Контрольна тестова робота
Складнопідрядне речення
Варіант І
1. Які речення називають складнопідрядними?
2. Скільки підрядних частин може мати складнопідрядне речення?
3. Яке місце може займати підрядна частина стосовно головної?
4. На які види за значенням поділяються підрядні частини?
5. Визначте, яким є подане речення: Тепер я знаю, які квіти дарувати матусі.
А Складносурядне; В СПР з підрядним з'ясувальним;
Б Безсполучникове; Г СПР з підрядним означальним.
6. Яким є підрядне обставинне речення в поданому СПР?
Катерина, хоч і була гострою на язик, однак промовчала .
А підрядне умови; Б підрядне допусту; В підрядне порівняльне; Г підрядне мети.
7. Визначте кількість підрядних частин у реченні: На твоєму людському шляху знайдеться каміння, яке ти повинен прибрати, щоб тим, хто йтиме за тобою, було легше (В. Сухомлинський )
А дві; Б три; В чотири; Г п’ять.
8. Укажіть речення, у яких допущені пунктуаційні помилки.
А Огні в тій стороні погашено, щоб ворог передчасно не доглянув, що тут робиться.
Б Коли проб’ється там, де ти ходив потік, чи встане палац білий тоді вже ти зробиш діло господарем по цій землі пройдеш.
В Хто хоче нехай розпитає, як сонце за степом сідає, як жито, мов хвиля, біжить.
Г Якщо прийде журба, то не думай її рознести у веселощах бучних за столом, де веселії друзі твої п’ють, гуляють при покликах гучних.
Ґ І тільки мати знає, яке в нього справді здоров’я і як легко чіпляються до нього всякі хвороби.
9. Будову якого з речень відображає дана схема? [ ], ( ), ( ), ( ).
А Селім — єдиний, хто пробудив Порту від сплячки, хто спробував піднести прапор пророка.
Б Звичайно, султан знав, що то кричав не гяур.
В Звідти, де той копає, не долетить і рів гармати.
Г Життя нашого поета таке дивне, що, слухаючи про нього, можна було б сказати, що це легенда, коли б усе те діялося не перед нашими очима.
10. Побудуйте схему поданого речення.
Я просто хочу, щоб до наступної ери з кожного сьогоднішнього злочину не виросло завтрашніх двісті… (Л. Костенко)
11. Складіть речення за даною схемою.
що? яка?
[... дієслово], (що ... іменник), (що ...).
12. Розставте пропущені розділові знаки, зобразіть схеми та вкажіть вид складнопідрядного речення
Так тихо сходить місяця підкова що аж замерзли гори та ліси.
Ми сильні допоки батьківську святиню бережем.
В’яне серце моє од щасливих очей що горять в тумані наді мною…
Я не знаю чи там угорі наді мною є життя але я добре бачу що вся краса тут на землі.
Лукаш подивився на Мавку так ніби вперше її побачив.
Контрольна тестова робота
Складнопідрядне речення
Варіант ІІ
1. Назвіть засоби зв'язку частин складнопідрядного речення?
2. Чим між собою різняться сполучники і сполучні слова?
3. На які різновиди поділяються складнопідрядні речення з обставинними підрядними частинами?
4. Які обставинні підрядні частини не відповідають на питання?
5. Визначте, яким є подане речення: Катерина, хоч і була гострою на язик, однак промовчала .
А Складносурядне речення; Б СПР з підрядним означальним;
В СПР з підрядним з'ясувальним; Г СПР з підрядним обставинним.
6. Яким є підрядне обставинне речення в наведеному СПР?
Сніга випало багато, так що затори на дорогах забезпечені.
А підрядне умови; Б підрядне допустове;
В підрядне способу дії; Г підрядне наслідкове.
7. Визначте кількість підрядних частин у реченні: Розкажи, як за горою сонечко сідає, як У Дніпра веселочка воду позичає (Т. Шевченко)
А дві; Б три; В чотири; Г п'ять.
8. Будову якого з речень відображає дана схема? [ ], ( ), ( ).
А Козак Сироватка побожний. Розмовляючи з Богом, відчував, як ніби легень-кий вітерець пробігав у душі.
Б Слугував йому, радився з ним і сам намагався підказати молитвами, як со-діяти, щоб краще жилося козацькому люду, з якого боку заступити край од супостатів...
В Сироватка тільки тоді стрепенувся, як на його грудях нагло прокотився якийсь звук, як на гострому зламі каменя почулося тонке гудіння.
Г Щоправда, на Січі ніхто не знає, що Лаврін Перехрест не сестринець Мокію Сироватці, а син.
9. У яких реченнях з кількома підрядними допущені пунктуаційні помилки?.
А Але ж чудно мені, що й сам я не знаю, за що так люблю безчасную тую Вкраїну мою
Б Хіба не чуєте, про що вітри шепочуть, і як з зітханням зливається їх сміх.
В Психологи досліджують, від якого моменту починається спілкування людини з навколишнім світом, коли дитина починає сприймати, розрізняти звуки людської мови.
Г На крилах фантазії думки літають в країну темної ночі, де промінням грають де любо так сяють лагідні весняні очі.
Ґ Ви (квіти) принесли мені стільки радощів, що я б ладна іще раз усе пережити, щоб тільки малювати вас.
10. Побудуйте схему речення.
Хіба не буває, що в одному єдиному вчинку людина розкривається в усій своїй душевній красі? (А. Головко)
11. Складіть речення за поданою схемою.
чому? з якою метою? яку?
[... дієслово], (бо ... дієслово), (щоб ... іменник), (яку ...).
12. Розставте пропущені розділові знаки, зобразіть схеми та вкажіть вид складнопідрядного речення
Рідний дім залишається в серці як далеко від нього не йди.
В житті не помилявся той ніколи хто доброго нічого не робив.
А справжня слава це прекрасна жінка що на могилу квіти принесе.
Тепер я знаю які квіти дарувати матусі.
Коли зовсім стемніло він почав збиратися в дорогу.