Контрольна робота з теми:
«Будова слова. Орфографія»
І варіант
Початковий і середній рівень
1. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) лікувати, лікар, лікоть, лікарня;
б) вулиця, вуличний, вулик, вуличка;
в) вітер, вітровий, вітрина, вітрила;
г) квітка, квітник, заквітчати, квітковий.
2. Знайти слово із закінченням:
а) хоробрість; б) голуб; в) переробка; г) таксі.
3. Виділити рядок, у якому в усіх словах наявні префікси:
а) вихід, забігти, торкнутися, перейти;
б) написати, дочитати, влетіти, прийти;
в) дорости, прогуркотіти, говорити, зробити.
4. Указати рядок, у якому всі слова з нульовим закінченням:
а) вогонь, ватра, дощ, ведмідь;
б) хліб, луг, жолудь, урок;
в) мить, кролик, доля, віз.
5. Записати п'ять слів із префіксами.
6. Знайти слово із суфіксом:
а) мороз; б) розмова; в) дощик.
7. Записати п'ять слів із суфіксом.
8. Знайти речення, у якому під – є префіксом у слові:
а) (Під) березу їжачок наносив сінця ріжок.
б) Безпощадній зброї сміху я боюся (під) даватись.
в) Любив я скрип коліс (під) важкими возами в жнива.
9. Записати п'ять слів із нульовим закінченням.
10. Відшукати слово, де є префікс, корінь, суфікс, закінчення:
а) прикладка; б) батьківський; в) спечено.
11. Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс пре-:
а) пр….білий, пр….буток, пр….давити;
б) пр…смачний, пр….гарний, пр….мудрий;
в) пр…злий, пр…смачний, пр…вітний.
12. Записати п'ять слів із префіксом при-.
Достатній рівень
1. Розібрати подані слова за будовою.
Придорожній, вгорі, прислів'я, найсмачніший, відтінок.
2. Замінити словосполучення словами з префіксами пре-, при-.
Місцевість біля Карпат. Невеличкий мороз. Дуже поганий. Лягти на кілька хвилин. Посадка на землю. Дуже високий. Край біля моря. Повернення птахів. Дуже глибокий.
3. Підібрати спільнокореневі слова до даних.
Будинок –
Світло -
Високий рівень
Написати твір-мініатюру «Вигадливі візерунки осені» з використанням слів із префіксами пре-, при-.
Контрольна робота з теми:
«Будова слова. Орфографія»
ІІ варіант
Початковий і середній рівень
1. Позначте рядок, у якому всі слова – спільнокореневі:
а) гіркий, гірчиця, гірка, гіркота;
б) відомий, провідник, провідати, відьма;
в) зростати, зріст, переросток, паросток.
2. Знайти слово із закінченням:
а) юність; б) вітер; в) школа; г) день.
3. Виділити рядок, у якому в усіх словах наявні префікси:
а) переліт, сказати, віднести, здати;
б) донести, прибігти, сидіти, впасти;
в) видихнути, спати, допливти, знести.
4. Указати рядок, у якому всі слова з нульовим закінченням:
а) подорож, затишний, схил, гавань;
б) будинок, збір, листок, кущ;
в) підмет, стіл, дорога, даль.
5. Записати п'ять слів із префіксами.
6. Знайти слово із суфіксом:
а) хмара; б) холод; в) морозець.
7. Записати п'ять слів із суфіксом.
8. Знайти речення, у якому без – є префіксом:
а) Хати (без) дахів здавалися зірваними грибочками.
б) Вранці вулиці здавалися (без) людними.
в) (Без) труда рибки не вловиш.
9. Записати п'ять слів із нульовим закінченням.
10. Відшукати слово, де є префікс, корінь, суфікс, закінчення:
а) розв'язаний; б) пролісок; в) прекрасно.
11. Указати рядок, де в усіх словах треба писати префікс при-:
а) пр…бути, пр…вести, пр…знатися;
б) пр…красний, пр…бігти, пр…чарувати;
в) пр…пливти, пр…голосно, пр…швидко.
12. Записати п'ять слів із префіксом пре-.
Достатній рівень
1. Розібрати подані слова за будовою.
Найтепліший, внизу, безмежний, підлісок, пшениця.
2. Замінити словосполучення словами з префіксами пре-, при-.
Посадка літака або парашута. Дуже злий. Дуже гострий. Добавлена частина будинка. Поява птахів навесні. Почепити іграшки на ялинку. Дуже сміливий. Військовий на кордоні. Чудовий настрій.
3. Підібрати спільнокореневі слова до даних.
Білий –
Зима -
Високий рівень
Написати твір-мініатюру «Чим пахне осінь» з використанням слів із префіксами пре-, при-.