Контрольна робота
Лексикологія
Варіант І
Початковий рівень
1. У переносному значенні вжито всі виділені слова в рядку:
а) холодний погляд, спадає вечір, рожеві мрії;
б) ніс людини, теплий погляд, телефонувати другові;
в) грати на скрипці, запашний коровай, солодкий спів.
2. Синонімічний ряд утворюють слова:
а) гарний, красивий, вродливий;
б) темний, чорний, білий;
в) оспівувати, співати, возвеличувати.
3. Антоніми є в прислів’ях:
а) Любиш кататися — люби і саночки возити.
б) Багато диму — мало тепла.
в) Друг пізнається в біді.
Середній рівень
4. Омоніми використано в рядку:
а) людина стогне – земля стогне;
б) чисте поле – просо поле;
в) крило птаха – крило літака.
5. Лексичну помилку допущено в рядку:
а) перегорнути сторінку;
б) сусідський півень;
в) освічена вулиця.
6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:
а) абрикос, балет, голос;
б) голова, ручка, корінь;
в) летіти, огірок, ходити.
Достатній рівень
7. Знайдіть антоніми і запишіть їх парами.
Йти, солодкий, рано, бідний, багатий, стояти, гіркий, пізно.
8. Доберіть синоніми та антонім до виділеного слова в реченні.
Оксанка говорила з Оленкою тихо.
Високий рівень
9. Складіть два речення зі словом золотий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному.
Контрольна робота
Лексикологія
Варіант ІІ
Початковий рівень
1. У переносному значенні вжито всі виділені слова в рядку:
а) відкритий характер, глибока печаль, висока тополя;
б) тепле слово, солодка цукерка, тверда рука;
в) білий сніг, теплий одяг, холодний погляд.
2. Синонімічний ряд утворюють слова:
а) швидко, хутко, мерщій;
б) пейзаж, краєвид, картина;
в) ласка, ласкавий, ніжний.
3. Антоніми є в прислів’ях:
а) Камінь, що котиться, мохом не обростає.
б) Тепло, світло і мухи не кусають.
в) Багатому свято, а бідному діла багато.
Середній рівень
4. Омоніми використано в рядку:
а) золота голова – золотий перстень;
б) крило птаха – крило літака;
в) степова чайка – козацька чайка.
5. Лексичну помилку допущено в рядку:
а) музична школа;
б) освітлена вулиця;
в) парове молоко.
6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:
а) ручка, голова, крило;
б) ноутбук, кран, артист;
в) бігти, корінь, автобус.
Достатній рівень
7. Знайдіть антоніми і запишіть їх парами.
Ледарювати, говорити, плакати, відкрити, мовчати, працювати, сміятися, закрити.
8. Доберіть антоніми та синонім до виділеного слова в реченні.
Петрик з Максимом швидко бігли вулицею.
Високий рівень
9. Складіть два речення зі словом солодкий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному.