Контрольна робота з теми: «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (І частина)
І варіант
Початковий та середній рівень
Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте звуки, які є спільними для слів яблучко, щасливий, листячко, пішачок:
А [а], [ч], [й];
Б [а], [ч], [л];
В [а], [ч];
Г [а], [к], [ч].
2. В алфавітному порядку записано всі слова рядка
А ранок, ракурс, радість, розум
Б обличчя, облік, опера, округ
В мереживо, місяць, морква, молодь
Г палітра, праска, проба, програма
3. Позначте рядок, у якому кількість звуків і букв однакова:
А ясність, щедрість, святковий, щирість;
Б яблуко, парта, їдальня, щастя;
В ліжко, джерельний, здоров’я, жанр;
Г олень, читання, джаз, дитина;
4. Позначте слово, у якому кількість звуків і букв не збігається:
А щавель;
Б зв’язок;
В пакунок;
Г надземний.
5. Звук [й] є в кожному слові рядка
А ярус, лінія, юність, боєць
Б буря, кальцій, мрія, єдність
В іній, сюжет, більярд, клятва
Г поет, історія, сяйво, юрмитися
6. Глухий приголосний є в кожному слові рядка
А світанок, міць, боротьба, вогнище
Б пальма, юнак, голуб, вочевидь
В дзьоб, затишок, сонце, донька
Г просьба, легко, книга, фігура
7. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає правильну вимову:
А просьба [прос’ба];
Б береговий [береговий];
В пісня [піс’на’];
Г учишся [учес’а].
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають два звуки:
А краєзнавчий, боєць, куля, портьєра;
Б малювати, п’єса, куля, м’ята;
В юрта, в’язати, переїхати, віяло;
Г їдальня, м’ясо, заєць, кар’єра.
► Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
1 щабель; |
А На одну букву більше, ніж звуків. |
2 джміль; |
Б На дві букви більше, ніж звуків. |
3 біль; |
В Кількість букв і звуків однакова. |
4 явір. |
Г На два звуки більше, ніж букв. |
|
Д На один звук більше, ніж букв |
Достатній та високий рівень
10. Виконайте звукопис слів. Підкресліть слова, що мають однакову кількість букв і звуків. (1 бал )
Верб’я, кошеня, радіють, трудиться.
11. У поданих словах уставте, де треба, м’який знак. Поставте слова у форму давального відмінка однини. (1бал )
Зірон..ка, Натал..ка, дон..ка, гол..ка.
12. Запишіть назви міст в алфавітному порядку. (1 бал )
Вінниця, Київ, Боярка, Рівне, Ковель, Житомир, Львів, Харків, Одеса, Чернігів, Запоріжжя, Івано-Франківськ.
13. Написати твір-мініатюру «Що для мене значить дружба» (3 бали ).
Контрольна робота з теми: «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (І частина)
ІІ варіант
Початковий та середній рівень
Завдання 1-8 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Позначте звуки, які є спільними для слів молотьба, боротьба, дьоготь, дядько:
А [о], [т];
В [а], [о], [д];
Г [а], [о].
2. В алфавітному порядку записано всі слова рядка
А ранок, ракурс, радість, розум
Б палітра, праска, проба, програма
В мереживо, місяць, морква, молодь
Г обличчя, облік, опера, округ
3. Позначте рядок, у якому кількість букв і звуків різна:
А ясність, щирість, щабель, Гуцульщина;
Б генерал, книжка, рясний, пюре;
В щастя, дзвякнути, пір’їна, солом’яний;
Г платня, мавпеня, порося, черепаха.
4. Позначте слово, у якому кількість букв і звуків збігається:
А янтар;
Б хлопець;
В промінь;
Г щавель.
5. Звук [й] є в кожному слові рядка
А іній, сюжет, більярд, клятва
Б буря, кальцій, мрія, єдність
В ярус, лінія, юність, боєць
Г поет, історія, сяйво, юрмитися
6. Звук [д] є в кожному слові рядка
А родина, погода, депутат, молодість
Б здоровий, джаз, одержати, думка
В футбол, сад, дискусія, надписати
Г далина, відійти, домисел, надріз
7. Позначте рядок слів, у якому фонетичний запис відображає неправильну вимову:
А [молот’ба];
Б [пас:а];
В [бород’ба];
Г [радіст’].
8. Позначте рядок, у якому букви я, ю, є позначають один звук:
А морквяний, пір’я, м’ята, яблуко;
Б під’їзд, жаб’ячий, інтерв’ю, зв’язок;
В мавпячий, медвяний, пюре, буряк;
Г пів’юрти, рясний, сузір’я, тьмяний.
Завдання 9 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
9. Установіть відповідність. До кожного рядка, позначеного цифрою, доберіть відповідник, позначений буквою:
1 дзьоб; |
А У слові на один звук більше, ніж букв. |
2 ящик; |
Б У слові на один звук менше, ніж букв. |
3 рояль; |
В У слові на два звуки менше, ніж букв. |
4 галька. |
Г У слові однакова кількість букв і звуків. |
|
Д У слові на два звуки більше, ніж букв. |
Достатній та високий рівень
10. Виконайте звукопис слів. Підкресліть слова, що мають однакову кількість букв і звуків. (1 бал )
Ґудзик, вечеря, їдуть, вернешся.
11. У поданих словах уставте, де треба, м’який знак. Поставте слова у форму давального відмінка однини. (1 бал )
Черешен..ка, Юл..ка, сопілон..ка, краплин..ка.
12. Запишіть назви міст в алфавітному порядку. (1 бал )
Батурин, Ізюм, Чернівці, Миколаїв, Херсон, Буковель, Варшава, Суми, Ялта, Ужгород, Юрмала, Кропивницький.
13. Написати твір-мініатюру «Що для мене значить сім’я» (3 бали).
Ключ для оцінювання
Контрольна робота
Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
(І частина) (тестування)
Тип завдання |
Завдання закритої форми |
||||||||
з вибором однієї правильної відповіді |
На встановлення відповідності |
||||||||
Номер завдання |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
Варіант 1 |
в |
г |
а |
б |
а |
г |
г |
в |
1-В, 2-Б, 3-А, 4-Д |
Варіант 2 |
б |
б |
в |
г |
в |
в |
а |
в |
1-В, 2-Д, 3-Г, 4-Б |
Кількість балів |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
0,5 |
2 |
№ з/п |
І варіант |
ІІ варіант |
10 |
|
|
11 |
Зіронька/Зіроньці, Наталка/Наталці, донька/доньці, голка/голці |
Черешенька/черешеньці, Юлька/Юльці, сопілонька/сопілоньці, краплинка/краплинці |
12 |
Боярка, Вінниця, Житомир, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Ковель, Львів, Одеса, Рівне, Харків, Чернігів |
Баку, Батурин, Варшава, Ізюм, Кропивницький, Миколаїв, Суми, Ужгород, Херсон, Чернівці, Юрмала, Ялта |