Тестові завдання для узагальнення знань учнів
з теми «Людина в соціокультурному просторі»
І варіант
1. Вони тривалий час можуть бути сталими, а можуть змінюватись і навіть зникати:
А) упередження
Б) думки
В) стереотипи
Г) погляди.
2. Співвіднести малюнки й типи спілкування
А). Б).
В). Г).
3. Джерелами конфліктів є:
А) відмінність інтересів
Б) нестача ресурсів
В) насущні потреби
Г) вірні всі варіанти.
4. Визначити ознаки демократичного стилю спілкування
А). довіра
Б). повага
В). невтручання
Г). пригнічення самостійності й ініціативи
Д). орієнтація на самоорганізацію
Є). диктат
Ж). низький рівень вимог
5. Спостерігач, який має вплив на конфлікт з метою його розв’язання – це:
А) наглядач
Б) адвокат
В) посередник
Г) суддя
6. Процес взаємодії між людьми, у якому відбувається обмін діяльністю, інформацією, досвідом, цінностями й навичками, результатами праці – це…
А). комунікативність
Б). культура
В). спілкування
Г). комунікація
7. Що є важливим елементом структури сучасних суспільств?
А). соціальний інститут
Б). середній клас
В). згуртованість
Г). солідарність
8. Які є базові соціальні цінності?
А). соціальна згуртованість, відповідальність, солідарність.
Б). громадянські права, соціальна згуртованість, відповідальність.
В). соціальна згуртованість, відповідальність, свобода.
Г). соціальна згуртованість, відповідальність, людська гідність
9. Вкажіть причини існування соціальної нерівності. Оберіть три відповіді:
А). стратифікація
Б). велика кількість осіб пенсійного віку
В). низький рівень морального розвитку
Г). відсутність прагнення порозуміння
Д). велика кількість представників різних етнічних груп, віросповідань
10. Визначте, до якого типу причин зародження конфліктів можна віднести подану ситуацію.
Ви бажаєте піти ввечері із друзями у кіно, а ваша молодша сестричка просить відвести її на каток.
11. Поясніть, чому людина не може існувати без спілкування?
Тестові завдання для узагальнення знань учнів
з теми «Людина в соціокультурному просторі»
ІІ варіант
1. Несправедлива, хибна думка, яка з’являється щодо будь-кого або чого-небудь заздалегідь, без ознайомлення, та пов’язане з нею відповідне ставлення;:
А) упередження
Б) думки
В) стереотипи
Г) погляди.
2. Співвіднести фрази вербального спілкування із жестами невербального
3. Втілення негативних стереотипів і упереджень щодо інших культур та їхніх носіїв у дії, спрямовані проти них, веде до:
А) асиміляції
Б) компромісу
В) дискримінації
Г) уніфікації.
4. Які навички необхідні для ефективного спілкування
А). агресивність
Б). доброзичливість
В). уміння слухати
Г). уміння знайомитися
Д). адекватна реакція на критику
Є). низький рівень вимог
5. Існують такі основні способи подолання конфлікту:
А) конкуренція та співробітництво
Б) пристосування та компроміс
В) ухиляння
Г) вірні всі варіанти.
6. Ієрархічно впорядкована сукупність індивідів, соціальних груп, спільнот, організацій, інститутів, об’єднаних стійкими зв’язками та відносинами – це…
А). соціальна стратифікація
Б). соціальна структура
В). соціальна згуртованість
Г). соціальний інститут
7. Що вважають вирішальним фактором суспільного розвитку?
А). соціальна солідарність
Б). соціальна відповідальність
В). соціальна згуртованість
8. Які групи населення мають дестабілізуючий вплив на соціальну структуру суспільства?
А). маргінали
Б). люди пенсійного віку
В). люмпени
Г). середній клас
9. Оберіть види вербальної комунікації
А). діалог
Б). жести
В). рух людини
Г). міміка
Д). монолог
Є). полілог
10. Визначте, до якого типу причин зародження конфліктів можна віднести подану ситуацію.
Ви з сусідом / сусідкою по парті отримали один підручник для занять на уроці.
11. Поясніть, яким чином забобони впливають на життя людини?