Контрольна робота з теми "Фразеологія"

Про матеріал
Розробка контрольної роботи з теми "Фразеологія" для 6 класу. 1 та 2 варіант
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Фразеологія»

1 варіант

1.Укажіть рядок, у якому всі словосполучення є фразеологізмами(0,5 бала)

А) Комар носа не підточить, посуд побити, як корова язиком злизала

Б) Кусати лікти, бути на сьомому небі, як медом по губах

В) Душа в п'ятах, хвилюватися за друзів, горшки побити

Г) Собі на умі, широко відкриті очі, підкачувати колеса

2.Укажіть речення, в якому вжито фразеологізм (0,5 бала)

А) Хмари низенько стояли над самотніми бараками (М.Хвильовий)

Б) На те щука в морі, щоб карась не дрімав.(Народна творчість)

В) Мріють крилами з туману лебеді рожеві (В.Симоненко)

Г) Це був молодий, високий козак, тільки видно, не нашого поля ягода.(П.Куліш)

3.Укажіть рядок у якому всі фразеологізмии античного походження (0,5)

А) Вавилонське стовпотворіння, ноїв ковчег, нести свій хрест

Б) За тридев'ять земель, казка прпо білого бичка, битий небитого везе

В) Гордіїв вузол, агієві стайні, олімпійській спокій

Г) Останній із могікан, змагатися із вітряками, ведмежа послуга

4.Різновидами фразеологізмів є (0,5):

А) Легенди, пісні, вірші, прислів'я

Б) Прислів'я, приказки, афоризми, крилаті вислови

В) Прислів'я, казки, загадки, пісні

Г) Вірші, пісні, приказки, прислів'я

Прочитайте подані речення та виконайте завдання 5-6

  1.       Словом "перець" люди називали чомусь  дуже неоднакові речі (А.Коваль)
  2.       Прийдеться ще й декому перцю давати (Б.Олійник)
  3.       Перцем звуть і злющі - презлющі червоні перчини (А.Коваль)
  4.       Колумб поклав до ніг короля й королеви мішок з перцем (А.Коваль)

5.Укажіть речення у якому вжито фразеологізми (0,5)

А) Перше

Б) Друге

В) Третє

Г) Четверте

6.Установіть відповідність фразеологізмом і його значенням(0,5 бала)

А) Сварити

Б) Ледарювати

В) Тікати

Г) Нічого не робити

7.Закінчити фразеологізми (1,5 бала)

А) Сім п'ятниць на...

Б) Товкти воду в...

В) Дивитися...

8.Установіть відповідність між фразеологізмом у реченні та членом речення, яким він є (1,5 бала)

1) Підмет                                                                              А) І довелося йому раків пекти й очі ховати

2) Присудок                                                                         Б) Пішла Марина світ за очі, як з мосту та в воду

3) Обставина                                                                       В) Починалося бабине літо

                                                                                                Г) Це залицянні усі побачили, навіть батько

9.Установівть відповідність між фразеологізмом і відповідним йому словом-синонімом(1,5 бала)

1) Кинути оком                                                                  А) Ледарювати

2) Пекти раків                                                                    Б) Базікати

3) Байдики бити                                                                В) Оглянути

3) Ляси точити                                                                    Г) Почервоніти

10.Закінчить речення       "Фразеологія -це" (1,5)

11.Скласти невелику розповідь на тему " Хто працює, той не бідує"        (3 бали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Фразеологія»

1 варіант

1.Укажіть рядок, у якому всі словосполучення є фразеологізмами(0,5 бала)

А) Їсти чужий хліб, у свинячий голос, кусати хліб

Б) Витрішки продавати, п'ятами накивати, байдики бити

В) Байдики бити, ляси точити, нічого не робити

Г) Їсти чужий хліб, як муха в окропі, беззмістовна розмова

2.Укажіть речення, в якому вжито фразеологізм (0,5 бала)

А) Горджуся тим, що я родом із людства (П.Перебийніс)

Б) Кажуть: поезія - це кардіограма душі (Р.Федорів)

В)Чоловік дуже злякався і п'ятами накивав (О.Стороженко)

Г) Зайти чи ні до нас до бульбохати? (М.Вінграновський)

3.Укажіть рядок у якому всі фразеологізмии античного походження (0,5)

А) Ахіллесова п'ята, дамоклів меч, геркулесові стовпи

Б) Езопівська мова, сизифова праця, блудний син

В) Троянський кінь, яблуко розбрату, вовк в овечий шкурі

Г) Наламати дров, спіймати облизня, ноїв ковчег

4.Фразеологізми біблійного походження (0,5):

А) Адамове яблуко, вовк в овечій шкурі, блудний син

Б) Вавильнська вежа, казка про білого бичка, душа радіє

В) Випити чашу до дна, як гора з плеч, олімпійський спокій

Г) Нести свій хрест, змагання з вітряками, узяти бика за рога

Прочитайте подані речення та виконайте завдання 5-6

  1.       Він підійшов, наговорив мені сім мішків в гречиної вовни і пішов
  2.       Батько намолотив аж сім мішків гречки
  3.       В льох потрібно було занести сім мішків картоплі
  4.       Семеро друзів йшло вулицею і весело про щось розмовляли

5.Укажіть речення у якому вжито фразеологізми (0,5)

А) Перше

Б) Друге

В) Третє

Г) Четверте

6.Установіть відповідність фразеологізмом і його значенням(0,5 бала)

А) Розмова

Б) Червоніти

В) Нісенітниця

Г) Щось особливе

7.Закінчити фразеологізми (1,5 бала)

А .Не бачити далі...

Б Віддати пальму...

В І за холодну воду ...

8.Установіть відповідність між фразеологізмом у реченні та членом речення, яким він є (1,5 бала)

1) Підмет                                        А) Мати пила чай і не могла очей відвести од дітей

2) Додаток                                      Б) Глас вопіющого в пустині, напевно, був чутніший, як у нас

3) Присудок                                   В) Він заговорив дрібно й сердито, наговорив сім мішків гречаної вовни

                                                           Г) Пішов козак світ за очі

9.Установівть відповідність між фразеологізмом і відповідним йому словом-синонімом(1,5 бала)

1) Дешево                                                             А) Як кіт наплакав

2) Пізно                                                                 Б) Ціна - ламаний гріш

3) Мало                                                                В)  Їсти чужий хліб

4) жити за чужий рахунок                               Г) У свинячий голос

10.Фразеологізми – це (1,5):

11.Скласти невелику розповідь на тему "Брехня і приятеля зробить ворогом"  (3 бали)

docx
Додано
27 березня
Переглядів
115
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку