Контрольна робота з мови « Систематизація знань учнів
за темою «Речення»»
Прізвище__________________________________ Дата ______________ Клас _____
Завдання № 1. Визначити типи речення за метою висловлювання: (1,5б)
-
Там, на Україні, де долинами тихо тече Рось, там стоїть велике містечко Богуслав.
-
Доводилось вам коли-небудь польову кашу їсти?
-
Повій, буйний вітре, од самого моря, навій мені пісню, щоб виспівать горе.
Завдання № 2. Позначити поширені й непоширені речення.(1,5б)
-
Увійшов Микола з братом.
-
Дві стеблинки почали прокльовуватися.
-
Крамницю зачинено.
Завдання № 3. Позначити прості й складні речення.(1,5б)
-
Гідність – це мудра влада тримати себе в руках.
-
Уночі була гроза, а ранок видався ясний на диво.
-
Крапля з вербового листка впала мені на лоба, навіки вибивши на ньому знак неба.
Завдання № 4. Позначити двоскладні й односкладні речення.(1,5б)
-
Зігріта сонцем земля грає всіма барвами.
-
Пахне морем і озоном від притихлої землі.
-
Довго гриміли народні пісні на вулицях столиці.
Завдання № 5. Позначити тип односкладного речення. (3б)
-
Чорна осіння ніч з першими приморозками.
-
Не забувай про отчий свій поріг.
-
Таких, як ти, чекають все життя.
-
Бджоли раді цвіту, люди – меду. (Нар.тв)
-
Неспокійно спалося йому.
-
Проспівали і пішли собі.
Завдання № 6. Позначити вид присудків (1,5б)
-
Тендітні пальці торкаються клавіш піаніно.
-
Обличчя здавалося спокійним.
-
Я мусила збрехати їм усім.
Завдання № 7. Записати речення, дати характеристику, підкреслити усі члени речення і підписати частини мови. (1,5б)
Молодість здатна творити несподіване й неймовірне.