Контрольна робота № 1 (10 кл. Профіль)
Українська література другої половини ХІХ століття.
Життя і творчість І. Нечуя-Левицького
І варіант
Початковий рівень (завдання 1-6 по 0,5 бала)
1. Коли ми уперше зустрічаємося із Кайдашевими синами?
А коли жнива кінчались і починалась возовиця;
Б у Спасівку;
В на Великдень;
Г на Петра й Павла.
2. Хто із перелічених персонажів був найменш говірким?
А Мотря;
Б Лаврін;
В Карпо;
Г Маруся.
3. Про двоїсту натуру Кайдашихи свідчить характеристика в рядку:
А … свекруха люта змія; ходить по хаті, полум’ям на мене дише, а з носа гонить дим кужелем.
Б Вона не злюбила Мелащиних батьків і як тільки бралась за тім’я, то згадувала Западинці і свої розглядини в Балашів.
В Кайдашиха почала сваритися й стала дуже лайлива та опришкувата. Вона нападала на Мелашку сливе кожного дня, точила її, як вода камінь.
Г На словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне; а як гляне, то од її очей молоко кисне
4. Що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:
А трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;
Б традиційний патріархальний устрій українського села;
В сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;
Г розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.
5. Що заперечує автор у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени:
А необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;
Б крутий характер Марусі Кайдашихи;
В постійне вживання спиртного старим Кайдашем;
Г безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини.
6. Які події у сюжеті повісті «Кайдашева сім’я» є головним композиційним елементом:
А три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку;
Б одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;
В кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору;
Г зображення Марусі Кайдашихи.
Середній рівень (завдання 7-9 по 1 балу)
Продовжте речення
7. Реалізм – це …
8. «Кайдашева сім’я» уперше була надрукована … (рік, журнал)
9. У своїй статті «Сьогочасне літературне прямуваннє» І. Нечуй-Левицький сформулював…
Достатній рівень (завдання 10-11 по 1,5 бала)
Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
10. Чим зумовлене і в чому проявляється «панство» Марусі Кайдашихи та які вона має позитивні риси вдачі?
11. Які прийоми творення образів персонажів найбільше використовує письменник у повісті «Кайдашева сім’я»?
Високий рівень (завдання 12 – 3 бали)
12. Створити відеоролик-рекламу повісті «Кайдашева сім’я» (випереджальне завдання)
Контрольна робота № 1 (10 кл. Профіль)
Українська література другої половини ХІХ століття.
Життя і творчість І. Нечуя-Левицького
ІІ варіант
Початковий рівень (завдання 1-6 по 0,5 бала)
1. Визначте специфічність гумору в повісті «Кайдашева сім’я»
А гумор з елементами іронії, наближеної до сатири;
Б викривальний сміх;
В сміх крізь сльози співчуття;
Г гумор заради розваги.
2. За що Карпові присудили дати десять різок або заплатити п’ять карбованців
А за те, що ганявся за матір’ю
Б за те, що зневажав Лавріна
В за те, що не хотів, щоб Берко настановляв шинки в Семигорах
Г за те, що штовхнув матір, коли знімав з горища Мотрю з куркою.
3. Про кого автор повісті говорить «...перейшла через греблю, ступила на місток на потоках, сперлась на поренчата й задивилась не так на воду, як на свою вроду. До неї з води виглянуло її лице, свіже, як ягода, з чорними бровами. Дівчина милувалась собою та червоним намистом на шиї»?
А Мелашка;
Б Мотря;
В баба Палажка;
Г Кайдашиха.
4. Укажіть хибне твердження:
А «Кайдашева сім'я» - реалістична повість;
Б «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;
В «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;
Г «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.
5. До композиційних особливостей повісті «Кайдашева сім’я» НЕ НАЛЕЖИТЬ
А поділ твору на дев’ять частин;
Б детальний опис весілля Карпа і Лавріна;
В нагнітання сцен сварок, колізій;
Г розкриття характерів героїв через діалоги.
6. Прочитайте рядки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького:
«Кайдашиха помила по лікті руки й кинулась зі злістю на діжу, як на свого ворога. Тісто в діжі аж запищало і неначе заплямкало губами під її руками. Мелашка знала, що не вгодила свекрусі, і стояла ні в сих ні в тих серед хати та дивилась на замазані руки». В уривку використано
А фразеологізм та синекдоху;
Б порівняння та літоту;
В персоніфікацію та оксиморон;
Г порівняння та фразеологізм.
Середній рівень (завдання 7-9 по 1 балу)
Продовжте речення
7.Соціально-побутова повість – це …
8. Третя «хатня війна» розпочинається…
9. Експозиція «Кайдашевої сім’ї» - це …
Достатній рівень (завдання 10-11 по 1,5 бала)
Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
10. Як саме Мотря налаштовувала власних дітей проти рідної бабусі?
11. На чому наголошує автор, описуючи похорон старого Кайдаша?
Високий рівень (завдання 12 – 3 бали)
12. Створити відеоролик-рекламу повісті «Кайдашева сім’я» (випереджальне завдання)