Тематична робота №4
Книжка вчить, як на світі жить
Письмове комбіноване опитування
Варіант 1
Початковий рівень (0.5 бала)
1.Найдавніший вид історико-мемуарної прози,що містить розташовані в хронологічному порядку короткі замітки та детальні оповідання на історичні теми-це
а) легенда;
б)переказ;
в)літопис;
г)оповідання.
2.Якщо Федько не перейде річку по кризі,то має віддати Толі (оповідання «Федько-халамидник»)
а)срібні гудзики;
б)чижика;
в)ніж з кістяною ручкою;
г)паперового змія.
3.Шпичак «дивився на звіра й хотів вірити,що лось оживе»,тому що (оповідання «Лось»)
а)зрозумів свою помилку;
б)розкаявся у вчиненому злочині;
в)стало шкода лося;
г)злякався покарання.
4.Який князь піклувався про щасливе життя своїх підданих(«Ярослав Мудрий»)?
а)Ярослав;
б)Святополк;
в)Кий;
г)Ігор.
5. Чим здивували дерева у саду Запорозької Січі Карпа (казка « Запорожці»)?
а)вони були кришталеві;
б)були золоті із смарагдовим листям;
в)різні фрукти росли на одному дереві;
г)вершечки дерев сполучали підводний світ із надводним.
6. Кий, Щек,Хорив і сестра їх Либідь - це вихідці із племені
а) древлян;
б)полян;
в)дреговичів;
г)подолян.
Середній рівень
7. Встановіть відповідність (1.5 бала)
1. Ярослав а)спалив древлян;
2. Володимир б)уклав із греками мир;
3. Святослав в)дбав про книжне мистецтво;
г)охрестив Русь-Україну
8.Плавання на крижинах - сміливість чи безвідповідальність(оповідання «Федько-халамидник)? Доведіть(1 бал)
9.Про що розпитував Карпа ясновельможний гетьман у підводному світі(казка «Запорожці»)?(0.5 бала)
Достатній рівень ( 1,5 бала)
10. Схарактеризуйте хлопчиків-підберезників, головних героїв оповідання «Лось».
11. Які художні тропи автор використовує в цій строфі?Наведіть власні приклади цих тропів.
«В бурю степ шумів,як море,
І ховався в сизій млі,
Полохливо буйні трави
Припадали до землі».
Високий рівень ( 3 бали)
12. Виконайте одне із завдань:
а) Напишіть мінітвір на тему «Славні сторінки історії»;
б)Складіть план до оповідання «Лось» Є. Гуцала;
в)Напишіть твір-роздум на тему «Чому я не хочу бути схожим на Толю(оповідання «Федько-халамидник» В. Винниченка);
г)Склади невеличку розповідь про пригоду, дійовою особою в якій був би ти сам;
д)Складіть кросворд за змістом казки І.Нечуя-Левицького «Запорожці»
.
Тематична робота №4
Книжка вчить, як на світі жить
Письмове комбіноване опитування
Варіант 2
Початковий рівень (0.5 бала)
1.Невеликий прозовий твір про якусь подію з життя одного чи кількох героїв протягом короткого проміжку часу-це
а) легенда;
б)переказ;
в)повість;
г)оповідання.
2. За що після доброго лупцювання батько давав гроші Федькові(оповідання «Федько-халамидник»)?
а)добрі вчинки;
б)мовчання;
в)правду;
г)терплячість.
3.Що прибив князь Олег на воротах Царгорода( «Похід на Царгород»)?
а)щит;
б)хрест;
в)свій герб;
г)позолочену підкову.
4.Який князь все зруйнував,при ньому «бідувало бідне місто, бідувало і село»(«Ярослав Мудрий»)?
а)Ярослав;
б)Святополк
в)Володимир;
г)Святослав.
5. Що пообіцяв отаман дати Карпові,як той повернеться щасливо додому із завдання (казка « Запорожці»)?
а)позолочену кінську збрую;
б)двотижневу відпустку на батьківщину;
в) високе звання;
г)велику плату.
6. Вибігаючи на поляну, лось любив спостерігати за(оповідання «Лось»)
а) сходом сонця;
б)заходом сонця;
в)життям лісових тварин;
г)рухом льоду на річці.
Середній рівень
7.Чий це портрет? Встановіть відповідність.(1,5 бала)
Персонаж Портретний опис
1.Карпо Летючий а) «Він ще малий,головою ледь до клямки дістає.
2.Толя Очі в нього чорні,глибокі,як вода в затінку,
3.Шпичак дивляться широко,немов одразу хочуть збагнути
весь світ»;
б) «Високий ,чорнявий та кучерявий,гарний із
лиця,гарний станом,ще й до того сміливий!
Він любив пороги,бо й виріс коло них»;
в) «Кругленький,як підпалок, з підпалкуватим ,
добре випеченим обличчям,в розтоптаних,з
довгими халявами,чоботях»;
г) «Чистенький,чепурненький,благородний,
ніжний,із щічками,як проскура».
8.Розкажіть про князювання Ярослава. Що доброго він зробив русичам
( «Ярослав Мудрий»)?(1 бал)
9.Чому,перебуваючи в заповіднику,лось весь час жив у постійному страху(оповідання «Лось»)?(0.5 бала)
Достатній рівень ( 1,5 бала)
10. Схарактеризуйте Федька, головного героя оповідання «Федько-халамидник».
11. Які художні тропи автор використовує в цій строфі?Наведіть власні приклади цих тропів.
«Простір! Воля! Грають хвилі,
Море диха , як живе,
Мов лютує,що з піснями
Легковажний хтось пливе».
Високий рівень ( 3 бали)
12. Виконайте одне із завдань:
а) Напишіть мінітвір на тему «Славні сторінки історії»;
б)Складіть план до оповідання «Лось» Є. Гуцала;
в)Напишіть твір-роздум на тему «Чому я не хочу бути схожим на Толю(оповідання «Федько-халамидник» В. Винниченка);
г)Склади невеличку розповідь про пригоду, дійовою особою в якій був би ти сам;
д)Складіть кросворд за змістом казки І.Нечуя-Левицького «Запорожці»