Контрольна робота з української літератури для учнів 11 класу на тему "Модерна драматургія і театр", "Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище" (тести).

Про матеріал
Контрольна робота містить два варіанти, що допоможе учителю краще перевірити рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

Контрольна робота №5. «Модерна драматургія і театр» (творчість О.Довженка), «Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище» (тести)

І варіант

Початковий та середній рівні (6 б.)

1. Починаючи твір «Зачарована Десна», О. Довженко із захопленням описує…

 А Красу річки Десни.    Б Коня, що випасався неподалік від лісу.

 В Добробут власної городини.  Г Свою родину.

 

2. Яку шкоду вчинив Сашко (О. Довженко «Зачарована Десна»), перебуваючи на городі?

 А Витоптав огірки.    Б Поїв весь горох.

 В Поламав соняшник.    Г Повиривав моркву.

 

3. Над чим розмірковує ліричний герой твору В. Симоненка «Є в коханні і будні, і свята»?

 А У житті гартується, міцніє справжнє кохання.

 Б Закохані повинні вміти протистояти життєвим негараздам.

 В Смисл життя — у коханні.

 Г Справжня любов вимірюється часом.

 

4. Сорочка для героя поезії Д. Павличка «Два кольори» — це…

 А Оберіг від лиха у життєвому вирі.    

 Б Натхнення у праці на благо народу.

 В Пам’ять про матір як заповіт вірності рідній землі.

 Г Втілення краси природи рідного краю.

 

5. За жанром твір Л. Костенко «Життя іде і все без коректур» — вірш…

 А Одкровення.  Б Роздум.  В Вирок.  Г Епіграма.

 

6. Під час суду Маруся (Л. Костенко «Маруся Чурай») відчуває полегкість, бо:

 А Прагнула свободи.

 Б Серед люду побачила тих, хто намагався її захистити і виправдати.

 В Тюрма для неї — свобода.

 Г Мати молилась за щасливу долю своєї дочки.

 

7. У творі «Маруся Чурай» Л. Костенко відображується боротьба українського народу під керівництвом Б. Хмельницького…

 А З монголо-татарами.    Б Печенігами і варягами.

 В Турками.      Г Ляхами.

 

8. Хто із героїв твору Л. Костенко «Маруся Чурай» зазначив, що серце у Марусі «горде і трудне»?

 А Мати героїні.  Б Бобренчиха.  В Лесь Черкес.  Г Пушкар.

 

9. Правдиве змалювання страхітливих руйновищ на Україні містить розділ твору Л. Костенко «Маруся Чурай»…

 А «Облога Полтави». Б «Проща». В «Дідова балка».  Г «Сповідь».

 

10. Епіграф до твору Г. Тютюнника «Три зозулі з поклоном» має такі слова:

 А «Близьким і рідним мешканцям села».   Б «З повагою до минулого».

 В «Любові всевишній присвячується».   Г «На згадку про мого батька».

11. Мати (Б. Олійник «Пісня про матір»), відчуваючи наближення неминучого, вирішила…

 А Благословити своїх дітей і онуків шанувати добро і боротися із злом.

 Б Скласти заповіт.

 В Залишити родину.         

 Г Вишити на пам’ять про себе рушник.

 

12. Поезія Б. Олійника «Пісня про матір» містить…

 А Ліричні відступи.      Б Пролог та епілог.

 В Монологи та полілоги.     Г Діалог у трьох строфах.

 

Достатні рівень (3 б.)

13. Провідний мотив поезії  Л.Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать»:

 А. талант бачити красу в буденності;  

 Б. роздуми про сутність поезії як мистецтва;

 В. роль митця в житті суспільства;   

 Г. біль через образливе слово;

 Д. щира любов до віршування.

 

14. Установіть відповідність між автором твору і його назвою.

 1. Л. Костенко        А «Крила»

 2. М. Вінграновський       Б «Цю жінку я люблю»

 3. І. Драч         В «Моя любове, я перед тобою»

 4. Д. Павличко        Г «Найдовша з усіх доріг»

          Д. «Вибір»

 

15. «Людина на війні – це …. Є … - є людина! Нема … - нема людини! Скільки … , стільки й людини», - говорить хірург з твору О.Довженка «Воля до життя». Яке ж слово пропущено?

 А. перемога;   Б. воля;   В. сила;    Г. безстрашність.

 

Високий рівень (3 б.)

16. Дати відповідь-роздум на питання:

  1. Як ви розумієте такі слова Марусі Чурай із твору Л.Костенко «Маруся Чурай»: «Моя любов сягала неба, а Гриць ходив ногами по землі»?
  2. Кохання у творах поетів-шістдесятників.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №5. «Модерна драматургія і театр» (творчість О.Довженка), «Шістдесятництво як суспільне і мистецьке явище» (тести)

ІІ варіант

Початковий та середній рівні (6 б.)

1. Чому виникла сварка між батьком, дядьком і дідом Сашка (О. Довженко «Зачарована Десна») на косовиці?

А Через знайдені гроші.

Б Не порозумілися у політичних поглядах.

В Кожний намагався довести власну силу.

Г Не могли поділити скошену траву.

 

2. Який представник нечистої сили згадується у творі О. Довженка «Зачарована Десна»?

 А Русалка.  Б Лісовик.  В Потерчата.   Г Домовик.

 

3. Д. Павличко в поезії «Два кольори» лаконічно відтворює…

 А Красу материнської душі.   Б Життєвий шлях ліричного героя.

 В Майстерність ткацької справи.  

 Г Красу жінки-творця української вишиванки.

 

4. Кому з героїв твору Л. Костенко «Маруся Чурай» доручено виклопотати в гетьмана помилування Марусі Чурай?

 А Лесю Черкасу.           Б Івану Іскрі. В Пушкару. Г Якиму Шибалисту.

 

5. Композиційно твір Л. Костенко «Маруся Чурай» складається…

 А Із вступу, п’яти розділів, епілогу.  Б Двох вступів і трьох розділів.

 В Дев’яти розділів, різних за обсягом.  Г Одинадцяти розділів.

 

6. Із сердечною стурбованістю і добротою авторка поезії звертається (Л. Костенко «Життя іде і все без коректур»)…

 А До дітей, які щойно розпочинають власний життєвий шлях.

 Б Людей похилого віку з багатим досвідом.

 В Майбутнього покоління.      Г Побратима-творця.

 

7. «Маруся Чурай» Л. Костенко — художня енциклопедія життя українського народу…

 А Середини ХVІІ століття.   Б Кінця ХVIІ — початку ХVІІІ ст.

 В Кінця ХVІІІ ст.     Г Початку ХІХ ст.

 

8. Гуманістичний пафос твору Л. Костенко «Життя іде і все без коректур», його ідейний наголос містять рядки…

 А «Життя іде і все без коректур, / і як напишеш, так воно і буде».

 Б «Не бійся правди, хоч яка гірка, / не бійся смутків, хоч вони, як ріки».

 В «Єдиний, хто не втомлюється — час, / А ми живі, нам треба поспішати».

 Г «Людині бійся душу ошукать, / бо в цьому схибиш — то уже навіки».

 

9. Поштовхом для написання Г. Тютюнником новели «Три зозулі з поклоном» послужила незначна подія.

 А Поїздка письменника до рідного села.

 Б Виконання народних пісень сліпим бандуристом.

 В Епізод із кінофільму за повістю В. Земляка «Дочка Стратіона».

 Г Смерть рідного брата.

 

10. У своєму листі Михайло (Г. Тютюнник «Три зозулі з поклоном») просить, звертаючись до дружини, щоб вона…

 А Тимчасово забула про нього.   

 Б Пригостила трьох зозуль з його поклоном.

 В Відвідала Марфу.     Г Гідно виховала їх сина.

 

11. Мати залишає рідним на згадку про себе (Б. Олійник «Пісня про матір»)…

 А Гучну українську пісню.    Б Життєву науку і казки.

 В Садок вишневий коло хати.   

 Г Любов до рідної мови та вітчизняної культури.

 

12. У поезії  Л.Костенко «Страшні слова, коли вони мовчать» наявні всі названі мотиви, окрім:

 А. важливості слова в житті людини;  Б. сутності поетичного мистецтва;

 В. пошуків свіжого, оригінального;            Г. творчості як категорії краси;

 Д. збереження української мови.

 

Достатні рівень (3 б.)

13. Визначіть художні засоби в уривку з поезії Б. Олійника «Пісня про матір», за допомогою яких митець підкреслює благородство української жінки: «Вона посміхнулась, / Красива і сива, як доля, / Махнула рукою — / Злетіли увись рушники».

 А Епітет, метафора.     Б Порівняння, метафора.

 В Гіпербола, метонімія.    Г Анафора, риторичний оклик.

 

14. Установіть відповідність подій у романі у віршах «Марусі Чурай» Л. Костенко :

 А Полтавський полк вирушає в похід ;    

 Б спогади головної героїні;

 В подорож Марусі з мандрівним дяком;    Г суд над Чураївною.

 

15. Літературознавець Юрій Барабаш вважає, що оповідання «Мати» О.Довженка має:

 А. «подвійне обрамлення»;       Б. багато художніх засобів;   

 В. простенький сюжет;       Г. бути екранізоване.

 

Високий рівень (3 б.)

16. Дати відповідь-роздум на питання:

  1. Як ви розумієте слова Івана Іскри, в яких висловлено його ставлення до Марусі Чурай: «Ми з нею рідні. Ми одного кореня. Мабуть, один лелека нас приніс».
  2. Чим близька мені поезія Д.Павличка.

 

doc
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
4614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку