КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ «СКЛАДНОСУРЯДНЕ РЕЧЕННЯ»
1. Одна з частин складносурядного речення є умовно простим односкладним реченням.
А До літа Вітько знав усіх людей на хуторі, і люди вважали його за свого.
Б Якось і йти стало легше, і незабаром ми підішли до Шнурового двору.
В Ланцюг зовсім уріс у стовбур, і тепер із наросня стирчать два з’їдених іржавих кільця.
Г Кропива жалить мої босі ноги і розхристані груди, а серце б’ється на весь малинник
2. Укажіть складносурядне речення .
А)Сироватка рвонувся, але якась владна сила зупинила його, не дала схопитися на ноги.
Б)Пахло далеким вітром, якого звечора не було.
В)Книжна мудрість свята, її не потяти шаблею і з гармати не встрілити.
Г)Іван підійшов до вже зарослого окопу: прилетів раптом до того окопу і впав на одну з квіток лахматий джміль.
3. Виберіть складносурядне речення, у якому допущено пунктуаційну помилку.
A) Море велике, та вода не годиться .
Б) Минулася буря – і сонце засіяло .
B) Хай вітер знамена колише, й співають в садах солов’ї .
Г) Хутенько казка мовиться, та не так-то хутко діло робиться .
4. Речення Пригріта молодим весняним сонцем земля парує — дихає на мене прілим торішнім зіллям і картоплинням, а я принюхуюся до тих пахощів, наче до яблуневого цвіту відповідає характеристиці.
А Складносурядне речення, частини якого з’єднані сурядним протиставним сполучником і виражають протиставлення; інтонація переліку.
Б Складносурядне речення, частини якого з’єднані сурядним розділовим сполучником і виражають зіставлення подій; інтонація зіставлення.
В Складносурядне речення, частини якого з’єднані сурядним протиставним сполучником і виражають зіставлення подій; інтонація зіставлення.
Г Складносурядне речення, частини якого з’єднані сурядним єднальним сполучником і виражають зіставлення подій; інтонація переліку.
5. Виберіть речення, що відповідає схемі [ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено).
A) Дунув вітер понад ставом і сліду не стало ..
Б) У кожного чоло життя і жаль порили і в оці кожного горить любові жар.
B) Місяць зійшов над морем і скелі ближчими стали .
Г) В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба .
6. Прочитати текст і виконати завдання .
1. Ліс був дуже великий. 2. Зразу росли кущі ліщини, тернини, дикої рожі і малиннику, а далі стояли великі столітні дерева. 3. Тут було спокійно і всі відчували себе затишно. 4. То птиці на верху дерев співали, то дятел стукав у тіні дерев, видзьобуючи поживу. 5. Інколи показувалася білка, що скакала з одної гілки на другу. 6. Хлопці були дуже раді і тішилися, що під вечір розпалять вогонь. 7. На те вони збирали по дорозі повні оберемки сухого гілляччя, що з дерева пообпадало. 8. Розтаборилися під розлогим старим дубом і розвели вогонь. 9. Тут, у холодному лісі, не відчували спраги але голод їм таки добре докучав (За А. Чайковським).
Спільний другорядний член характерний складносурядному реченню.
А Другому.
Б Третьому.
В Четвертому.
Г Дев’ятому.