9 клас.
Самостійна робота за темою «Складнопідрядне речення».
1. Оберіть серед запропонованих речень підрядне обставинне причини. (1 бал)
А) Проліски легко відрізнити від підсніжників, бо вони яскраво-блакитного кольору.
Б) Багато людей вважають, що інформація, розміщена в інтернеті, є цікавою.
В) Місяць виглянув із-за хмар, запрошуючи ніч у гості.
2. Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Зійшло сонце… вибрати: (1 бал)
А) заповнюючи все навколо теплими променями.
Б) і тепло разом із собою принесло.
В) яке наповнило степ життям.
3. Визначте схему, якій відповідає речення: Ще за тих часів, коли в Карпатах люди поклонялися язичницьким богам, теплої купальської ночі молодь стрибала через ватру. (1 бал)
А) ( ), [ ].
Б) [ ], [ ].
В) [ , ( ), ].
4. Складнопідрядним з підрядним мети є речення: (1 бал)
А) Ростуть слова, немов росте трава.
Б) Він був дуже веселий, бо сюрприз вдався.
В) Подруга прийшла сьогодні, щоб попрощатися зі мною.
5.Складнопідрядним з підрядною частиною наслідку є речення: (1 бал)
А) Настільки тут гарно, що хочеться обійняти весь світ.
Б) Дід зробив так, що комар носа не підточить.
Г) Погода стояла сонячна, так що шибки на вікнах миготіли.
6. Складнопідрядне речення з підрядним з’ясувальним є в рядку: (1 бал)
А) У Японії вважають, що риси характеру кожної людини визначає її група крові.
Б) Запитання про групу крові є ключовим у Японії, адже ця побутова мудрість дуже популярна.
В) Ви здивуєте японця і навіть наведете на підозру, якщо не знатимете своєї групи крові.
7. Установіть відповідність між складнопідрядним реченням та його видом. (4 бали)
1. Якщо вкладеш у виконання справи всього себе, матимеш відмінний результат. |
А) обставинне причини |
2. Ми використовуємо інтернет, щоб навчатися, спілкуватися, здійснювати покупки тощо. |
Б) обставинне мети |
3. Ця затишна під солом’яним дахом будівля, яка найчастіше була побілена зовні і всередині. |
В) обставинне умови |
4. Путівки друзі придбали раніше, бо вони були зі знижкою. |
Г) означальне |
8. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Побудуйте схему, вкажіть вид підрядної частини. (2 бали)
Шляхи що додому ведуть завжди довгоочікувані та приємні.