Урок має на меті: перевірити знання учнів з теми «Синтаксис. Пунктуація»; розвивати логічне мислення, мовленнєві навички, уміння виконувати тестові завдання; самостійно працювати;
5клас
Контрольна робота з мовної теми «Відомості з синтаксису і пунктуації».
1.Речення, що має дві чи більше граматичні основи, це:
А складне речення;
Б просте речення;
В окличне речення;
Г розповідне речення.
2.Позначити рядок, що містить складне речення:
А Упертість і труд усе перетруть;
Б Скоро казка мовиться, та нескоро діло робиться;
В Без праці жити — тільки небо коптити;
Г Робить за одного, а їсть за трьох.
3.Речення Бджола нектар щодня у вулик носить, за це платні від нас не вимага.
(Р. Качурівський) є:
А розповідним, складним;
Б спонукальним, складним;
В спонукальним, простим;
Г питальним, простим.
4.Речення Дніпро тече, і хвиля в серце б'є. (П. Перебийніс) є:
А простим із однорідними присудками;
Б складним із двома граматичними основами;
В складним із трьома граматичними основами;
Г простим із однорідними підметами.
5.У реченні Я дякую Богові, що Він дав мені народитися українцем.
(Олесь Гончар)...
А обидві частини є двоскладними простими реченнями (мають обидва головні члени);
Б обидві частини є односкладними простими реченнями (мають по одному головному члену);
В одна частина є односкладним реченням, друга — двоскладним;
Г є лише одна граматична основа
6.Пряма мова — це:
А висловлювання особи, зі змінами передане від імені того, хто з нею
спілкувався;
Б точно відтворене висловлювання певної особи, передане від її імені;
В приблизно передане висловлювання певної особи;
Г приблизно передані висловлювання кількох осіб.
7.Пряма мова береться в:
А дужки;
Б лапки;
В тире з обох боків;
Г коми з обох боків.
8.Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки знято):
А Ведмідь запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить. (С. Пушик);
Б Не то розумний — дурень знає і скаже світові всьому, як скрізь ведмідь той мед тягає. (Л. Глібов);
В Зайшли в гущавину коли це з-за кущів ведмідь одразу заревів. (Б. Грінченко);
Г Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить?
(Н. Забіла).
9.Позначте речення з прямою мовою перед словами автора
(розділові знаки знято):
А А мати нам каже Погляньте, яка ця наша велика, могутня ріка! (Н. Забіла);
Б Мати каже Не плач Бери собі мій калач (Д. Павличко);
В Що це діється на світі? розкривають очі квіти. (В. Довжик);
Г Гука гроза Ходім! Прополощу! (В. Бровченко).
10.Діалог —це:
А зв'язне висловлювання однієї особи;
Б різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
В слова, що вказують, кому належить пряма мова;
Г група речень, об'єднаних змістом і головною думкою.
11.Репліка — це:
А слово, що називає особу, яка бере участь у розмові;
Б прикінцеві слова кожного з учасників діалогу;
В слова одного з учасників діалогу;
Г частина тексту, об'єднана мікротемою.
12.Висловлювання
А реченням з прямою мовою;
Б діалогом із двох реплік;
В діалогом із двох реплік, що супроводжуються словами автора;
Г діалогом із трьох реплік..