Тип уроку: урок перевірки знань і вмінь.
Учням роздаються зошити для контрольних робіт з фізики та картки з варіантами завдань.
Тема. Контрольна робота з теми: „Рух і взаємодія. Закони збереження”.
Мета уроку: перевірити рівень знань, умінь і навиків учнів здобутих під час вивчення розділу „закони збереження”;
розвивати логічне мислення, чистоту записів під час розв’язування задач;
виховувати почуття потреби в знаннях.
Тип уроку: урок перевірки знань і вмінь.
Обладнання: картки з завданнями (2 варіанти).
Хід уроку.
І. Організація класу до уроку.
1.1 Привітання.
1.2. Перевірка присутності учнів.
1.3. Перевірка готовності класу до роботи.
ІІ. Мотивація теми і мети уроку.
Учням роздаються зошити для контрольних робіт з фізики, та картки з варіантами завдань.
І-варіант
У завданнях 1 і 2 виберіть правильну відповідь.
Завдання 1 (1 бал). За якою формулою можна обчислити кінетичну енергію тіла?
а) ; б) ; в) .
Завдання 2 (1 бал). У якому з нижче наведених випадків потенційна енергія тіла переходить у кінетичну?
а) м’яч летить вгору; б) цирковий гімнаст стоїть на кінці гнучкої дошки; в) бурулька, відірвавшись від карниза, падає на землю.
Завдання 3 (2 бали). З якою швидкістю має рухатися дев’ятикласник середньої комплекції, щоб модуль його імпульсу дорівнював модулеві імпульсу відомого боксера Віталія Кличка, коли він іде зі швидкістю 4 км/год? Маси боксера і дев’ятикласника відповідно дорівнюють 109 і 60 кг.
Завдання 4 (3 бали). Для зводу пружини свого іграшкового пістолета малюк розтягує її на 8 см. Розрахуйте швидкість, з якою вилітає з пістолета кулька масою 8 г при пострілі в горизонтальному напрямі, якщо жорсткість пружини дорівнює 100 Н/м.
Завдання 5 (3 бали). Визначте роботу, яку здійснює двигун автомобіля під час розгону, якщо відомо, що маса автомобіля 1,5 т, і він рухається з прискоренням 2 м/с2 протягом 10 с. Коефіцієнт тертя дорівнює 0,05.
Завдання 6 (4 бали). Чи вдасться ковзаняреві масою 70 кг уникнути зимового купання, якщо він, стоячи спиною до ополонки на відстані 1 м від неї, кине в горизонтальному напрямі камінь масою 3 кг зі швидкістю 8 м/с відносно землі? Коефіцієнт тертя ковзанів об лід 0,02.
ІІ-варіант
У завданнях 1 і 2 виберіть правильну відповідь.
Завдання 1 (1 бал). За якою з нижче наведених формул можна обчислити потенційну енергію пружно деформованого тіла?
а) а) ; б) ; в) .
Завдання 2 (1 бал). Рух якого з тіл є реактивним?
а) Падіння склянки, випущеної з руки; б) підскакування м’яча, що вдарився об штангу воріт; в) відкочування гармати після пострілу.
Завдання 3 (2 бали). Дівчина, вага якої 500 Н, запізнюючись на урок, піднімається сходовим прольотом заввишки в 3 м за 2,5 с. Яку потужність вона при цьому розвиває?
Завдання 4 (3 бали). Учень ковбоя похвалився, що зупинить бика, який біжить, накинувши на нього ласо. З якою швидкістю полетів уперед горе-учень від ривка бика, якщо швидкість бика зменшилась від 9 м/с до 8 м/с? Маса бика
450 кг, а учня – 90 кг.
Завдання 5 (3 бали). Інспекторами ДАІ при розслідуванні ДТП було встановлено, що довжина гальмового шляху автомобіля склала 30 м. Допоможіть інспекторам визначити швидкість автомобіля до початку гальмування, якщо відомо, що для даних погодних умов коефіцієнт тертя коліс об поверхню дороги дорівнює 0,3.
Завдання 6 (4 бали). На атракціоні „Американські гірки” є „мертва петля” з радіусом 10 м. З якої мінімальної висоти над „дном петлі” має починати рух візок із людьми, щоб утриматися на колії у верхній точці петлі?
ІІІ. Підведення підсумків уроку.
ІV. Домашнє завдання.
Повторити теоретичний матеріал з розділу „Рух і взаємодія. Закони збереження”.