Мета: - поглибити знання учнів про словосполучення як синтаксичну одиницю, його будову; формувати вміння визначати змістовний і граматичний зв'язок між словами у словосполученні; навчити визначати види словосполучень за приналежністю головного слова до певної частини мови, виконувати синтаксичний розбір словосполучень; формувати вміння знаходити словосполучення в реченнях, конструювати та редагувати словосполучення; розрізняти типи словосполучень за будовою; розвивати образне та логічне мислення;виховувати любов і повагу до рідного слова, шану до народної мудрості.
Осінь наша, осінь —Золота година,Неба ясна просинь,Пісня журавлина,Бабиного літа. Довгі, білі коси...І дорослі й діти. Люблять тебе, осінь. Та не тільки славна. За свою ти вроду —Урожай іздавна. Ти несеш народу: Щедра і дорідна,Пахнеш ти медами,Славиш край наш рідний. Зерном і плодами!Марія Познанська
Проблемне завдання Зіставте сполучення слів у трьох колонках. Поясніть, чому лише сполучення слів третьої колонки можна вважати словосполученнями.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Завітала осінь. Сонечко й дощик. Теплий день. Осипаються листочки. Дуби та клени. Яскрава осінь.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вид словосполучення. Спосіб вираження головного слова. ПрикладиІменниковеіменникчудова погода. Прикметниковеприкметникповний сили. Числівниковечислівникперші три. Займенниковезайменникщось чарівне. Дієслівнедієсловоходити на прогулянку. Прислівниковеприслівникдалеко в лісіrrrrr
Види зв’язку слів у словосполученніУзгодження. Керування. Приляганнязалежне слово вживається у роді, числі й відмінку, що і головне:щедра осіньзолоті косиголовне слово керує залежним, яке приєднується до головного за допомогою прийменника або без нього:підійшов до берегасвято осені залежне слово зв’язане з головним лише за змістом:приплив швидкопочався несподівано