Контрольна робота з української мови (поглиблене вивчення) для учнів 8 класу з теми: "Словосполучення". Завдання мають чотири рівні складності, кожен рівень оцінюється в три бали, загална кількість балів -- 12. Для зручності учнів та вчителів складено три варіанти завдання.
Контрольна робота з теми: «Словосполучення» 8 клас
І варіант
І рівень
А) мама й тато, любий друг, все затихло;
Б) лити як з відра, йшов дощ, лапатий сніг;
В) плисти брасом, читати книжку, голосно співати;
Г) переходити дорогу, на дорозі, пішоходи й водії.
А) гірко плакати, сумлінно вчитися, вчасно схаменутися;
Б) глибоко в душі, народитися в Україні, весело сміятися;
В) інтелектуально розвинений, мирно розмовляти, малювання аквареллю;
Г) прикро від думки, втричі швидше, високо в небі.
А) вдячний дітям, погожі дні, двоє курчат;
Б) розповідати казки, казка мандрів, казковий світ;
В) близько від дому, читати книгу, ретельно виконаний;
Г) пожовклий від спеки, працювати вдома, вивчати біологію.
5. Словосполучення якого ряду утворені способом узгодження?
А) холодний день,сильний вітер, лагідна пісня;
Б) знімав на фотоплівку, возив сіно, шанувати батьків;
В) вдячний учителю, дуже сильний, залежний від усього;
Г) два кроки, з десяти ящиків, двоє учнів.
6. Вкажіть рядок, в якому лише складні (поширені) словосполучення:
А) підготовка до іспиту, грати у футбол, прийти до бабусі;
Б) захворіти на грип, велике смачне яблуко, тремтіти від страху;
В) приїхав дуже швидко, визнано переможцем вікторини, буду писати старанно;
Г) високо на дереві, глибоко у ямі, конкурс народної пісні.
ІІ рівень
Встановіть відповідність
Словосполучення |
Тип зв’язку у словосполученні |
|
А) узгодження |
|
Б) прилягання |
|
В) керування |
|
|
ІІІ рівень
Утворіть словосполучення. ( вкажіть тип словосполучення за вираженням головного слова та тип зв’язку слів у словосполученні)
Два …, дякувати…, турбуватися… .
ІV рівень
Складіть три речення з поданими словосполученнями.
Рідна мова, спав сидячи, люблю природу.
Виконайте розбір словосполучення.
Контрольна робота з теми: «Словосполучення» 8 клас
ІІ варіант
І рівень
1. Знайдіть лише словосполучення в рядку:
А) висока гора, сидіти й писати, йти вперед;
Б) переглядати кінофільм, слухати музику, танцювати на дискотеці;
В) їхати верхи, батько спить, готувати їжу;
Г) місто й село, сидіти поруч, на вулиці.
2. У якому рядку усі словосполучення є прислівниковими?
А) Старанно малювати, красується вгорі, замислитись над книгою;
Б) задивлений на небо, борсатись у воді, купити вчора;
В) складена форма, катастрофічно мало, запущений у небо, стиха говорити;
г) втричі швидше, занадто мало, пізно вночі.
3. У якому рядку усі словосполучення є дієслівними?
А) любити дітей, сидіти праворуч, годувати собаку;
Б) зроблений в Україні, одна з країн, писати крейдою;
В) слухати музику, дуже голодний, їсти яблуко;
Г) залюблений у справу, їхати верхи, піклуватися про птахів.
4.У якому рядку усі словосполучення іменні?
А) вишивати хрестиком, темна ніч, високо над землею;
Б) білий лебідь, слухати оперу, мужній воїн;
В) свіжий хліб, віра в майбутнє, прикрий випадок;
Г) надрукувати лист, золота рибка, виконати план.
5. Словосполучення якого ряду утворені способом узгодження?
А) тішить думку, трохи зім’ята, вишиваючи сорочку;
Б) свіжий хліб, яскрава сукня, дзвінкий сміх;
В) пізно вночі, глибоко під водою, надзвичайно швидко;
Г) зібралися вранці, йшли співаючи, звелів атакувати.
6. Вкажіть рядок, в якому лише складні (поширені) словосполучення:
А) стукати у вікно, плетений з лози, багато відповідей на лист;
Б) скаржитись на здоров’я, купити у крамниці, перебувати поза зоною досяжності;
В) впасти у відчай, високий скелястий берег, розлогий кущ калини;
Г) тримати в міцних руках, чудовий осінній день, визнано переможцем вікторини.
ІІ рівень
Встановіть відповідність
Словосполучення |
Тип зв’язку у словосполученні |
|
А) керування |
|
Б) прилягання |
|
В) узгодження |
|
|
ІІІ рівень
Утворіть словосполучення ( вкажіть тип словосполучення за вираженням головного слова та тип зв’язку слів у словосполученні).
Три …, думати …, вчитися… .
ІV рівень
Складіть три речення з поданими словосполученнями.
Яскраве сонце, рухатися обережно, розв’язувати задачу.
Виконайте розбір словосполучення.
Контрольна робота з теми: «Словосполучення» 8 клас
ІІІ варіант
І рівень
1. Знайдіть лише словосполучення в рядку:
А) осінній вечір, книжкова полиця, сидіти тихо;
Б) подарунок від друга, чоловік і дружина, буду співати;
В) відкрити Америку, мис Доброї Надії, на перерві;
Г) під парасолькою, тече вода, прозоре скло.
2.У якому рядку усі словосполучення є прислівниковими?
А) далеко від берега, швидше за всіх, високо в небі;
Б) голосно сміятися, осінній день, гарна сукня;
В) близько від школи, нещодавно побудований, яскраво світити;
Г) добре вихований, далеко від лісу, палко сперечатися.
3. У якому рядку усі словосполучення є дієслівними?
А) зроблений вчасно, випити води, сіра миша;
Б) чинити справедливо, написати листа, отримати диплом;
В) поранений птах, скошена трава, вручити нагороду;
Г)вишитий на полотні, зроблений руками, зів’яле листя.
4.У якому рядку усі словосполучення іменні?
А) зроблений в Україні, одна з країн, писати крейдою;
Б) розповідати казки, казка мандрів, казковий світ;
В) вишивати хрестиком, темна ніч, високо над землею;
Г) яскравий день, веселий хлопець, лагідна пісня.
5. Словосполучення якого ряду утворені способом узгодження?
А) читати лежачи, іти співаючи, їхати далеко;
Б) берег моря, зошит Оленки, розшитий золотом;
В) біла сорочка, ясний день, велика група;
Г) пізно вночі, глибоко під водою, надзвичайно швидко.
6. Вкажіть рядок, в якому лише складні (поширені) словосполучення:
А) відомий вірш про матусю, буду писати старанно, віддати борг товаришеві;
Б) малиновий чай, зимові канікули, підготовка до іспиту;
В) надрукувати на принтері, купити у їдальні, стукати у двері;
Г) плетений з квітів, прийти до школи, полювати на вовків.
ІІ рівень
Встановіть відповідність
Словосполучення |
Тип зв’язку у словосполученні |
|
А) прилягання |
|
Б) узгодження |
|
В) керування |
|
|
ІІІ рівень
Утворіть словосполучення. ( вкажіть тип словосполучення за вираженням головного слова та тип зв’язку слів у словосполученні).
Чотири …, розповідати…, змагатися… .
ІV рівень
Складіть три речення з поданими словосполученнями.
Скошена трава, повернути ліворуч, пливти на пароплаві.
Виконайте розбір словосполучення.