Урок "Неорганічні сполуки та екологія"

Про матеріал

Урок- тренінг проходить під девізом "ПРОБЛЕМИ РОЗВ'ЯЗУЄМО РАЗОМ" Данна форма проведення уроку дозволяє вдало систематизувати знання про негативний вплив неорганічних сполук на навколишнє середовище, проаналізувати можливість зменшення цього впливу; продовжити розвиток пам'яті, логічного мислення, вміння встановлювати зв'язки, сприяти розвитку спеціальних умінь, розв'язувати розрахункові задачі, складати хімічні рівняння та схеми; реалізувати аспекти екологічного та політехнічного виховання.


Перегляд файлу

Урок-тренінг, 10 клас

ПРОБЛЕМИ

РОЗВ’ЯЗУЄМО РАЗОМ

        І.В. РЄЗНІК, учитель вищої категорії Вільхівської ЗОШ

Луганська обл.

   Тема. Неорганічні сполуки та екологія

   Мета: систематизувати знання про негативний вплив неорганічних

 сполук на навколишнє середовище, проаналізувати можливість зменшення цього впливу; продовжити розвиток пам’яті, логічного мислення, вміння встановлювати зв’язки, сприяти розвитку спеціальних умінь, розв’язувати розрахункові задачі, складати хімічні рівняння та схеми; реалізувати аспекти екологічного та політехнічного виховання.

   Обладнання: аркуші білого паперу (13+3+3), маркери, фломастери, скоч, кнопки, екологічні плакати, реферати «Хімія та екологія», картки з

задачами, інформаційні повідомлення.

   Тип уроку: урок-тренінг.

 

Хід уроку

   І. Організаційний етап «Подарунок»

   Добрий день. Я дуже рада знову зустрітися з вами. І привід для зустрічі у нас приємний. По-перше, знову урок хімії. По-друге, закінчуємо вивчення курсу неорганічної хімії і на останніх уроках в цьому семестрі будемо пожинати плоди, які зростили впродовж 2,5 року. По-третє, урок наш відбуватиметься у формі тренінгу. І мені здається, що ми зможемо порадувати себе та один одного подарунками: знаннями, оцінками, а може, ще щось знайдемо. Хімія – серйозна наука. Вона вивчає багато цікавого та корисного. І хіба ж ми, такі розумні та дотепні, не знайдемо, що подарувати одне одному?

   Наприклад, можна подарувати теплоту екзотермічної реакції або

мінливість індикатора. Тож почнемо дарувати (спочатку називаємо ім’я, потім – що саме даруємо).

  • швидкість реакції, пластичність сірки;
  • стільки друзів, скільки електронів у аргона;
  • уважність під час роботи з кислотою;
  • універсальність Періодичної системи тощо.

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань « Я та хімія »

   Перед вами лежить аркуш паперу, згорніть та розподіліть його на чотири частини і дайте відповідь на такі запитання словами, схемами та малюнками, вказавши своє ім’я (див. таблицю).

 

  ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. «Користь – шкода»

   Вивчаючи курс неорганічної хімії, ми ознайомилися з величезною кількістю речовин та процесів, які по-різному впливають на життєдіяльність людини та навколишнє середовище. Давайте пригадаємо ці процеси та речовини (робота в колі: перший називає позитивний вплив, другий – негативний вплив). Учні записують відповіді у дві колонки на дошці.

 

 IV. Вивчення нової теми. «Мозаїка»

   Подивіться, будь ласка, на дошку. Ми з вами пригадали, які користь та негативні впливи на людину та довкілля мають неорганічні речовини. Сьогодні на уроці ми спробуємо розібратися з трьома екологічними катастрофами, які спричинені саме неорганічними сполуками. Об’єднаємось у три групи, кожна з яких отримає інформаційне повідомлення. Учні з

кожної групи почергово переходять в інші і обмінюються інформацією.

   Інформаційні повідомлення:

  1. Озонова діра.
  2. Парниковий ефект.
  3. Кислотні дощі.

Після цього відбувається обговорення.

 

V. Первинне закріплення інформації. «Модель»

- Об’днання у 3 групи (Солі, луги, кислоти). Зараз вам необхідно створити модель екологічної проблеми, яка спричинена неорганічними сполуками та продуктами хімічних реакцій між ними, а

також знайти шляхи розв’язання цієї екологічної проблеми та презентувати свій проект. Відкріпіть стікери від свого стільця, подивіться, що там написано. Поміняйтесь місцями ті, в кого на стікері формула оксиду; …солі; …лугу; …кислоти. В кого на стікері формули Н2SO4 та SO2, отримують задачі та працюють окремо, інші працюють у групі.

  1. Скільки теплоти виділиться внаслідок згоряння 12 г сірки, якщо 0 утворення оксиду сульфуру (ІV) з кисню і сірки дорівнює – 296,9 кДж/моль.

 

Дано: m(S) = 12г

0(SO2) = -296.9 кДж/моль

Знайти: 0 - ?

 

Розв’язання

S(T) + O2(Г) = SO2(Г);

0 = - 296,9 кДж/моль;

: М(S) =;

1 моль(S) - -296.9 кДж/моль

0,375 моль (S) – х кДж

х = 0,375моль(-296,9 кДж/моль) : 1= -111,3 кДж.

Відповідь: внаслідок спалювання 12г сірки виділиться 111,3 кДж теплоти.

 

2. До суміші газоподібних карбон(ІІ) оксиду та карбон(ІV) оксиду об’ємом

50 мл додали надлишок кисню. Суміш спалили, об’єм суміші зменшився на 10 мл. Обчисліть об’ємну долю карбон(ІV) оксиду в початковій газовій суміші. Всі об’єми приведені до однакових умов.

   Дано: V(CO+CO2) = 50 мл

   =10 мл

   2) - ?

 

Розв’язання:

  1. Горить тільки СО:

2СО + О2 = 2СО2.

  1. V(O2) = ; V(O2) = 10 мл.
  2. V(CO2) = 2V(O2); V(CO) = 2= 20 мл.
  3. V(CO2) = V(CO+CO2) – V(CO) = 50-20=30 мл.
  4. 2) = V(CO2) : V(CO+CO2) = 30:50 = 0,6 або 60%.

Відповідь: об’ємна доля СО2 в початковій газовій суміші 60%.

   Група працює над «Екологічною парасолькою», по черзі виконуючи завдання і записуючи реакції нейтралізації кислот та кислотних оксидів за схемами:

   VI. Підбиття підсумків

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
5 квітня 2018
Переглядів
828
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку