        Г) хлоридна кислота.

4. Вкажіть сполуку, яку необхідно додати до кальцій ортофосфату, щоб

    перетворити його на кальцій гідрогенортофосфат:

    А) калій ортофосфат;     Б) кальцій хлорид; 

     В) кальцій гідроксид;    Г) ортофосфатна кислота.

5. Вкажіть, яку речовину застосовують у медицині під назвою «нашатирний спирт»:

А) розчин амоніаку у воді;     Б) розчин нітроген(ІV) оксиду; 

В) розчин етанолу у воді;       Г) розчин гідроген хлориду у воді.

6. Вкажіть із якими речовинами реагує нітратна кислота:

А) і ;  Б) і ;  В) і ;  Г) і .

7. Встановіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:

   Реагенти:                           Продукти реакції:

  А) ;                1) ;

  Б) ;          2) ;

  В) ;             3) ;

  Г) .   4) ;

                                              5) .

8. Встановіть відповідність між хімічними елементами та електронними

   формулами їх атомів:

   Елементи:                  Електронні формули:

  А) Натрій;                  1) ;

  Б) Калій;                    2) ;

  В) Цинк;                    3) ;

  Г) Купрум.                4) ;

                                     5) .

9. Встановіть відповідність речовин та умов буквами у схемі перетворень:

  

   1) ;      2) ;      3) ;      4) ;      5) .

10.  Встановіть генетичний ланцюжок добування кальцій гідрогенкарбонату:

   А) кальцій карбонат;    Б) кальцій оксид;  В) кальцій гідроксид;    Г)кальцій.

11. Встановіть послідовність стадій виробництва нітратної кислоти:

      А) гідратація нітроген(IV) оксиду;     Б) окиснення амоніаку;

      В) взаємодія азоту з воднем;               Г) окиснення нітроген(ІІ) оксиду.

12. Складіть рівняння реакції, коефіцієнти підберіть методом електронного балансу:

13. Складіть рівняння реакцій за поданою схемою:

      кальцій гідрогенкарбонат кальцій карбонат кальцій оксид кальцій гідроксид кальцій хлорид кальцій силікат

14. Обчисліть об’єм газу (н. у.), що виділиться при випалюванні цинкової обманки  масою 1 кг, що містить 80% цинк сульфіду.

 

 

 

Таблиця для поелементного аналізу контрольної роботи № 1                                       з хімії для 10 класу

І варіант

Завдання , що  контролюється                 

бали

Елементи  відповідей

1

Знати якісну реакцію на хлорид-іон

 

0,5

В)

2

Знати формулу кристалічної сірки

 

0,5

Г)

3

Знати з якими речовинами взаємодіють кислотні оксиди

0,5

В)

4

Знати які метали реагують з розведеною сульфатною кислотою

0,5

Б)

 

5

Знати хімічні властивості сірки

0,5

Г)

6

Знати поняття «алотропія»

0,5

В) двох або кількох простих речовин, різних за властивостями і будовою

7

Знати хімічні властивості сполук неметалічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 3                                           

Б – 5                                  

В – 2                                     

Г – 4                                 

 

8

Вміти добирати  електронні формули для неметалічних хімічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 4

Б – 5

В – 2

Г – 1

 

9

Знати хімічні властивості сполук неметалічних хімічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 3

Б – 5

В – 2

Г – 4

 

10

Маючи кілька речовин і знаючи їх хімічні властивості вміти скласти ланцюжок добування вказаної речовини

0,25

 

0,25

 

0,25

 

0,25

Б

А

Г

В

11

Знати послідовність операцій добування сполуки неметалічного хімічного елемента

 

 

0,25

 

0,25

 

0,25

 

0,25

Г

В

Б

А

12

Вміти складати рівняння реакції,

- визначення ступенів окиснення

- підбирати коефіцієнти підберіть методом електронного балансу

0,5

 

0,25

 

0,25

       2          1

   1          2

13

Вміти складати рівняння реакцій за схемами хімічних перетворень

0,3

0,3

0,3

0,3

0,3

14

Вміти:

- складати скорочену умову задачі

- обчислювати теоретичну і практичну маси речовини, вихід речовини

- складати хімічне рівняння і урівнювати його

- обчислювати молярну масу речовини

- робити обчислення за рівняннями реакцій

- формулювати відповідь

 

 

0,1

 

0,5

 

 

 

0,2

 

 

0,2

 

0,4

 

0,1

Дано: mпр.(H2SO4)= 73,5г

ŋ(H2SO4)= 75% = 0,75

Знайти :

V(SO3) -?

Розв’язання

1.Знайдемо mтеор.(H2SO4)

mтеор.= mпр./ ŋ

mтеор.(H2SO4)= 73,5г/0,75 = 98г

2. Знайдемо об’єм SO3

М (H2SO4) = 98г/моль

Маса 1 моль H2SO4 становить 98 г

Vm(SO3) = 22,4л/моль

Об’єм 1 моль SO3 становить 22,4 л

  Хл                               98г

22,4л                            98г

Відповідь: V(SO3) = 22,4л

Таблиця для поелементного аналізу контрольної роботи № 1                                       з хімії для 10 класу

ІІ варіант

Завдання , що  контролюється                 

бали

Елементи  відповідей

1

Знати якісну реакцію на сульфат-іон

 

0,5

Г) р-н

2

Знати хімічні властивості неметалів

 

0,5

Г)

3

Знати способи одержання сполук неметалічних елементів

0,5

А)

4

Знати колір лакмусу у розчині амоніаку

0,5

Б) синій

5

Знати алотропні форми Карбону

0,5

В) графіт, алмаз і карбін

6

Знати назви кислотних залишків

0,5

Б) сульфат

7

Знати хімічні властивості сполук неметалічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А –  5                                          

Б –  3                              

В –  4                                   

Г –  1                               

 

8

Вміти добирати  ступені для неметалічних хімічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 2

Б – 1

В – 3

Г – 5

 

9

Знати хімічні властивості сполук неметалічних хімічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 1)

Б – 2)

В – 5)

Г – 4)   

10

Маючи кілька речовин і знаючи їх хімічні властивості вміти скласти ланцюжок добування вказаної речовини

0,25

 

0,25

 

0,25

 

0,25

Б

А

Г

В

11

Вміти розташувати сполуки за збільшенням ступеня валентності одного з хімічних елементів

 

0,25

 

0,25

 

0,25

 

0,25

Г

А

В

Б

12

Вміти складати рівняння реакції,

- визначення ступенів окиснення

- підбирати коефіцієнти підберіть методом електронного балансу

0,5

 

0,25

 

0,25

       +6                       0           +2             +4

       2          1

   2          1

13

Вміти складати рівняння реакцій за схемами хімічних перетворень

0,3

0,3

0,3

0,3

0,3

14

Вміти:

- складати скорочену умову задачі

- знаходити реагент якого взято у надлишку

- складати хімічне рівняння і урівнювати його

- обчислювати молярну масу речовини

- робити обчислення за рівняннями реакцій

- формулювати відповідь

 

 

0,1

 

0,5

 

0,2

 

 

0,2

 

0,4

 

0,1

Дано: m(СаО)= 300г

m(SO3)= 400г

Знайти :

m (солі) -?

Розв’язання

1.Знайдемо реагент якого взяли із надлишком

СаO + SO3 = CaSO4

n (СаO):n(SO3) = 1:1

M(СаO) = 56г/моль

n (СаO) = m(СаО)/ M(СаO)

n (СаO) = 300г:56г/моль=5,4моль

М(SO3) = 80г/моль

n(SO3) = m(SO3)/M(SO3)

n(SO3) = 400г: 80г/моль = 5,0 моль

5,4 ≠ 5,0 , тому СаО у надлишку

2. Знайдемо масу CaSO4

М (CaSO4) = 136г/моль

Маса 1 моль SO3 становить 80 г

Маса 1 моль CaSO4 становить 136 г

                    400 г           Хг

СаO + SO3 = CaSO4

                    80г           136г

Відповідь: m (солі) = 680г

 

 

Таблиця для поелементного аналізу контрольної роботи № 2                                       з хімії для 10 класу

І варіант

Завдання , що  контролюється                 

бали

Елементи  відповідей

1

Знати сплави до складу яких входять метали

 

0,5

Б) силумін

2

Знати якісну реакцію на ортофосфат-іони

0,5

А)

3

Знати хімічні властивості металів

0,5

Б)

4

Вміти розрізняти сполуки за забарвленням

0,5

Г)

5

Знати поняття «добриво»

 

0,5

Б) солі нітратної та ортофосфатної кислот, які вносять у ґрунт для підвищення врожайності

6

Знати хімічні властивості металів та неорганічних кислот

0,5

В) нітратна

7

Знати хімічні властивості сполук неметалічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 2                                       

Б –  1                              

В – 4                                    

Г – 3                                

 

8

Вміти називати сполуки металічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 3

Б – 4

В – 1

Г – 2

9

Знати хімічні властивості сполук неметалічних хімічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 5)

Б – 4)

В – 3)

Г – 2)    

 

10

Маючи кілька речовин і знаючи їх хімічні властивості вміти скласти ланцюжок добування вказаної речовини

0,25

 

0,25

 

0,25

 

0,25

Б

А

В

Г

11

Знати послідовність операцій добування сполуки металічного хімічного елемента

 

 

0,25

 

0,25

 

0,25

 

0,25

А

В

Б

Г

12

Вміти складати рівняння реакції,

- визначення ступенів окиснення

- підбирати коефіцієнти підберіть методом електронного балансу

0,5

 

0,25

 

0,25

       1          1

   1          1

13

Вміти складати рівняння реакцій за схемами хімічних перетворень

0,3

0,3

0,3

0,3

0,3

14

Вміти:

- складати скорочену умову задачі

- знаходити реагент якого взято у надлишку

- складати хімічне рівняння і урівнювати його

- обчислювати молярну масу речовини

- робити обчислення за рівняннями реакцій

- формулювати відповідь

 

 

0,1

 

0,5

 

0,2

 

 

0,2

 

0,4

 

0,1

Дано: n(H2SO4)= 0,5моль

m(Fe)= 44,8г

Знайти :

V (газу) -?

Розв’язання

1.Знайдемо реагент якого взяли із надлишком

H2SO4 + Fe FeSO4 + H2

n (H2SO4):n(Fe)= 1:1

n (H2SO4) = n (H2SO4)/ n (H2SO4)

n (H2SO4) = 0,5моль:1моль=0,5моль

М (Fe ) = 56г/моль

n(Fe) = m(Fe)/M(Fe)

n(Fe) = 44,8г: 56г/моль = 0,8моль

0,5 ≠ 0,8 , тому залізо у надлишку

2. Знайдемо об’єм  газу

n (H2SO4) = 1 моль

Об’єм 1 моль  H2  становить 22,4 л

     0,5 моль                                           Хг

H2SO4 + Fe FeSO4 + H2

    1 моль                                              22,4л

Відповідь: V (газу) = 11,2л

 

 

Таблиця для поелементного аналізу контрольної роботи № 2                                       з хімії для 10 класу

ІІ варіант

Завдання , що  контролюється                 

бали

Елементи  відповідей

1

Знати фізичні властивості металів

 

0,5

Б) золото

2

Знати хімічні властивості металів

0,5

В)

3

Знати якісну реакцію на карбонат-іон

0,5

Г) хлоридна кислота

4

Знати способи добування кислих солей

0,5

Г) ортофосфатна кислота

5

Знати застосування сполук неметалічних та металічних елементів

0,5

А) розчин амоніаку у воді

6

Знати хімічні властивості  неорганічних кислот

0,5

Г) і

7

Знати хімічні властивості сполук неметалічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А –  2                                      

Б –  4                             

В –  1                                 

Г –  5                               

 

8

Вміти добирати  електронні формули для металічних хімічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 2

Б – 3

В – 1

Г – 5

9

Знати хімічні властивості сполук неметалічних хімічних елементів

0,25

0,25

0,25

0,25

А – 4)

Б – 5)

В – 1)

Г – 2)       

 

10

Маючи кілька речовин і знаючи їх хімічні властивості вміти скласти ланцюжок добування вказаної речовини

0,25

 

0,25

 

0,25

 

0,25

Г

Б

В

А

11

Знати послідовність операцій виробництва сполуки неметалічного хімічного елемента

 

 

0,25

 

0,25

 

0,25

 

0,25

В

Б

Г

А

12

Вміти складати рівняння реакції,

- визначення ступенів окиснення

- підбирати коефіцієнти підберіть методом електронного балансу

0,5

 

0,25

 

0,25

      3          1

   1          3

13

Вміти складати рівняння реакцій за схемами хімічних перетворень

0,3

0,3

0,3

0,3

0,3

14

Вміти:

- складати скорочену умову задачі

- обчислювати масу речовини без домішок за формулою

- складати хімічне рівняння і урівнювати його

- обчислювати молярну масу речовини

- робити обчислення за рівняннями реакцій

- формулювати відповідь

 

 

0,1

 

0,5

 

 

0,2

 

 

0,2

 

0,4

 

0,1

Дано: m(цинкової обманки)= 1 кг =

                                                    1000г

W(ZnS)= 80% = 0,8

Знайти :

V(газу) -?

Розв’язання

1.Знайдемо m(ZnS)

mчистої речовини.= mречовини з домішками·Wчистої речовини

mчистої речовини(ZnS)= 1000г/0,8 = 800г

2. Знайдемо об’єм газу

М (2 ZnS) = 97г/моль

Маса 2 моль ZnS становить 97 г

Vm(2SO2) = 44,8 л/моль

Об’єм 2 моль SO2 становить 44,8 л

  800г                           Хл

2ZnS + 3O2 2SO2↑+ ZnO

  97г                            44,8л

Відповідь: V(газу) = 369,5л

 

 

Таблиці, що відображають суму балів, нараховану за всі правильно виконані учнем завдання, та перевід їх в оцінку за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів

Кількість набраних балів

Оцінка за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів

0,5 – 1

1

1,5 – 2

2

2,5 – 3

3

3,25 – 4

4

4,25 – 5

5

5,25 – 6

6

6,25 – 7

7

7,25 – 8

8

8,25 – 9

9

9,25 – 10

10

10,25 – 11

11

11,25 – 12

12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
12700
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку