Контрольна робота № 3 з теми «Вода»
Варіант І
Початковий рівень (3 бали)
Завдання 1–6 мають лише один правильний варіант відповіді. Виберіть правильний варіант відповіді.
1. «Вода» - традиційна назва сполуки із формулою Н2О. Якою є її хімічна назва
а) гідроген оксид;
б) гідроген пероксид;
в) гідроген хлорид ?
2. За звичайних умов вода: 1) безбарвна рідина, 2) має смак, 3) не має запаху, 4) замерзає при -1◦ С. Виберіть правильну відповідь:
а) 1, 2;
б) 1, 3;
в) 2, 3;
г) 3, 4.
3. У дві склянки налили невеликі порції води. У першу склянку додали трохи глини, у другу – етилового спирту. Кожну суміш добре перемішали. У яких склянках утворились розчини?
Виберіть правильну відповідь:
а) перша склянка;
б) друга склянка.
4. Розчином є:
а) оцет;
б) суміш крейди з водою.
5. Назвіть формулу оксиду:
а) CuO; в) CuSO4;
б) Cu(OH)2; г) HCl
6. Природну воду від піску можна очистити:
а) відстоюванням;
б) випарюванням;
в) дистиляцією.
Середній рівень (3 бали)
7. Знайдіть відповідність:
Формула сполуки Тип сполуки
8. Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння:
а) Na2O + H2O → NaOH;
б) SO3 + H2O → H2SO4.
9. Обчисліть масову частку розчиненої речовини, якщо у 200 г розчину міститься 5 г цієї речовини.
Достатній рівень (3 бали)
10. Напишіть рівняння реакцій взаємодії води із запропонованими речовинами:
а) калій оксидом;
б) сульфур (VI) оксидом.
Дайте назви продуктам реакцій.
11. Заповніть таблицю:
m (р-ну), г |
m (цукру), г |
w (цукру) |
m (води), г |
V (води), мл |
150 |
|
0,2 |
|
|
|
18 |
|
450 |
|
Творчий рівень (3 бали)
12. Як розрізнити білі порошки літій оксиду і фосфор (V) оксиду, використовуючи воду та універсальні індикаторні папірці? Складіть план досліду та можливі рівняння реакцій.
Варіант ІІ
Початковий рівень (3 бали)
Завдання 1–6 мають лише один правильний варіант відповіді. Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Відносна молекулярна маса води:
а) 10;
б) 18;
в) 28.
2. За звичайних умов вода: 1) не має смаку, 2) має запах, 3) має густину 1,2 г/см3, 4) замерзає при 0◦ С. Виберіть правильну відповідь:
а) 1, 2;
б) 1, 3;
в) 1, 4;
г) 2, 4.
3. У дві склянки налили невеликі порції води. У першу склянку додали трохи піску, у другу – оцту. Кожну суміш добре перемішали. У яких склянках утворились розчини?
Виберіть правильну відповідь:
а) перша склянка;
б) друга склянка.
4. Розчином є:
а) ацетон;
б) суміш глини з водою.
5. Назвіть формулу оксиду:
а) CO2;
б) H2CO3;
в) CaCO3;
г) CH4.
6. Природну воду від завислих частинок глини можна очистити:
а) фільтруванням;
б) випарюванням; в) дистиляцією.
Середній рівень (3 бали)
7. Знайдіть відповідність:
Формула сполуки Тип сполуки
8. Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння:
а) Li2O + H2O → LiOH;
б) CO2 + H2O → H2CO3.
9. Обчисліть масову частку розчиненої речовини, якщо у 100 г розчину міститься 7 г цієї речовини.
Достатній рівень (3 бали)
10. Напишіть рівняння реакцій взаємодії води із запропонованими речовинами:
а) барій оксидом;
б) фосфор (V) оксидом.
Дайте назви продуктам реакцій.
11. Заповніть таблицю:
m (р-ну), г |
m (цукру), г |
w (цукру) |
m (води), г |
V (води), мл |
120 |
|
0,3 |
|
|
|
22 |
|
360 |
|
Творчий рівень (3 бали)
12. Чи можна використати індикатор для розпізнавання двох твердих оксидів, один з яких є сполукою металічного елемента, а інший – сполукою неметалічного елемента? Якщо можна, то – завжди чи лише в певних випадках (яких)? Як ви проведете відповідний експеримент?
Варіант ІІІ
Початковий рівень (3 бали)
Завдання 1–6 мають лише один правильний варіант відповіді. Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Вода – одна із найпоширеніших речовин на нашій планеті. Вона вкриває понад
а) 2/3;
б) 1/3;
в) 3/4 поверхні Землі.
2. За звичайних умов вода: 1) безбарвна рідина, 2) має смак, 3) кипить при температурі 100◦ С, 4) замерзає при -1◦ С. Виберіть правильну відповідь:
а) 1, 2;
б) 1, 3;
в) 1, 4;
г) 3, 4.
3. У дві склянки налили невеликі порції води. У першу склянку додали трохи крейди, у другу – цукру. Кожну суміш добре перемішали. У яких склянках утворились розчини?
Виберіть правильну відповідь:
а) перша склянка;
б) друга склянка.
4. Розчином є:
а) морська вода;
б) суміш олії з водою.
5. Назвіть формулу оксиду:
а) NO2; в) KNO3;
б) HNO3; г) NH3.
6. Природну воду від розчинних солей можна очистити:
а) фільтруванням;
б) випарюванням; в) відстоюванням.
Середній рівень (3 бали)
7. Знайдіть відповідність:
Формула сполуки Тип сполуки
8. Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння:
а) BaO + H2O → Ba(OH)2;
б) P2O5 + H2O → H3PO4.
9. Обчисліть масову частку розчиненої речовини, якщо у 300 г розчину міститься 20 г цієї речовини.
Достатній рівень (3 бали)
10. Напишіть рівняння реакцій взаємодії води із запропонованими речовинами:
а) кальцій оксидом;
б) нітроген (V) оксидом.
Дайте назви продуктам реакцій.
11. Заповніть таблицю:
m (р-ну), г |
m (цукру), г |
w (цукру) |
m (води), г |
V (води), мл |
160 |
|
0,4 |
|
|
|
25 |
|
375 |
|
Творчий рівень (3 бали)
12. Складіть умову задачі згідно зі схемою і розв’яжіть її:
ᵗ
вода + сіль → розчин 1 → розчин 2
(V = 80 мл) (m = 10 г) (m = 50 г)
Варіант ІV
Початковий рівень (3 бали)
Завдання 1–6 мають лише один правильний варіант відповіді. Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Вода становить основу
а) атмосфери;
б) гідросфери;
в) літосфери.
2. За звичайних умов вода: 1) безбарвна рідина, 2) має запах, 3) кипить при температурі 90◦ С, 4) замерзає при 0◦ С. Виберіть правильну відповідь:
а) 1, 2;
б) 1, 3;
в) 1, 4;
г) 3, 4.
3. У дві склянки налили невеликі порції води. У першу склянку додали трохи кам’яної солі, у другу – бензину. Кожну суміш добре перемішали. У яких склянках утворились розчини?
Виберіть правильну відповідь:
а) перша склянка;
б) друга склянка.
4. Розчином є:
а) повітря;
б) суміш сірки з водою.
5. Назвіть формулу оксиду:
а) SO3; в) K2SO3;
б) H2SO3; г) H2S.
6. Природну воду від бензину можна очистити:
а) фільтруванням;
б) дистиляцією; в) відстоюванням.
Середній рівень (3 бали)
7. Знайдіть відповідність:
Формула сполуки Тип сполуки
8. Перетворіть схеми реакцій на хімічні рівняння:
а) CaO + H2O → Ca(OH)2;
б) N2O5 + H2O → HNO3.
9. Обчисліть масову частку розчиненої речовини, якщо у 150 г розчину міститься 30 г цієї речовини.
Достатній рівень (3 бали)
10. Напишіть рівняння реакцій взаємодії води із запропонованими речовинами:
а) літій оксидом;
б) сульфур (ІV) оксидом.
Дайте назви продуктам реакцій.
11. Заповніть таблицю:
m (р-ну), г |
m (цукру), г |
w (цукру) |
m (води), г |
V (води), мл |
170 |
|
0,1 |
|
|
|
16 |
|
244 |
|
Творчий рівень (3 бали)
12. Складіть умову задачі згідно зі схемою і розв’яжіть її:
вода + сіль → розчин 1 + сіль → розчин 2
(V = 60 мл) (m = 20 г) (m = 10 г)