Контрольна робота з теми: «Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник» (Тест)

Про матеріал
Контрольна робота дасть змогу оцінити рівень навчальних досягнень із теми ««Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник»»; виявити можливі недоліки в знаннях учнів; удосконалювати навички розпізнавати мовні явища, класифікувати їх, установлювати відповідність між ними; виховувати любов до слова, упевненість у власних знаннях.
Перегляд файлу

10 кл

Контрольна робота з теми: «Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник»

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень із теми ««Іменник. Прикметник. Числівник. Займенник»»; виявити можливі недоліки в знаннях учнів; удосконалювати навички розпізнавати мовні явища, класифікувати їх, установлювати відповідність між ними; виховувати любов до слова, упевненість у власних знаннях.

Тип уроку: урок контролю знань, умінь і навичок.

        Хто знання має, той і мур зламає.

             Народна мудрість

Хід уроку

I. Організаційний момент

Створення комфортних умов для написання контрольної роботи.

II. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

III. Мотивація навчальної діяльності учнів Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Ознайомлення з критеріями оцінювання контрольної роботи. Проведення інструктажу щодо виконання тестових завдань.

IV. Етап контролю знань, навичок й умінь

V. Організований збір зошитів для контрольних робіт

VI. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час виконання завдань контрольної роботи

VII. Підсумок уроку

Метод «Незакінчене речення»

  1.           Найлегшим завданням було …
  2.           Найважчим виявилося завдання …

VIII. Домашнє завдання

Скласти тести на вивчену тему (12 позицій)

Додаток

Відповіді до тестових завдань:

І варіант

Рівень 1(1б,2 в, 3г, 4д, 5г, 6б, 7в, 8б ,9г , 10 г, 11 а, 12г)

Рівень 2(1г, 2а, 3г, 4д, 5г, 6в, 7г, 8д, 9б, 10в, 11в, 12а)

Рівень 3 (1г,2а, 3а, 4г, 5. А, 6а, 7в, 8г, 9г, 10в, 11г, 12г)

 

ІІ варіант

Рівень 1 (1в, 2д,3г,4б, 5в, 6в,7а, 8 а, 9д,  10а , 11г,  12в )

Рівень 2 (1в, 2в, 3д, 4г, 5д, 6а, 7а, 8а, 9д, 10г, 11а, 12г)

Рівень 3(1а, 2д, 3б, 4а, 5г,6г,  7в,  8г, 9б, 10г, 11а, 12б)

 

І варіант

Рівень 1

1. Усі слова є іменниками в рядку
А виконання, виконавець, виконавши
Б книгарня, книжник, книгозбірня
В соловей, соловенятко, солов’їний
Г завідувач, завідувачка, завідувати
Д зеленаво,зеленка, зелень

 2. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта
А морок, какаду, маестро, ООН
Б Баку, продаж, столяр, денді
В Борнео, собака, аташе, Сибір
Г суддя, перекладач, путь, гімн
Д хлоп’ятко, козак, інститут, іній

3. Жіночий рід мають усі іменники варіанти
А діагональ, північ, авеню, плов
Б живопис, мадам, жовч, челядь
В кефаль, гуаш, роль, нехворощ
Г тунель, скрижаль, бязь, ваніль
Д папороть, манжет, мігрень, туш

4. Середній рід мають усі іменники варіанта
А кашне, метро, колібрі, манго
Б кохання, листя, шосе, Черкаси
В ЄС, завдання, збіжжя, пенсне
Г кафе, шимпанзе, каное, відео
Д Тбілісі, бароко, купе, таксі

5.  Спільний рід мають усі іменники варіанта
А нероба, забіяка, юрист, бідолаха
Б незграба, суддя, тренер, сирота
В ледащо, лівша, рева, листоноша
Г староста, професор, зануда, базіка
Д ябеди, замазура, вельможа, роззява

6. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно
Б довгий тунель, важка путь, перспективний інженер
В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно
Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое
Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже

7. До першої відміни належать усі іменники варіанта
А ясла, кума, площа, межа
Б староста, хлоп’я, вулиця, кузня
В сестра, воєвода, суддя, верба
Г кенгуреня, душа, дорога, ріка
Д жага, Лука, чебуречна, миля

8. Прочитайте фрагмент поезії. Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників м’якої групи
 


На розпутті кобзар сидить
Та на кобзі грає:
Кругом хлопці та дівчата —
Як мак процвітає.

А 2
Б З
В 4
Г 5
Д6


9. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А брате
Б пане
В козаче
Г сине
Д капітане

10. Граматичну помилку допущено в рядку
А свідомість громадян
Б стиглих помідорів
В хтось із солдатів
Г двадцять кілограм
Д аніхто з городян

11. Закінчення -ей у родовому відмінку множини мають усі іменники рядка
А подорож, стаття, гість
Б галерея, відомість, тінь
Б путь, вогонь, відповідь
Г око, доповідь, легеня
Д готель, заметіль, ніч

12. НЕМАЄ помилки в рядку
А познайомитися з Клименко Аллою Юріївною
В отримати від Карпенко Святослава Хомовича
В зупинити Дмитрука Мирослава Валерієвича
Г повернути Поповій Валентині Зінов’ївні
Д позичити в Кравець Володимира Яковича

Рівень 2

2.1 До якісних належать усі прикметники варіанта
А сучасний, чесний, громоподібний
Б дідівський, лункий, приязний
В гостинний, кольоровий, умілий
Г давній, серйозний, нагальний
Д злісний, тижневий, терміновий

2.2 За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А куля, ґрунт
Б плащ, груша
В пісок, вишня
Г сіль, галузь
Д вісь, мигдаль

2.3 За допомогою суфікса -ев- (-єв-) утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А кальцій, двір
Б водень, текст
В сосна, свинець
Г корінь, тунець
Д папір, магній

2.4 Помилку в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку
А звуковий, слоновий, надплановий
Б дворовий, причиновий, перловий
В грошовий, коричневий, шанцевий
Г фенхелевий, вільховий, рубіновий
Д калієвий, персиковий, шагреновий

2.5Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А політ..чний, гігієн..чний, фонет..чний
Б біометр..чний, біохім..чний, крит..чний
В алерг..чний, акуст..чний, пласт..чний
Г алегор..чний, генет..чний, юрид..чний
Д олігарх..чний, псих..чний, клімат..чний

2.6 Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А кобзарева пісня
Б школярева думка
В Ігорова діяльність
Г директорова порада
Д інженерова ідея

2.7  Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А низький, пресильний, дорогий
Б визначний, лисий, удалий
В кароокий, молодий, красивий
Г смачний, тонкий, ефективний
Д бадьорий, гнідий, хворий

2.8 Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А вужчий, більш тепліший, триваліший
Б ласкавіший, порожніший, активніший
В менш яскравий, скромніший, презліший
Г самий короткий, смачніший, легший
Д рідніший, багатший, більш сміливий

2.9  Чи МОЖНА замінити варіантом у дужках прикметник у словосполученні
А у дрімучому (дрімучім) лісі
Б головному (головнім) доповідачеві
В на березовому (березовім) стовбурі
Г на рожевому (рожевім) тлі
Д на кам’яному (кам’янім) парапеті

2.10 Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А зеленуватіший, найрідший, найбільш дотепний
Б найбільш весняний, найменш дзвінкий, молодший
В найбіліший, щонайтоніший, найбільш кмітливий
Г тривожніший, легший від усіх, найбільш хворий
Д малиновіший, найнадійніший, якнайближчий

2.11 До присвійних належать обидва прикметники в словосполученнях
А батькова аптека, чоловічий костюм
Б лікарева порада, ліричний герой
В сусідове авто, собачий нашийник
Г соколине пір’я, вороже ставлення
Д перелітні птахи, чоловікові слова

2.12 Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс

А. гірко/солоний, кисло/солодкий, північно/західний

Б. сліпучо/білий, широко/плечий, рожево/блакитний

В. круто/рогий, двохсот/тонний, науково/дослідний

Г. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий

Рівень 3

3.1 Допущено помилку у відмінюванні числівника
А п’ятдесяти двох
Б дев’яноста сьома
В на сімдесяти шести
Г двадцятьма чотирьома
Д дев’ятьомастами сорока

3.2 Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні

А двоє разів

Б півтори доби

В одна третя сторінки

Г п’ять з половиною тонн

Д дві цілі і одна сьома метра

3.3  Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А без п’ятнадцяти шоста
Б за п’ятнадцять шоста
В п’ятнадцять хвилин до шостої
Г чверть до шостої
Д сімнадцята година сорок п’ять хвилин

3.4З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
 


Я хочу жити просто, без прикрас.
Без тих гучних банкетів і лахміття.
Яке мені здається просто сміттям.
Що полонило нерозумних нас.

А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 7


3.5 Разом треба писати всі займенники рядка
А ні/чий, де/який, аби/що, ні/котрий
Б ні/для/кого, ні/який, де/ким, хтозна/що
В ні/чий, будь/який, ні/від/чого, казна/хто
Г аби/що, будь/хто, де/що, казна/що
Д ні/чого, де/кому, аби/який, що/небудь

3.6 Усі займенникові фірми написано правильно в рядку
А ні з чим, бозна-кому, абикотрий, де в чому
Б ані для кого, нізким, скільки-небудь, абищо
В дещо, хтозна чому, аніякий, будь на чому
Г нічийого, казна для чого, де-котрий, якийсь
Д аби-хто, ні з яким, аніскільки, чий-небудь

3.7 Усі займенники є особовими в рядку
А мене, тобою, собі, нам
Б вами, них, йому, наш
В тобі, нас, мене, нього
Г тебе, вони, кого, ними
Д нами, мого, вам, йому

3.8  Позначте рядок, у якому допущено помилку:

А. сімдесят, сімнадцятий, семеро, сім восьмих;

Б. двадцять п’ятий, п’ятнадцятий, п’ятеро, одна друга;

В. кількасот, кільканадцять, декілька, багато;

Г. три, однією третьою, п’ятидесяти, шестидесяти

3.9 Позначте рядок, у якому запис “До 3735 додати 9” написано словами правильно

А. До трьох тисячів семиста тридцяти п’ятьох додати дев’ять;

Б. До трьотисяч семиста тридцяти п’яти додати дев’ять;

В. До три тисячі сімсот тридцяти п’яти додати дев’ять;

Г. До трьох тисяч семисот тридцяти п’яти додати дев’ять

3.10 Яку синтаксичну функцію виконує виділений числівник у реченні. Кошовий Сірко провів п’ятдесят п’ять битв.

А. підмет;

Б. присудок;

В. додаток;

Г. означення.

3.11 У якому реченні всі виділені слова – числівники?

А. Старий дуб жив уже багато-багато років

Б. Мені приходять телеграми, мені сповнилося тільки двадцять п’ять

В. Сто років – це ж дуже багато, а він кілька сотень років прожив

Г. На тисяча дев’ятсот сорок сьомій рік було назв, утворених від імені Іван, понад

триста, від імені Петро – щось до чотирьохсот!
3.12 Усі займенникові форми написано правильно в рядку

А. в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким

Б. де-який, де з ким, на чийомусь, будь хто

В. аби-яка, якась, казна з ким, хтозна скільки

Г. з будь-чим, будь з чим, ніякий, казна-чий

Д. бозна якого, хтозна-кого, у декого, котрий небудь

Рівень 4

1) Провідміняти словосполучення три з половиною місяці, двадцять чотири і п’ять десятих відсотка, тисяча дев’ятсот тридцять восьмий переможець.

2) Скласти міні-твір (7-10 речень) використовуючи слова ранчо, собака, двохтисячний рік.

ІІ варіант

Рівень 1

1. Усі слова є іменниками в рядку

А. Двійка, натроє, втікач

Б. Тримати, подвоєний, із-за

В. Знахідка, четвірка, накопичувач

Г. Пожовкле, телефон, морозиво

2. Чоловічий рід мають усі іменники варіанта

А ступінь, балет, аташе, вісь

Б запис, галузь, нежить, гіпс

В збір, торнадо, шинель, стен

Г важіль, грань, дріб, ідальго

Д ячмінь, тюль, колібрі, висип

3. Жіночий рід мають усі іменники варіанта
А бандероль, бутель, цеце, УПА
Б ГЕС, коала, фланель, заполоч
В НЛО, повінь, лазур, боржомі
Г спіраль, латинь, СБУ, кольрабі
Д провесінь, ЕОМ, деталь, плащ

4. Середній рід мають усі іменники варіанта
А турне, ягня, весілля, Дніпро
Б дівча, збіжжя, бароко, меню
В немовля, плем’я, рілля, філе
Г теля, куля, мартіні, авокадо
Д пальто, канапе, віче, салямі

5.  Спільний рід мають усі іменники варіанта
А незграба, суддя, тренер, сирота

 Б нероба, забіяка, юрист, бідолаха
В староста, професор, зануда, базіка
Г ледащо, лівша, рева, листоноша
Д ябеди, замазура, вельможа, роззява

6. Правильно поєднано всі прикметники з іменниками в рядку
А старовинний Осло, духмяне какао, яскраве кімоно
Б львівська пані, надокучлива цеце, смачне кольрабі
В вітальний туш, рожевий фламінго, малий нікчема
Г яскрава гуаш, цікаве інтерв’ю, прозора шампунь
Д заквітчана Умань, вчена ступінь, другий степінь

 7. До другої відміни належать усі іменники варіанта
А поріг,брокер, день, тюль
Б вікно, пальто, метро, мило
В барліг, брат, курінь, путь
Г хмарище, кіно, колесо, дерево
Д буття, зайченя, волосся, щастя

8. Прочитайте фрагмент поезії. Укажіть, скільки в цьому фрагменті іменників мішаної групи.
 


Садок вишневий кало хати,
Хрущі над вишнями гудуть,
Плугатарі з плугами йдуть,
Співають ідучи дівчата,
А матері вечерять ждуть.

А 1
Б 2
ВЗ
Г 4
Д 5


9. Форму кличного відмінка утворено НЕПРАВИЛЬНО в рядку
А Оксано Миколаївно
Б пане Президенте
В колего Ковальчук
Г сестро Іринко
Д Юріє Петровичу

10. Граматичну помилку допущено в рядку
А загін партизан
Б мальовничих сіл
Б четверо грузинів
Г яскравих сузір’їв
Д стійкість болгар

11. Закінчення -ей у родовому відмінку множини мають усі іменники рядка
А поле, миттєвість, печаль
Б біль, магістраль, постіль
Б продаж, скрижаль, річ
Г гроші, діагональ, вісь
Д суддя, сповідь, суміш

12.  НЕМАЄ помилки в рядку
А спілкуватися з Бучаком Остапом Ігоровичом
Б звернутися до Василенко Йосипа Богдановича
В відвідати Петриняк Любославу Андрієвну
Г гостювати в Чижа Володимира Карповича
Д допомогти Васюті Оксані Станіславівній

Рівень 2

2.1 До відносних належать усі прикметники варіанта
А докладний, музейний, сіруватий
Б систематичний, окремий, веселий
В колективний, заочний, біологічний
Г триколірний, прохолодний, річковий
Д молочний, комп’ютерний, голий

2.2 За допомогою суфікса -ов- утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А полин, спориш
Б парча, тайга
В велюр, плече
Г береза, овоч
Д черешня, ніж

2.3 За допомогою суфікса -ев- (-єв-) утворюються прикметники від усіх іменників рядка
А айстра, промінь
Б корал, тиждень
В соя, адреналін
Г корінець, банан
Д фарш, чебрець

2.4  Помилку в написанні прикметникового суфікса допущено в рядку
А тестовий, ялицевий, щупальцевий
Б больовий, нафталіновий, паровий
В шпильовий, круговий, аґрусовий
Г помаранчевий, рожевий, нулевий
Д мохеровий, суттєвий, нордовий

2.5 Літеру и на місці пропуску необхідно писати в усіх словах рядка
А цин..чний, драмат..чний, синтакс..чний
Б романт..чний, цикл..чний, афорист..чний
В діалог..чний, пневмат..чний, істор..чний
Г морфолог..чний, гран..чний, блискав..чний
Д електр..чний, полун..чний, вампір..чний

2.6 Помилку в написанні прикметника допущено в рядку
А Оліна презентація
Б матусина казка
В Маріїна подорож
Г батьків подарунок
Д сестриччина допомога

2.7 Форми ступенів порівняння можна утворити від усіх прикметників рядка
А дзвінкий, білий, суворий
Б русявий, бідний, чесний
В затемний, глибокий, молодий
Г товстий, білосніжний, гладкий
Д живий, рідний, дружний

2.8 Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А легший, якнайпотрібніший, найбільш серйозний
Б менш цінний, самий свіжий, найбільш розкішний
В більш рішучіший, найкоротший, щонайдовший
Г архіважливий, наймиліший, найменш освічений
Д вразливіший, теплолюбніший, найщасливіший

2.9  Чи МОЖНА замінити варіантом у дужках прикметник у словосполученні
А на березовому (березовім) стовбурі

Б на кам’яному (кам’янім) парапеті
В у дрімучому (дрімучім) лісі
Г на рожевому (рожевім) тлі
Д головному (головнім) доповідачеві

2.10 Правильно утворено форми ступенів порівняння прикметників у рядку
А більш глухий, найтемніший, найбільш вишуканий
Б найвеличнішнй, найкривіший, щонайгрізніший
В менш чистіший, менш стриманий, більш чуйний
Г щонайгірший, найбільш сором’язливий, найстарший
Д найбільш готовий, предобріший, якнайцікавіший

2.11 До присвійних належать обидва прикметники в словосполученнях
А собачий нашийник, сусідове авто

Б вчительська порада, ліричний герой
В батькова аптека, чоловічий костюм
Г соколине пір’я, вороже ставлення
Д чоловікові слова, перелітні птахи

2.12 Позначте рядок, у якому всі прикметники пишуться через дефіс

 А. прозоро/жовті, сіро/зелений, дво/поверховий

Б. широко/плечий, сліпучо/білий, рожево/блакитний

В. науково/дослідний, круто/рогий, двохсот/тонний

Г. кисло/солодкий, гірко/солоний, північно/західний

Рівень 3

3.1  Допущено помилку у відмінюванні числівника
А шестидесяти семи
Б сороха вісьмома
В на двохстах п’яти
Г вісімдесятьма одним
Д чотириста дві

3.2 Помилково узгоджено числівник з іменником у словосполученні
А п’ятеро друзів
Б півтора аркуша
В півтораста гривень
Г вісім кілограмів
Д три професора

3.3 Порушено граматичну норму на позначення часу в рядку
А рівно одинадцята
Б п’ять хвилин після двох
В за двадцять сьома
Г чверть на третю
Д десять по першій

3.4 З’ясуйте, скільки займенників у цьому уривку.
 


Донецький кряж, і терикони, і степи,
І тополятам на алеї дуже тісно.
Я ж Україноньку молю: «Не відлюби
Оцю мою малесеньку вітчизну!»

А 3
Б 4
В 5
Г 6
Д 8


3.5 Разом треба писати всі займенники рядка
А будь/з/ким, аби/хто, де/який
Б де/хто, де/кого, будь/у/кого
В бозна/чому, аби/якій, ні/що
Г ні/ким, аби/що, де/котрий
Д ні/за/ким, ні/перед/чим, яке/сь

3.6 Усі займенникові форми написано правильно в рядку
А в декого, будь-до чого, бозна-що, ні з ким
Б де-який, де з ким, на чийомусь, абиякий
В аби-яка, якась, казна з ким, будь-що
Г з будь-чим, будь із чим, ніякий, казна-чий
Д ні про що, бозна якого, хтозна-кого, у декого

3.7 Присвійний займенник виділено в кожному рядку, ОКРІМ
А врахувати його побажання
Б схвалити мою пропозицію
В запросити її на спектакль
Г ваше ставлення до гостей
Д наша співпраця триватиме

3.8  Позначте рядок, у якому допущено помилку:

А п’ятеро, двадцять п’ятий, п’ятнадцятий, одна

Б  друга семеро, сім восьмих,сімдесят, сімнадцятий

В  кількасот, кільканадцять, декілька, багато

Г п’ятидесяти, три, шести десяти, однією третьою

3.9  Позначте правильну відповідь на запис “Скільки разів 10 міститься в 187?”

А. Скільки разів 10 міститься в ста вісімдесятьох семи?

Б. Скільки разів десять міститься в ста восьмидесяти семи?

В. Скільки разів десять міститься в ста вісьмидесяти сімох?

Г. Скільки разів десять міститься в сто вісімдесят семи?
3.10  Яку синтаксичну функцію виконує виділений числівник у реченні.

Одним пальцем і голки не вдержиш (Н. творч.).

А. підмет;

Б. присудок;

В. додаток;

Г. означення.

3.11 У якому реченні всі виділені слова – числівники?

А. На тисяча дев’ятсот сорок сьомій рік було назв, утворених від імені Іван, понад

триста, від імені Петро – щось до чотирьохсот!
   Б. Сто років – це ж дуже багато, а він кілька сотень років прожив

В. Мені приходять телеграми, мені сповнилося тільки двадцять п’ять

Г. Старий дуб жив уже багато-багато років

3.12 Знайдіть речення, у якому виділений займенник є частиною складеного іменного

присудка

А. Шукайте цензора в собі

Б. Я був не я. Лиш мрія, сон

В.І кожний з нас те знав, що слави нам не буде

Г. Життя людське багатогранне, і кожна його пора по-своєму прекрасна

Рівень 4

1) Провідміняти словосполучення три з половиною місяці, двадцять чотири і п’ять десятих відсотка, тисяча дев’ятсот тридцять восьмий переможець.

2) Скласти міні-твір (7-10 речень) використовуючи слова ранчо, собака, двохтисячний рік.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1.  Alla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Скрипник Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 жовтня 2019
Переглядів
31797
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку