Мета:перевірити рівень засвоєння учнями знань змісту основних понять з теми подібність трикутників, якість сформованих умінь розв’язувати задачі на використання ознак подібності та вивчені співвідношення у колі.
Тип уроку: контроль рівня засвоєння знань та вмінь.
Наочність та обладнання: картки.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Зібрати зошити з виконаною домашньою роботою.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
Метою контрольної роботи є демонстрація учнями своїх навчальних досягнень.
ІV. Умова тематичної контрольної роботи
Варіант 1.
1º. Які з наведених наборів відрізків є сторонами подібних трикутників?
А |
Б |
В |
Г |
4м, 6м, 9м і 12м, 18м, 36м |
3м, 5м, 6м і 6м, 10м, 12м |
3м, 4м, 5м і 15м, 12м, 25м |
11м, 13м, 15м і 5,5м, 6,5м, 9м |
2º. На рисунку МN || АС. Знайти АМ, якщо АВ = 6см, МN = 4см, АС = 12см.
А |
Б |
В |
Г |
2см |
4см |
3см |
Визначити неможливо |
3•. Сторони трикутника дорівнюють 10см, 16см і 18см. Знайдіть сторони подібного трикутника, різниця найбільшої і найменшої сторін якого дорівнює 24см.
4•. У трапеції АВСD АD || ВС, О – точка перетину діагоналей, АО = 2см, ОС = 5см, АС + ВD = 14см. Знайти АС.
5••. Хорда, довжиною 30см перпендикулярна до діаметра і ділить його на відрізки різниця між якими 40см. Обчисліть радіус кола.
Варіант 2.
1º. Які з наведених наборів відрізків є сторонами подібних трикутників?
А |
Б |
В |
Г |
4м, 6м, 9м і 12м, 18м, 27м |
3м, 5м, 6м і 7м, 10м, 12м |
5м, 4м, 5м і 15м, 12м, 25м |
10м, 13м, 17м і 5м, 6,5м, 9м |
2º. На рисунку КL || ВС. Знайти LC, якщо АС = 24см, КL = 3см, ВС = 12см.
А |
Б |
В |
Г |
6см |
4см |
18см |
Визначити неможливо |
3•. Сторони трикутника відносяться, як 5 : 4 : 2. Знайдіть сторони подібного трикутника, сума найбільшої і найменшої сторін якого дорівнює 21см.
4•. У трапеції АВСD АD || ВС, О – точка перетину діагоналей, АО = = 6см, СО = 4см, середня лінія трапеції 10см. Знайдіть основи трапеції.
5••. Хорда, перетинаючи другу хорду, ділить її на відрізки 20см і 4см, і в свою чергу ділиться нею на відрізки, різниця між якими 2см. Обчисліть довжину першої хорди.
Варіант 3.
1º. Які з наведених наборів відрізків є сторонами подібних трикутників?
А |
Б |
В |
Г |
4м, 6м, 9м і 12м, 18м, 8м |
14м, 21м, 28м і 2м, 3м, 4м |
7м, 10м, 9м і 15м, 42м, 20м |
11м, 13м, 15м і 55м, 65м, 12м |
2º. На рисунку МN || АС. Знайти АМ, якщо АВ = 30см, МN = 5см, АС = 25см.
А |
Б |
В |
Г |
6см |
5см |
24см |
Визначити неможливо |
3•. Сторони трикутника дорівнюють 13см, 14см і 15см. Знайдіть сторони подібного трикутника, сума найбільшої і найменшої сторін якого дорівнює 84см.
4•. У трапеції АВСD АD || ВС, О – точка перетину діагоналей. Основи трапеції 3см і 12см, а діагональ АС = 10см. Знайти АО і ОС.
5••. Хорда, довжиною 30см перпендикулярна до діаметра і ділить його на відрізки у відношенні 1 : 9. Обчисліть радіус кола.
Варіант 4.
1º. Які з наведених наборів відрізків є сторонами подібних трикутників?
А |
Б |
В |
Г |
3м, 6м, 9м і 11м, 18м, 18м |
3м, 5м, 7м і 6м, 10м, 12м |
2м, 4м, 5м і 15м, 12м, 24м |
11м, 12м, 13м і 22м, 24м, 26м |
2º. На рисунку КL || ВС. Знайти LC, якщо АС = 30см, КL = 3см, ВС = 18см.
А |
Б |
В |
Г |
24см |
5см |
25см |
Визначити неможливо |
3•. Сторони трикутника відносяться, як 7 : 2 : 6. Знайдіть сторони подібного трикутника, різниця найбільшої і найменшої сторін якого дорівнює 21см.
4•. У трапеції АВСD АD || ВС, О – точка перетину діагоналей, ВD = 5см, основи 12см і 16см. Знайдіть АО і ОС.
5••. Хорда довжиною 24см, перетинаючи другу хорду, ділить її на відрізки 10см і 8см. Обчисліть довжину відрізків першої хорди.
VІ. Підсумки уроку
Роздати учням для опрацювання вдома копії правильних розв’язань завдань контрольної роботи.
VІІ. Домашнє завдання
Виконати аналіз контрольної роботи.
Повторити матеріал про прямокутні трикутники.
1