Тест. Контрольна робота "Лексикологія"

Про матеріал
Конспект уроку 5 клас. Контрольна робота з теми: "Лексикологія" Контрольна робота містить чотири рівні. Початковий та середній рівні мають 6 тестових питань, достатній два питання, високий рівень містить творче завдання
Перегляд файлу

Контрольна робота

Лексикологія

 

Варіант І

Початковий рівень

1. У переносному значенні вжито всі виділені слова в рядку:

а) холодний погляд, спадає вечір, рожеві мрії;

б) ніс людини, теплий погляд, телефонувати другові;

в) грати на скрипці, запашний коровай, солодкий спів.

 

2. Синонімічний ряд утворюють слова:

а) гарний, красивий, вродливий;

б) темний, чорний, білий;

в) оспівувати, співати, возвеличувати.

 

3. Антоніми є в прислів’ях:

а) Любиш кататися — люби і саночки возити. 

б) Багато диму — мало тепла.

в) Друг пізнається в біді.

 

Середній рівень

4. Омоніми використано в рядку:

а) людина стогне – земля стогне;

б) чисте поле – просо поле;

в) крило птаха – крило літака.

 

5. Лексичну помилку допущено в рядку:

а) перегорнути сторінку;

б) сусідський півень;

в) освічена вулиця.

 

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

а) абрикос, балет, голос;

б) голова, ручка, корінь;

в) летіти, огірок, ходити. 

 

Достатній рівень

7. Знайдіть антоніми і запишіть їх парами.

Йти,  солодкий, рано, бідний, багатий, стояти, гіркий, пізно.

 

8. Доберіть синоніми  та антонім до виділеного слова в реченні.

Оксанка говорила з Оленкою тихо.

 

Високий рівень

9. Складіть два речення зі словом золотий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному.

Контрольна робота

Лексикологія

 

Варіант ІІ

Початковий рівень

1. У переносному значенні вжито всі виділені слова в рядку:

а) відкритий характер, глибока печаль, висока тополя;

б) тепле слово, солодка цукерка, тверда рука;

в) білий сніг, теплий одяг, холодний погляд.

 

2. Синонімічний ряд утворюють слова:

а) швидко, хутко, мерщій;

б) пейзаж, краєвид, картина;

в) ласка, ласкавий, ніжний.

 

3. Антоніми є в прислів’ях:

а) Камінь, що котиться, мохом не обростає. 

б) Тепло, світло і мухи не кусають.

в) Багатому свято, а бідному діла багато.

 

Середній рівень

4. Омоніми використано в рядку:

а) золота голова – золотий перстень;

б) крило птаха – крило літака;

в) степова чайка – козацька чайка.

 

5. Лексичну помилку допущено в рядку:

а) музична школа;  

б) освітлена вулиця;

в) парове молоко.

 

6. Позначте рядок, у якому всі вказані слова є багатозначними:

а) ручка, голова, крило;

б) ноутбук, кран, артист;

в) бігти, корінь, автобус. 

 

Достатній рівень

7. Знайдіть антоніми і запишіть їх парами.

Ледарювати, говорити, плакати, відкрити, мовчати, працювати, сміятися, закрити.

 

8. Доберіть антоніми та синонім до виділеного слова в реченні.

Петрик з Максимом швидко бігли  вулицею.

 

Високий рівень

9. Складіть два речення зі словом солодкий так, щоб у першому реченні це слово вживалося в прямому значенні, а в другому – у переносному.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гончар Людмила Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корпач Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2021
Переглядів
4061
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку