Контрольна робота з теми «Літературні казки»
1 варіант
І рівень
1.Який характер мала Хуха?
А) Злий, зухвалий; Б) непосидющий, ледачий;
В) лагідний, слухняний; Г) грубий, примхливий.
2. Як Хухи називають людей?
А) «Вищі створіння»; Б «люди»;
В «господарі»; Г «істоти»
3. Чому немає Хух – болотянок?
А) Бо Хухи не люблять вогкого;
Б) бо їм не подобається ця назва;
В) бо вони так далеко не селяться;
Г) бо вони є лише лісові
4.Як називалася країна, де царював Плаксій?
А Сльозограй;
Б Плаксивий край;
В Сльозолий;
Г Плакса.
5. З чим порівнюється голова царя Плаксія?
А) 3 бочкою; Б) з кавуном;
В) з м'ячем; Г з глечиком.
6. Що було заборонено в цій казковій країні?
А) Розмовляти; Б) кричати;
В) плакати; Г) сміятися
7.Що відрізняло Алю від інших дітей?
А) Вона нічого не могла доробити до кінця;
Б) вона була дуже розумна;
В) вона була зовсім непосидюча;
Г)вона була звичайною дівчинкою.
8. Як вона вишила подарункового рушничка для бабусі?
А) Повністю, з гарним квітковим візерунком;
Б) вишила лише половину рушника;
В) поставила лише один хрестик;
Г) вишила кілька квіточок.
9. Кого побачила Аля у своїй кімнаті?
А) Домовика у старій одеж
Б) маленького чоловіка в величезних черевиках;
В) невідому істоту в чудернацькому костюмі;
Г) кролика в маленькому капелюсі.
10.Народний вислів «мов полуда з очей спала» в казці І. Франка «Фарбований Лис» вжито під час розповіді про те, як
А) Лис пробирався на базар;
Б) Лис під час концерту заспівав по-лисячому;
В) Лис, просидівши день у бочці, чкурнув до лісу й заснув у норі;
Г) Лис потрапив до бочки з фарбою
ІІ рівень
1. З՚єднайте частини прислів՚їв
1.згода будує а) а розум ще далі
2.око бачить далеко б) а на людину, як робить
3. злий плаче від заздрості, в) а незгода руйнує
4. На дерево дивись, г) а добрий – від радості
2.Відгадайте загадки
Махнула птиця крилом – закрила півсвіту чорним рядном
Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі
ІІІ рівень
Опишіть життєву ситуацію, в якій можна було б вжити приказку «Товкти воду в ступі»
ІV рівень
Напишіть твір-мініатюру на тему «Що треба робити, щоб не опинитися в країні Недоладії»
Контрольна робота з теми «Літературні казки»
2 варіант
І рівень
1. Яке нещастя трапилося одного дня в хліві?
А) Коза заплуталась у сітку;
Б) господар забув нагодувати худобу;
В) кози втекли до лісу; Г) хлів зруйнували.
2. З ким потоваришувала Моховинка?
А) 3 дітьми господаря;
Б) з дідом-лісорубом;
В) з домашніми комахами;
Г) з господарем та його дружиною.
3.Чому Моховинці довелося повернутись до лісу?
А) Дід-лісоруб поранив її;
Б) господар прогнав її;
В) рідні дуже сумували за нею
Г) тому що скінчилась зима.
4. Як потрапити в цю чарівну країну?
А) Блукати лісом до цілковитої утоми;
Б) уявити її уві сні;
В) закликати перед сном Лоскотона;
Г) сховатися в шафі та знайти таємні дверцята.
5.Як Аля допомогла недоладянам?
А) Доробила все, що було недороблено;
Б)перемогла Першого Недорадника;
В) прогнала з країни Недочеревика;
Г) допомогла Недоладьку завоювати трон.
6. Що насамперед зробила Аля, повернувшись додому?
А) Попросила вибачення в бабусі;
Б) розповіла про свої пригоди друзя;
В) написала листа недоладянам;
Г) домалювала голову Першому Недораднику.
7. Що трапилося з Першим Недорадником?
А) Втік на пошуки свого шолома;
Б) помер від горя;
В) зник;
Г) став новим правителем Недоладії
8.Яку квіточку нагадувало личко Хухи-Моховинки? (В. Королів-Старий. «Хуха-Моховинка»)
А) пролісок; Б) фіалку; В) братки; Г) троянду
9.Де жила Моховинка після того, як злий дід зруйнував її оселю?
А) у підвалі; Б) у хліві; В) на горищі; Г) у сінях
10 Лиса Микиту з казки «Фарбований Лис» покарали за
А) обман;
Б) жорстокість;
В) жадібність;
Г) хвалену мудрість
ІІ рівень
1.З՚єднайте частини прислів՚їв
1 дерево міцне корінням а) але й свій розум май
2 око бачить далеко, б) а людина родом і народом
3 людей питай, в) як вилетить – не піймаєш
4 слово – не горобець г) а розум ще далі
2.Відгадайте загадки
Махнула птиця крилом – закрила півсвіту чорним рядном
Сидить дівчина в коморі, а коса її надворі
ІІІ рівень
Опишіть життєву ситуацію, в якій можна було б вжити приказку «Курям на сміх»
ІV рівень
Напишіть твір-мініатюру на тему «Чому мене навчила Хуха-Моховинка»
Контрольна робота з теми «Літературні казки»
3 варіант
І рівень
1. Як мудрий і досвідчений Хо-Суковик порадив Моховинці рятувати свою домівку?
А) Атакувати лісоруба зграєю Хух;
Б) покликати на допомогу лісника;
В) перенести домівку до іншого дерева;
Г) звернутися за допомогою до лісових мешканців.
2. Де Моховинка знайшла собі нову домівку?
А) її запросили до себе рідні; Б) в іншому дереві в лісі;
В) у домі лісника; Г) у хліві на узліссі.
3. Чим годувалась Моховинка в новому домі?
А) Недоїдками; Б) крихтами хліба;
В) медом; Г) сіном.
4. Хто врятував Лоскотона?
А) Батраки й робітники; Б) діти, що хотіли сміятися;
В) таємно закохана в нього дочка Плаксія;
Г) син Плаксія.
5. Що трапилось з царем Плаксієм після звільнення Лоскотона?
А) Лопнув від заздрощів; Б) помер від сміху;
В) втопився в своїх сльозах; Г) втік до іншої країни.
6. Куди поділися діти Плаксія після смерті батька?
А) Залишилися царювати по черзі;
Б) почали жити радісно разом з Лоскотоном;
В) померли від сміху; Г) втекли до чужих країн.
7. Чому перший Недорадник носив лицарський шолом?
А) Йому це подобалось; Б) він був лицарем;
В) у нього не було іншого капелюха;
Г) у нього не було голови.
8. Що знайшла Аля в домі Недочеревика?
А) Двері, які вели до її кімнати;
Б) інструкцію з повернення додому;
В) свої втрачені речі; Г) голову Першого Недорадника.
9. Чому не працював годинник на головній площі Недограду?
А) Не вистачало хвилинної стрілки;
Б) не вистачало годинної стрілки;
В) був зламаний годинниковий механізм;
Г) циферблат було пошкоджено.
10.Народний вислів «мов полуда з очей спала» в казці І. Франка «Фарбований Лис» вжито під час розповіді про те, як
А) Лис пробирався на базар;
Б) Лис під час концерту заспівав по-лисячому;
В) Лис, просидівши день у бочці, чкурнув до лісу й заснув у норі;
Г) Лис потрапив до бочки з фарбою
ІІ рівень
1.З՚єднайте частини прислів՚їв
1.згода будує а) а розум ще далі
2.око бачить далеко б) а на людину, як робить
3. злий плаче від заздрості, в) а незгода руйнує
4. На дерево дивись, г) а добрий – від радості
2.Відгадайте загадки
Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках
Ой за лісом за пралісом золота діжа сходить
ІІІ рівень
Опишіть життєву ситуацію, в якій можна було б вжити приказку «Товкти воду в ступі»
ІV рівень
Напишіть твір-мініатюру на тему «Що треба робити, щоб не опинитися в країні Недоладії»
Контрольна робота з теми «Літературні казки»
4 варіант
І рівень
1. Коли Хухи змінюють місце проживання?
А) Постійно, бо вони кочують з місця на місце;
Б) коли вони облюбують інше місце;
В) ніколи, бо вони з роду в рід живуть по одних і тих самих місцях;
Г) коли щось зруйнує їхню домівку.
2. Хто доглядав за бором, у якому жила Моховинка?
А) Лісник; Б) інші Хухи; В) лісоруб; Г) лісовик.
3. Що насправді побачила Моховинка, прокинувшись одного дня?
А) Імлу;
Б)густий туман;
В) перший сніг;
Г) срібну пелену.
4. Чому всі сміялися після візитів Лоскотона?
А) Він розповідав смішні історії;
Б) він усіх лоскотав;
В) він пародіював Плаксія;
Г) він показував фокуси.
5. Хто впіймав Лоскотона?
А) Капітан Макака; Б) гвардійці-сльозівці;
В) син Плаксун; Г) цар Плаксій.
6. Яку саме дочку цар Плаксій віддав тому, хто упіймав Лоскотона?
А) Вай-Вай;
Б) Плакоту;
В) Нудоту;
Г) Сльозолийку.
7. Хто першим зустрівся дівчинці в дивній країні?
А) Песики з рюкзаками;
Б) котики в чоботях;
В) кролики в окулярах;
Г) рибки під парасольками.
8. Як називалась країна, до якої потрапила Аля?
А) Недоладія; Б) Недоділанія;
В) Недоробія; Г) Недопрація.
9. Хто був правителем диво-країни?
А) Недороб Десятий; Б) Недоділь Десятий;
В) Недороль Десятий; Г) Недоноль Десятий.
10 Лиса Микиту з казки «Фарбований Лис» покарали за
А) обман;
Б) жорстокість;
В) жадібність;
Г) хвалену мудрість
ІІ рівень
1.З՚єднайте частини прислів՚їв
1 дерево міцне корінням, а) але й свій розум май
2 око бачить далеко, б) а людина родом і народом
3 людей питай, в) як вилетить – не піймаєш
4 слово – не горобець г) а розум ще далі
2.Відгадайте загадки
Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках
Ой за лісом за пралісом золота діжа сходить
ІІІ рівень
Опишіть життєву ситуацію, в якій можна було б вжити приказку «Курям на сміх»
ІV рівень
Напишіть твір-мініатюру на тему «Чому мене навчила Хуха-Моховинка»