Контрольна робота з теми "Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація" 8 клас

Про матеріал
Контрольна робота з теми "Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація" . Для учнів 8 класу з української мови. ВУ контрольну роботу входять 6 тестових завдання, які оцінюються по 0,5 балів та 4 практичних : 2 завдання по 1,5 балів і 2 завдання по 3 бали.
Перегляд файлу

Контрольна робота №1

Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація

ВАРІАНТ І

1. Словосполучення і речення - це:         (0,5 б)

А) Лексичні одиниці    Б) Морфологічні одиниці    В)  Синтаксичні одиниці

2. Укажіть рядок, де всі сполучення слів — словосполучення.   (0,5 б)

А) Дзвін шабель, моя Україна, сонцем осяяна;

Б) пісня солов’їна, синь гаїв, шепіт і зітхання;

В) міниться і лине, снишся мені, на воді;

Г) у радості, голубе небо, хмари пливуть.

3. Укажіть правильне твердження.  Словосполучення складається з:     (0,5 б)

А) додатків і обставин;                   Б) головного і залежного слова;

В ) підмета і присудка;                     Г) однорідних членів речення.

4. Граматичний зв'язок між словами в словосполученні здійснюється за допомогою:                                                                           (0,5 б)

А) Змістового зв'язку                     Б) Закінчення й дієслова бути

В) Закінчення й частки            Г) Закінчення або закінчення й прийменника

5. Складним є речення в рядку:                                  (0,5 б)

А Хліб і рушник — одвічні людські символи.

Б Благословенна в болях ран степів широчина бездонна.

В Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.

Г Люблю я слухати у полі пісні дівочі на зорі.

6. Речення,  у яких граматична основа складається із одного головного члена, називається:                                                         (0,5 б)

А) Неповними            Б) Двоскладними     

 В) Односкладними            Г) Непоширеними

7.  Визначте, які з наведених сполучень слів не є словосполученнями (виписати тільки ті сполучення слів, що не є словосполученням): (1,5 б)

Він відповідав, видно далеко, з думою про тебе, сніг і дощ, свобода духу,  дати драла, буду вчителем, пожовклий лист, почорнілий від сонця, поїздка вночі.

8. Виконайте синтаксичний розбір словосполучень:               (3 б)

Гілка калини; пливти озером; вірити в справедливість.

9. У реченнях підкреслити головні та другорядні члени речення.      (1,5 б)

  1. Бабине літо висіло на віттях, як прядиво. (Л. Українка)
  2. У вікно моє, завше розплющене, пильно дивляться тисячі вікон.

10. Виконайте синтаксичний розбір речень.                     (3 б)

  1. Десь тополі дзвенять у небі України. (П. Перебийніс)
  2. Любіть Україну всім серцем своїм і всіми своїми ділами! (В. Сосюра)

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №1

Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис. Пунктуація

ВАРІАНТ ІІ

1. Словосполучення і речення - це:               (0,5 б)

А) Лексичні одиниці     Б) Морфологічні одиниці   В)  Синтаксичні одиниці

2. Укажіть рядок, де нема словосполучень.        (0,5 б)

А) Світлі ріки, менш уважний, ліс шумів;

Б) воркування горлиць, дуби крислаті, прилітає осінь;

В) цикання дроздів, буду малювати, бережи природу;

Г) до школи, вечір і ранок, молодь відпочиває.

3. Словосполучення відрізняється від речень тим, що:          (0,5 б)

А) Воно не є самостійною одиницею мовного спілкування

Б) Воно є самостійною одиницею спілкування

В) Воно не є будівельним матеріалом для речень

Г) Йому характерне інтонаційне оформлення

4. Укажіть розповідне речення.                       (0,5 б)

А) Хто ж од нас у світі дужчий?             

 Б) Зоре моя вечірняя, зійди над  горою.

В) Чи совам зборкати орла?     

 Г) Ставні берези вздовж дороги обабіч стали в два ряди.

5. За метою висловлювання речення поділяються:         (0,5 б)

А) Розповідні, питальні, окличні 

 Б) Емоційно забарвленні та емоційно окличні

В) Питальні, окличні, називні                 

  Г) Розповідні, питальні, спонукальні

6. Речення,  у яких граматична основа складається із одного головного члена, називається:                                                        (0,5 б)

А) Неповними            Б) Двоскладними      

В) Односкладними            Г) Непоширеними

7. Визначте, які з наведених сполучень слів не є словосполученнями (виписати тільки ті сполучення слів, що не є словосполученням): (1,5 б)

Посадити сад, збирають мед, сестра-студентка, поїздка вночі, до школи, найбільш вдалий, як кіт наплакав, червоний і жовтий, студенти навчаються, більш надійний.

8. Виконайте синтаксичний розбір словосполучень:          (3 б)

Мрія про щастя, пізно восени, червоні яблука.

9. У реченнях підкреслити головні та другорядні члени речення.      (1,5 б)

  1. Оришка справді душі не чула в Чіпці. (П. Мирний)
  2. Вся юрба людей розтяглася в довгу стрічку…

10.  Виконайте синтаксичний розбір речень.                     (3 б)

  1. Стрічний вітер навіть воронові дошкуляє. (Нар. творч.)
  2. У розчинене вікно пливуть медові пахощі розквітлих акацій. (П. Колесник)
docx
Додано
13 жовтня 2023
Переглядів
1017
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку