Контрольна робота з української літератури. 10 клас (профільний рівень)

Про матеріал
Контрольна робота за темою "Українська література другої половини ХІХ століття. Життя і творчість І. Нечуя-Левицького" для учнів 10 класу (профільний рівень).
Перегляд файлу

Контрольна робота № 1 (10 кл. Профіль)

Українська література другої половини ХІХ століття.

Життя і творчість І. Нечуя-Левицького

І варіант

Початковий рівень (завдання 1-6 по 0,5 бала)

1. Коли ми уперше зустрічаємося із Кайдашевими синами?


А коли жнива кінчались і починалась возовиця;

Б у Спасівку;

В на Великдень;

Г на Петра й Павла.


2. Хто із перелічених персонажів був найменш говірким?


А Мотря;

Б Лаврін;

В Карпо;

Г Маруся.


3. Про двоїсту натуру Кайдашихи свідчить характеристика в рядку:

А … свекруха люта змія; ходить по хаті, полум’ям на мене дише, а з носа гонить дим кужелем.

Б Вона не злюбила Мелащиних батьків і як тільки бралась за тім’я, то згадувала Западинці і свої розглядини в Балашів.

В Кайдашиха почала сваритися й стала дуже лайлива та опришкувата. Вона нападала на Мелашку сливе кожного дня, точила її, як вода камінь.

Г На словах, як на цимбалах грає, а де ступить, то під нею лід мерзне; а як гляне, то од її очей молоко кисне

4. Що є предметом зображення в повісті І.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

А трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.;

Б традиційний патріархальний устрій українського села;

В сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей;

Г розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм.

5. Що заперечує автор у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени:

А необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством;

Б  крутий характер Марусі Кайдашихи;

В  постійне вживання спиртного старим Кайдашем;

Г  безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини.

6. Які події у сюжеті повісті «Кайдашева сім’я» є головним композиційним елементом:

А три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку;

Б  одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі;

В  кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору;

Г  зображення Марусі Кайдашихи.

 

Середній рівень (завдання 7-9 по 1 балу)

Продовжте речення

7. Реалізм – це …

8. «Кайдашева сім’я» уперше була надрукована … (рік, журнал)

9. У своїй статті «Сьогочасне літературне прямуваннє» І. Нечуй-Левицький сформулював…

 

Достатній рівень (завдання 10-11 по 1,5 бала)

Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

10. Чим зумовлене і в чому проявляється «панство» Марусі Кайдашихи та які вона має позитивні риси вдачі?

11. Які прийоми творення образів персонажів найбільше використовує письменник у повісті «Кайдашева сім’я»?

 

Високий рівень (завдання 12 – 3 бали)

12. Створити відеоролик-рекламу повісті «Кайдашева сім’я» (випереджальне завдання)

 

 

 

 

Контрольна робота № 1 (10 кл. Профіль)

Українська література другої половини ХІХ століття.

Життя і творчість І. Нечуя-Левицького

ІІ варіант

Початковий рівень (завдання 1-6 по 0,5 бала)

1. Визначте специфічність гумору в повісті «Кайдашева сім’я»

А  гумор з елементами іронії, наближеної до сатири;

Б  викривальний сміх;

В  сміх крізь сльози співчуття;

Г  гумор заради розваги.

2. За що Карпові присудили дати десять різок або заплатити п’ять карбованців

А за те, що ганявся за матір’ю

Б за те, що зневажав Лавріна

В за те, що не хотів, щоб Берко настановляв шинки в Семигорах

Г за те, що штовхнув матір, коли знімав з горища Мотрю з куркою.

3. Про кого автор повісті говорить  «...перейшла через греблю, ступила на місток на потоках, сперлась на поренчата й задивилась не так на воду, як на свою вроду. До неї з води виглянуло її лице, свіже, як ягода, з чорними бровами. Дівчина милувалась собою та червоним намистом на шиї»?


А  Мелашка;

Б  Мотря;

В  баба Палажка;

Г  Кайдашиха.


4. Укажіть хибне твердження:

А «Кайдашева сім'я» - реалістична повість;

Б «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість;

В «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства;

Г «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість.

5. До композиційних особливостей повісті «Кайдашева сім’я» НЕ НАЛЕЖИТЬ


А поділ твору на дев’ять частин;

Б детальний опис весілля Карпа і Лавріна;

В нагнітання сцен сварок, колізій;

Г розкриття характерів героїв через діалоги.


6. Прочитайте рядки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького:

«Кайдашиха помила по лікті руки й кинулась зі злістю на діжу, як на свого ворога. Тісто в діжі аж запищало і неначе заплямкало губами під її руками. Мелашка знала, що не вгодила свекрусі, і стояла ні в сих ні в тих серед хати та дивилась на замазані руки». В уривку використано

А фразеологізм та синекдоху;

Б порівняння та літоту;

В персоніфікацію та оксиморон;

Г порівняння та фразеологізм.

 

Середній рівень (завдання 7-9 по 1 балу)

Продовжте речення

7.Соціально-побутова повість – це …

8. Третя «хатня війна» розпочинається…

9. Експозиція «Кайдашевої сім’ї» - це …

 

Достатній рівень (завдання 10-11 по 1,5 бала)

Дайте відповіді на питання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

10. Як саме Мотря налаштовувала власних дітей проти рідної бабусі?

11. На чому наголошує автор, описуючи похорон старого Кайдаша?

 

Високий рівень (завдання 12 – 3 бали)

12. Створити відеоролик-рекламу повісті «Кайдашева сім’я» (випереджальне завдання)

 

 

 

docx
Додано
29 грудня 2021
Переглядів
3533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку