Контрольна робота з мовної теми «Відомості з синтаксису і пунктуації».

Про матеріал

Урок має на меті: перевірити знання учнів з теми «Синтаксис. Пунктуація»; розвивати логічне мислення, мовленнєві навички, уміння виконувати тестові завдання; самостійно працювати;

Перегляд файлу

5клас

 

Контрольна робота з мовної теми  «Відомості з синтаксису і пунктуації».

 

1.Речення, що має дві чи більше граматичні основи, це:

     А    складне речення;

     Б    просте речення;

     В    окличне речення;

     Г    розповідне речення.

2.Позначити рядок, що містить складне речення:
     А    Упертість і труд усе перетруть;

Б  Скоро казка мовиться, та нескоро діло робиться; 

     В    Без праці жити — тільки небо коптити;

     Г    Робить за одного, а їсть за трьох.

3.Речення Бджола нектар щодня у вулик носить, за це платні від нас не вимага.

 (Р. Качурівський) є:

     А    розповідним, складним;

     Б    спонукальним, складним;

     В    спонукальним, простим;

     Г    питальним, простим.

4.Речення Дніпро тече, і хвиля в серце б'є. (П. Перебийніс) є:
     А    простим із однорідними присудками;

Б    складним із двома граматичними основами;

В    складним із трьома граматичними основами;

     Г    простим із однорідними підметами.

5.У реченні Я дякую Богові, що Він дав мені народитися українцем.

 (Олесь Гончар)...

А    обидві частини є двоскладними простими реченнями (мають обидва головні члени);

Б    обидві частини є односкладними простими реченнями (мають по одному головному члену);

В    одна частина є односкладним реченням, друга — двоскладним;

Г    є лише одна граматична основа

6.Пряма мова це:

А    висловлювання особи, зі змінами передане від імені того, хто з нею

спілкувався;

Б    точно відтворене висловлювання певної особи, передане від її імені;

В    приблизно передане висловлювання певної особи;

Г    приблизно передані висловлювання кількох осіб.

7.Пряма мова береться в:
А    дужки;

Б    лапки;

В    тире з обох боків;

Г    коми з обох боків.

 

 

 

 

 

8.Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки знято):

А    Ведмідь запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить. (С. Пушик);

Б    Не то розумний — дурень знає і скаже світові всьому, як скрізь ведмідь той мед тягає. (Л. Глібов);

В    Зайшли в гущавину коли це з-за кущів ведмідь одразу заревів. (Б. Грінченко);

Г     Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить?

(Н. Забіла).

9.Позначте речення з прямою мовою перед словами автора
(розділові знаки знято):

А    А мати нам каже Погляньте, яка ця наша велика, могутня ріка! (Н. За­біла);

Б    Мати каже Не плач Бери собі мій калач (Д. Павличко);

В    Що це діється на світі? розкривають очі квіти. (В. Довжик);

Г    Гука гроза Ходім! Прополощу! (В. Бровченко).

10.Діалог це:

А    зв'язне висловлювання однієї особи;

Б    різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;

В    слова, що вказують, кому належить пряма мова;

Г    група речень, об'єднаних змістом і головною думкою.

11.Репліка це:

А    слово, що називає особу, яка бере участь у розмові;

Б    прикінцеві слова кожного з учасників діалогу;

В    слова одного з учасників діалогу;

Г    частина тексту, об'єднана мікротемою.

12.Висловлювання

  •                                                     Сюди не можна сідати. Це крісло Людовика Вісімнадцятого.
  •                                                     Нуй що? Коли він прийде, я встану. є:

А    реченням з прямою мовою;

Б    діалогом із двох реплік;

В    діалогом із двох реплік, що супроводжуються словами автора;

Г    діалогом із трьох реплік..

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку