Контрольна робота з української літератури для 10 класу на тему "Творчість І. Нечуй-Левицького, П.Мирного,І. Карпенко -Карого,І. Франка"

Про матеріал
Підсумкова контрольна робота в 10 класі на тему "Творчість І. Нечуй-Левицького, П.Мирного,І. Карпенко -Карого,І. Франка".
Перегляд файлу

                                                                    Дата____________________________

                                                                   Клас____________________________

                                                                 Прізвище,ім'я_____________________

 

Контрольна робота № 1

з предмета „Українська література

ВАРІАНТ 1

І рівень. Дайте відповідь „так”  чи  ні на наступні запитання. За кожну правильну відповідь ― 1 бал.

1.Роман П.Мирного та І.Білика «Хіба ревуть воли…» за жанром соціально-побутовий ? _____________________________________________________

2. І.Я.Франко народився27 серпня 1856 року ?_________________________

3. У  повісті І.С.Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я» змальовано  період кріпаччини? ______________________________________________________

4. Справжнє ім’я Карпенко-Карого- Іван Карпович Тобілевич?___________

5. Омелько Кайдаш був стельмахом? _________________________________

ІІ рівень. Виконайте тестові завдання. За кожну правильну відповідь ― 1 бал.

6.  Встановити відповідність між назвою твору і його жанром:

А .«Хіба ревуть воли…»

1. соціально-побутова повість

Б. «Кайдашева сім’я»

2. нарис

В. « Сойчине крило»

3. соціально-психологічний роман

Г.«Подоріжжя од Полтави до Гадячого»

4. новела

7. Кому належать ці поетичні рядки:


Вічний революцйонер —
Дух, що тіло рве до бою,
Рве за поступ, щастя й волю, —
Він живе, він ще не вмер.
Ні попівськiї тортури,
Ні тюремні царські мури,
Ані війська муштровані,
Ні гармати лаштовані,
Ні шпіонське ремесло
В гріб його ще не звело.


 

А. І.Я.Франко

В.  І.К.Карпенко-Карий

Б . І.С. Нечуй-Левицький

Г.  М.Старицький

8. Поєднайте літературних героїв із відповідними творами:

А.Омелько

1.«Сойчине крило»

Б. Чіпка

2.«Кайдашева сім’я»

В. Мелашка

3.«Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Г. Массіно

4.«Мартин Боруля»

9.П’єса «Мартин Боруля»за жанром:

А.  соціально-побутова комедія

Б . соціально-сатирична комедія

В.  сатирична комедія

 

10.Як дражнили на селі Кайдашиху?

А. «Пані економка»

В. «Польова царівна»

Б.  Баба Оришка

Г. «Видроока»

 

ІІІ   рівень. За кожну правильну відповідь ― 1 бал.

Вкажіть автора і назву твору, упізнайте героїв і героїнь за їх портретом (словами).

11. «…Тямиш ту поляну, де ми уперве здибалися? Я була в зеленій стрілецькій куртці, з лефошівкою через плече, з готуром свіжо застріленим у торбі, з свиставкою в губах. Тямиш, як ти витріщив на мене очі, побачивши мене? А я розреготалася, побачивши твоє зачудування.»

____________________________________________________________________________________________________________________________________

12. «… дізнавшись від бабусі,що бог усіх «хлібом годує», дивується, чому це мати сама «хліб заробляє, - ось досі з роботи нема»?

__________________________________________________________________

13.Вкажіть автора, назву вірша і збірки, протягом кількох років автор створював збірку ?


Чого являєшся мені
У сні?
Чого звертаєш ти до мене
Чудові очі ті ясні,
Сумні,
Немов криниці дно студене?
Чому уста твої німі?
Який докір, яке страждання,
Яке несповнене бажання
На них, мов зарево червоне,
Займається і знову тоне
У тьмі?
 


____________________________________________________________________________________________________________________________________

14. « Чорне кучеряве волосся, заквітчане польовими квітами, чудово вилося коло білого чола; тоненькі пасма того чорного, але полискуваного хмелю, спадали на біле, румяне личко; очі оксамитові, чорні… Дві чорні брови, мов дві чорні п’явки, повпивались над очима…»

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

15. «…тридцять п’ять літ працювали, сильно працювали…, та ніколи не знали, що можна, а чого не можна; аби бариш, то все можна!»

__________________________________________________________________

ІV рівень. Виконайте завдання, дайте розгорнуті відповіді на питання.  За кожну правильну відповідь ― 5 балів.

16. У чому ж найяскравіше виявилася художня майстерність П. Мирного у           творі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

17.  Зробити ідейно-художній аналіз поезії «Чого являєшся мені у сні?»

Дата___________________________

                                                                   Клас____________________________

                                                                   Прізвище,ім'я_____________________

 

Контрольна робота № 1

з предмета „Українська література”

ВАРІАНТ 2

І рівень. Дайте відповідь „так”  чи  ні на наступні запитання. За кожну правильну відповідь ― 1 бал.

1.Уперше окремою книжкою було надруковано роман П.Мирного « Хіба ревуть воли, як ясла повні?» у Женеві? ________________________________

2. І.С.Нечуй -Левицький закінчив духовну академіюі  і одержав звання магістра?________________________________________________________

3. Мотря з роману П.Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», дізнавшись про страшний злочин Чіпки, іде до волості, щоб заявити на нього?________

4. Новела І.Франка «Сойчине крило» входить до збірки «На лоні природи»?________________________________________________________

5. Поезія І.Франка має зв'язок з народною творчістю? ________________

ІІ рівень. Виконайте тестові завдання. За кожну правильну відповідь ― 1 бал.

6. Встановити відповідність між назвою твору і його жанром:

А «Хіба ревуть воли…»

1. соціально-побутова повість

Б  «Кайдашева сім’я»

2. нарис

В « Чумацькі народні пісні»

3. соціально-психологічний роман

Г«Подоріжжя од Полтави доГадяча»

4. пісні

7. Кому належать ці поетичні рядки:

 


Вiн не вмер, вiн ще живе!
Хоч вiд тисяч лiт родився,
Та аж вчора розповився
I о власнiй силi йде.
I простується, мiцнiє,
I спiшить туди, де днiє;
Словом сильним, мов трубою
Мiлiони зве з собою,-
Мiлiони радо йдуть,
Бо се голос духа чуть.


 

А І.Я.Франко

В  І.К.Карпенко-Карий

Б  І.С. Нечуй-Левицький

Г  М.Старицький

8. Справжнє прізвище Панаса Мирного:

А.  Тобілевич

В. Левицький

Б.   Рудченко

Г. Очерет

 

9. Протягом кількох років І.Франко створював збірку « Зів’яле листя»

А. 1886-1896

В.1886-1895

Б. 1887-1897

Г. 1896-1916

10. Який із цих епізодів є кульмінацією роману Панаса Мирного “Хіба ревуть воли, як ясла повні? ” ?

А.  поразка Чіпки в боротьбі  із земством;   

Б.  трагічна смерть Галі;                                    

В.  арешт Чіпки після

 Г. одруження Чіпки.

   

ІІІ   рівень. За кожну правильну відповідь ― 1 бал.

Вкажіть автора і назву твору, упізнайте героїв і героїнь за їх портретом (словами).

11. « Ні, краще тихо, мирно, чесно заробляти й поживати… А дасть Господь діток діждати,- вигодуємо, виростимо їх на добрі і до школи віддамо…  Хай змалку вчаться… Може, вони в книжках тих вичитають, як краще жити, ніж ми з тобою!»_____________________________________

____________________________________________________________________________________

12. «Широкі рукава закачались до ліктів; з-під рукавів було видно здорові загорілі жилаві руки. Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки. Кучеряве посічене волосся стирчало на голові , як пух, і блищало сивиною».

__________________________________________________________________

 

13. «…тридцять п’ять літ працювали, сильно працювали…, та ніколи не знали, що можна, а чого не можна; аби бариш, то все можна!»

__________________________________________________________________

14. Вкажіть назву, автора і головного героя поеми. Визначте жанр поеми.


Бо коли осяє Господь

Ласки свої промінням,

Ви послів і пророків його

Поб’єте все камінням.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

15. «…покарала наймичку тим, що почепила їй на шию ненароком задавлене кошеня й примусила так прилюдно мазати панські кухні»?

____________________________________________________________________________

 

ІV рівень. Виконайте завдання, дайте розгорнуті відповіді на питання.  За кожну правильну відповідь ― 5 балів.

 

16. Зробити ідейно-художній аналіз поезії «Чого являєшся мені у сні?».

17. Визначте головні проблеми в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» та розкрийте  одну з них.

 

 

 

docx
Додано
21 січня 2022
Переглядів
3399
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку