Контрольна робота №5. «Модерна драматургія і театр» (творчість О.Довженка), «Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище» (тести)
І варіант
Початковий та середній рівні (6 б.)
1. Починаючи твір «Зачарована Десна», О. Довженко із захопленням описує…
А Красу річки Десни. Б Коня, що випасався неподалік від лісу.
В Добробут власної городини. Г Свою родину.
2. Яку шкоду вчинив Сашко (О. Довженко «Зачарована Десна»), перебуваючи на городі?
А Витоптав огірки. Б Поїв весь горох.
В Поламав соняшник. Г Повиривав моркву.
3. Над чим розмірковує ліричний герой твору В. Симоненка «Є в коханні і будні, і свята»?
А У житті гартується, міцніє справжнє кохання.
Б Закохані повинні вміти протистояти життєвим негараздам.
В Смисл життя — у коханні.
Г Справжня любов вимірюється часом.
4. Сорочка для героя поезії Д. Павличка «Два кольори» — це…
А Оберіг від лиха у життєвому вирі.
Б Натхнення у праці на благо народу.
В Пам’ять про матір як заповіт вірності рідній землі.
Г Втілення краси природи рідного краю.
5. За жанром твір Л. Костенко «Життя іде і все без коректур» — вірш…
А Одкровення. Б Роздум. В Вирок. Г Епіграма.
6. Під час суду Маруся (Л. Костенко «Маруся Чурай») відчуває полегкість, бо:
А Прагнула свободи.
Б Серед люду побачила тих, хто намагався її захистити і виправдати.
В Тюрма для неї — свобода.
Г Мати молилась за щасливу долю своєї дочки.
7. У творі «Маруся Чурай» Л. Костенко відображується боротьба українського народу під керівництвом Б. Хмельницького…
А З монголо-татарами. Б Печенігами і варягами.
В Турками. Г Ляхами.
8. Хто із героїв твору Л. Костенко «Маруся Чурай» зазначив, що серце у Марусі «горде і трудне»?
А Мати героїні. Б Бобренчиха. В Лесь Черкес. Г Пушкар.
9. Правдиве змалювання страхітливих руйновищ на Україні містить розділ твору Л. Костенко «Маруся Чурай»…
А «Облога Полтави». Б «Проща». В «Дідова балка». Г «Сповідь».
10. Епіграф до твору Г. Тютюнника «Три зозулі з поклоном» має такі слова:
А «Близьким і рідним мешканцям села». Б «З повагою до минулого».
В «Любові всевишній присвячується». Г «На згадку про мого батька».
11. Мати (Б. Олійник «Пісня про матір»), відчуваючи наближення неминучого, вирішила…
А Благословити своїх дітей і онуків шанувати добро і боротися із злом.
Б Скласти заповіт.
В Залишити родину.
Г Вишити на пам’ять про себе рушник.
12. Поезія Б. Олійника «Пісня про матір» містить…
А Ліричні відступи. Б Пролог та епілог.
В Монологи та полілоги. Г Діалог у трьох строфах.
Достатні рівень (3 б.)
13. Провідний мотив поезії Л.Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать»:
А. талант бачити красу в буденності;
Б. роздуми про сутність поезії як мистецтва;
В. роль митця в житті суспільства;
Г. біль через образливе слово;
Д. щира любов до віршування.
14. Установіть відповідність між автором твору і його назвою.
1. Л. Костенко А «Крила»
2. М. Вінграновський Б «Цю жінку я люблю»
3. І. Драч В «Моя любове, я перед тобою»
4. Д. Павличко Г «Найдовша з усіх доріг»
Д. «Вибір»
15. «Людина на війні – це …. Є … - є людина! Нема … - нема людини! Скільки … , стільки й людини», - говорить хірург з твору О.Довженка «Воля до життя». Яке ж слово пропущено?
А. перемога; Б. воля; В. сила; Г. безстрашність.
Високий рівень (3 б.)
16. Дати відповідь-роздум на питання:
Контрольна робота №5. «Модерна драматургія і театр» (творчість О.Довженка), «Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище» (тести)
ІІ варіант
Початковий та середній рівні (6 б.)
1. Чому виникла сварка між батьком, дядьком і дідом Сашка (О. Довженко «Зачарована Десна») на косовиці?
А Через знайдені гроші.
Б Не порозумілися у політичних поглядах.
В Кожний намагався довести власну силу.
Г Не могли поділити скошену траву.
2. Який представник нечистої сили згадується у творі О. Довженка «Зачарована Десна»?
А Русалка. Б Лісовик. В Потерчата. Г Домовик.
3. Д. Павличко в поезії «Два кольори» лаконічно відтворює…
А Красу материнської душі. Б Життєвий шлях ліричного героя.
В Майстерність ткацької справи.
Г Красу жінки-творця української вишиванки.
4. Кому з героїв твору Л. Костенко «Маруся Чурай» доручено виклопотати в гетьмана помилування Марусі Чурай?
А Лесю Черкасу. Б Івану Іскрі. В Пушкару. Г Якиму Шибалисту.
5. Композиційно твір Л. Костенко «Маруся Чурай» складається…
А Із вступу, п’яти розділів, епілогу. Б Двох вступів і трьох розділів.
В Дев’яти розділів, різних за обсягом. Г Одинадцяти розділів.
6. Із сердечною стурбованістю і добротою авторка поезії звертається (Л. Костенко «Життя іде і все без коректур»)…
А До дітей, які щойно розпочинають власний життєвий шлях.
Б Людей похилого віку з багатим досвідом.
В Майбутнього покоління. Г Побратима-творця.
7. «Маруся Чурай» Л. Костенко — художня енциклопедія життя українського народу…
А Середини ХVІІ століття. Б Кінця ХVIІ — початку ХVІІІ ст.
В Кінця ХVІІІ ст. Г Початку ХІХ ст.
8. Гуманістичний пафос твору Л. Костенко «Життя іде і все без коректур», його ідейний наголос містять рядки…
А «Життя іде і все без коректур, / і як напишеш, так воно і буде».
Б «Не бійся правди, хоч яка гірка, / не бійся смутків, хоч вони, як ріки».
В «Єдиний, хто не втомлюється — час, / А ми живі, нам треба поспішати».
Г «Людині бійся душу ошукать, / бо в цьому схибиш — то уже навіки».
9. Поштовхом для написання Г. Тютюнником новели «Три зозулі з поклоном» послужила незначна подія.
А Поїздка письменника до рідного села.
Б Виконання народних пісень сліпим бандуристом.
В Епізод із кінофільму за повістю В. Земляка «Дочка Стратіона».
Г Смерть рідного брата.
10. У своєму листі Михайло (Г. Тютюнник «Три зозулі з поклоном») просить, звертаючись до дружини, щоб вона…
А Тимчасово забула про нього.
Б Пригостила трьох зозуль з його поклоном.
В Відвідала Марфу. Г Гідно виховала їх сина.
11. Мати залишає рідним на згадку про себе (Б. Олійник «Пісня про матір»)…
А Гучну українську пісню. Б Життєву науку і казки.
В Садок вишневий коло хати.
Г Любов до рідної мови та вітчизняної культури.
12. У поезії Л.Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать» наявні всі названі мотиви, окрім:
А. важливості слова в житті людини; Б. сутності поетичного мистецтва;
В. пошуків свіжого, оригінального; Г. творчості як категорії краси;
Д. збереження української мови.
Достатні рівень (3 б.)
13. Визначіть художні засоби в уривку з поезії Б. Олійника «Пісня про матір», за допомогою яких митець підкреслює благородство української жінки: «Вона посміхнулась, / Красива і сива, як доля, / Махнула рукою — / Злетіли увись рушники».
А Епітет, метафора. Б Порівняння, метафора.
В Гіпербола, метонімія. Г Анафора, риторичний оклик.
14. Установіть відповідність подій у романі у віршах «Марусі Чурай» Л. Костенко :
А Полтавський полк вирушає в похід ;
Б спогади головної героїні;
В подорож Марусі з мандрівним дяком; Г суд над Чураївною.
15. Літературознавець Юрій Барабаш вважає, що оповідання «Мати» О.Довженка має:
А. «подвійне обрамлення»; Б. багато художніх засобів;
В. простенький сюжет; Г. бути екранізоване.
Високий рівень (3 б.)
16. Дати відповідь-роздум на питання: