Контрольна робота №5. Поетичне бачення світу
І варіант
а) з політикою; б) з філософією та мистецтвом; в) з наукою
2. Що нового відкривають для людей хайку М.Басьо?
а)нові невідомі країни; б) красу, яка поруч; в) дивовижних тварин
3. Літературний псевдонім Мацуо Басьо
а) «бананове дерево»;б) «пальмова алея»; в) «кокосове дерево»
4. Р.Бернса називають національним поетом...
а) Англії;б) Ірландії;в) Шотландії
5. Твір “Моє серце в верховині” Р. Бернса за жанром є:
а) хайку; б) поемою; в) ліричним віршем
6. Який художній прийом використовує Р.Бернс в рядках
Прощавайте, сині гори, білії сніги.
Прощавайте, темні звори й світлії луги!
а) антитеза; б) порівняння ;в) алегорія
7. Які віршовані рядки належать Г. Лонгфелло:
а) «Запаліть люльки на згоду/ І живіть навік братами!»;
б) «Моє серце в верховині, де б не був я сам»;
в) «В мандрах весь і вмру/Вітер в душу наганя холод і журу»
8. Міфи якого народу використав Г. Лонгфелло у своєму творі
«Пісня про Гайавату»?
а) англійців; б) американців; в) північноамериканських індіанців
9. Що означає ім’я Гітчі-Маніто у індійській міфології:
а) «Великий воїн»; б) «Владика Життя»; в) «Великий індіанець»
10. Що означає вислів «люлька згоди»?
а) укладання домовленостей; б) укладання миру; в) укладання торгових відносин
11. Ліричним героєм називають героя:
а) пригодницького роману; б) вірша; в)різдвяної повісті
.
12.Ліро-епічний віршований твір, у якому зображені значні події і яскраві
характери, а розповідь героїв супроводжується розкриттям авторських
переживань і роздумів – це…
а) повість; б) оповідання; в) поема
13.Які художні засоби використав Р. Берне у вірші «Моє серце в верховині...»? (1б.)
14. Хто,з якого приводу і в якому творі говорить: (1б.)
Ваша сила тільки в згоді,
А безсилля – в ворожнечі!
15. Визначте ідею вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині...» (1б.)
16. Чому «Пісня про Гайавату» Г.Лонгфелло стала популярною в усьому світі?
Чи можна вважати її сучасним твором? (1б.)
17. Напишіть твір-мініатюру на тему : «Картини рідного краю у вірші Р.Бернса «Моє
серце в верховині» (2б.)
Контрольна робота №5. Поетичне бачення світу
ІІ варіант
а) історичні образи; б) образи природи; в) образ батьківщини
2. Мацуо Басьо жив:
а) у ХVІ ст.; б) у ХVІІ ст.; в) у ХVІІІ ст.
3. Які віршовані рядки належать Мацуо Басьо:
а) «Запаліть люльки на згоду/ І живіть навік братами!»;
б) «Моє серце в верховині, де б не був я сам»;
в) «В мандрах весь і вмру/Вітер в душу наганя холод і журу»
4. Що нового відкривають для людей хайку М.Басьо?
а) нові невідомі країни; б) красу, яка поруч; в) дивовижних тварин
5.Вірш «Моє серце в верховині…» написаний:
а) на замовлення редакції газети; б) як результат мандрів поета;
в) як національний гімн
6. Який художній прийом використовує Р.Бернс в рядках
Прощавайте, сині гори, білії сніги.
Прощавайте, темні звори й світлії луги!
а) порівняння; б) гіпербола; в) епітет
7. Які віршовані рядки належать Р. Бернсу:
а) «Запаліть люльки на згоду/ І живіть навік братами!»;
б) «Моє серце в верховині, де б не був я сам»;
в) «В мандрах весь і вмру/Вітер в душу наганя холод і журу»
8. Г. Лонгфелло є представником літератури:
а) американської; б) англійської; в) шотландської
9. Гітчі-Маніто закликав:
а) закопати зброю; б) виготовити зброю; в) взяти в руки зброю
10. Гітчі-Маніто подивися на ворожнечу між племенами:
а)тихо і ласкаво; б) сердито, з ненавистю; в) зверхньо, байдуже
11. Твір “Пісня про Гайавату” Г. Лонгфелло за жанром є:
а) ліричним віршем; б) поемою; в) хайку
12. Характерними ознаками віршованої мови:
а) метафори та порівняння; б) епітети, уособлення; в) рима та ритм
13. В якому з вивчених поетичних творів розповідається про вірування,
обряди та звичаї індіанців ?
14. Кого з вивчених поетів називають національним символом Шотландії?
15. Яким почуттям сповнений ліричний герой поезії «Моє серце в верховині»
Р.Бернса?
16. Дайте визначення поняття «ліричний герой».
17. Напишіть твір-мініатюру на тему «Чим мені подобаються хайку М. Басьо».