Українська мова 5 клас
Контрольна робота з теми “Пряма мова. Діалог”
У завданнях 1-6 оберіть ОДНУ правильну відповідь (по 0,5 за кожну правильну відповідь - усього 3 бали)
1. Пряма мова - це
а) висловлювання певної особи;
б) це чуже мовлення, передане дослівно, без змін;
в) приблизно передане висловлювання певної особи.
2. Пряма мова береться
а) в лапки; б) в дужки; в) в тире з обох боків.
3. Діалог - це
а) зв’язне висловлювання однієї особи;
б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
в) слова, які вказують, кому належить пряма мова.
4. Репліка - це
а) слово, яке називає особу, яка бере участь у діалозі;
б) заключні слова кожного з діалогів;
в) слова одного з учасників діалогу.
5. У реченні Казав пан: «Кожух дам!» слова кожух дам є:
а) вставними словами;
б) словами автора;
в) прямою мовою.
6. Висловлювання - Поїхали з нами, бабусю! - Ніколи, синку, їхать, треба йти! – відказала бабуся.
а) є реченням з прямою мовою;
б) є діалогом із двох реплік;
в) є діалогом із трьох реплік.
7. Скласти схеми речень з прямою мовою. (2 бали)
Світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля».
«Ти бачив мальовничі й чарівні Карпати?» - запитала Леся.
8. Поставити розділові знаки у поданому діалозі (2 бали)
Мамо татку До нас колядники йдуть закричали діти
Дядьку пустіть козу в хату
Холоду напустите Та й хата маленька
Та й наша коза маленька – в щілинку влізе
То заходьте
9. Перебудуйте речення так, щоб замість них були речення з прямою мовою і словами автора (2 бали)
Я запитав товариша, чи він піде в бібліотеку. Мама попросила Максима, щоб він купив хліба.
10. Зробити синтаксичний розбір речення
(Розставити розділові знаки, підкреслити головні і другорядні члени речення, надписати над кожним словом, яка це частина мови) .(3 бали)
Книжки дарують людям і мудрість і мужність.